Ik snap ook dat het je frustreert hoor!
Haha, dankje. Moest gewoon ff venten.
Maar het is toch ook lichtzinnig? Het gaat om even 2/3 weken geen feestje/terras/etentje wat inhoud dat er veel minder mensen ziek worden. Waar hebben we het over? Sociale evenementen missen is toch geen einde vd wereld? Overvolle ziekenhuizen waarin straks keuzes gemaakt moeten worden wel.
Even een update van de blauwe super. Chips, chocolade, snoep, bier en wijn wordt sowieso t/m maandag niet geleverd. Dit geldt ook voor: bakproducten, kruiden, snacksauzen, eetzuivel, boter en margarine, gekoelde sappen en vegetarisch. Het chips vak was bij ons al aardig leeg.
Dit is toch veel erger dan pleepapier
Waarom juist de essentiële producten niet bevoorraden? De roverheid pakt ons ook alles af. Snel, op naar een terras!
Ik ga het bier wel missen haha. Al is een week zonder bier misschien wel slim :’)
De politie werd vrijdag zelfs ingezet bij sommige Colruyt filialen (=supermarkt) om de chaos in goede banen te leiden Compleet loco
Ik heb een grote katholieke familie en zou een herdenking hebben van alle familieleden die de afgelopen (100?) jaar zijn overleden te eren. Dat gaat ook niet door, nu.
Ja ik vind dat een enorme impact op mijn leven. Maar als dat een maatregel was zou ik dat natuurlijk doen. Maar dat is niet zo toch? Je moet thuisblijven als je klachten hebt. En plekken mijden waar meer dan 100 personen tegelijkertijd samen komen.
Mijn baas heeft een drive thru hahaha
Haha love Reddit soms wel hoor.
‘I’ve been practicing social distancing my whole life, this is my time to shine!’
Can relate. Vandaag nog wat dingen gedaan die al op de planning stonden (heb geen klachten en met weinig mensen), maar vanaf nu kom ik sowieso tot vrijdag het huis niet meer uit behalve misschien één keer om boodschappen te doen, heerlijk!
Ook wel grappig dat iemand het had over die stijging in geboortes over 9 maanden misschien, maar iemand had het ook over dat er nu misschien wel meer scheidingen gaan komen. Dat zou me ook niet verbazen nee
Sociale onthouding wordt aangeraden door 't Rivm. Dus ook niet lekker terrassen of je verjaardag vieren
Ik kan dat nergens terugvinden? Misschien zoek ik niet goed maar op de site van het rivm zie ik het eigenlijk niet staan
Ik had in een ander topic al gezegd dat sociale contacten onthouden voor mij ook echt impact heeft op hoe ik mijn leven indeel. Als ik niet werk ben ik graag met anderen en ben veel buitenshuis, dus niet vaak alleen thuis. Heb vanmiddag de laatste koffiedate gedaan met een vriendin en daarna tot 1 april alles afgezegd.
denk dat dit best leerzaam voor me kan zijn! Klinkt overdreven misschien voor sommigen, maar met of zonder mensen zijn heeft best invloed op mijn gemoedsstand denk ik. En de wereld vergaat niet (toch… of wel ?) We gaan het allemaal maar ff doen met FaceTime enz totdat we weer mogen
Het staat inderdaad (voor buiten brabant) niet in hun adviezen op de site. Maar het rivm zegt zelf: https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/coronavirus/6037464/rivm-denk-goed-na-over-je-sociale-afspraken-overweeg-thuis-te-blijven.amp
Wow, 1 vs 10 pagina’s
vanochtend, vlak voor openingstijd, stond er voor de supermarkt hier om de hoek een rij van mensen die ongeveer 100 meter doorliep.
deze mensen hebben geen wc papier nodig maar een draai om de oren.