Coronavirus #2

Zoals @Lemongrab zegt moet je het omrekenen naar de bevolkingsaantallen

Bij ons op werk (bioscoop met geel logo) mogen mensen er voor kiezen om niet naar werk te gaan en gebruik te maken van de vakantieuren, ook als je niet ziek bent/geen klachten hebt. En bijna iedereen doet dat. Wordt ook over opgeschept in de groepsapps; van no way dat ik naar werk ga, lekker verlofuren inzetten en chillen.

Maar er zijn nu al zo’n vijf mensen van het rooster afgehaald (niet ziek though, alleen geen zin om te werken). En hoewel er weinig bezoekers zijn, zadel je de collega’s die er wél zijn met extra werk op. Ik ben er morgen bijvoorbeeld wel samen met andere collega’s…

Ook wordt er enorm geklaagd over dat alle bioscopen van ons keten dichtmoeten, en dat geld niet belangrijk is en dat dat vanzelf wel goedkomt: maar sorry, ik moet ook mijn huur betalen en andere onkosten. Het is echt niet zo zwart/wit. Snap niet dat mensen dat niet begrijpen.

4 likes

Vooral als we niet meer testen tenzij iemand in kritieke toestand wordt opgenomen in het ziekenhuis :slight_smile:

2 likes

Ja das ook wel weer waar…

De UK treft heel weinig maatregelen vooralsnog om verspreiding tegen te gaan omdat Boris Johnson wil inzetten op ‘groepsimmuniteit’ en dus juist heel veel mensen het virus wil laten krijgen basically.

2 likes

Ik vind dat je dit echt lichtzinnig zegt alsof het niks is? Dat word vanuit onze werkgevers niet van ons gevraagd dus waarom zou ik dat doen.

Voorbeeld van @FISSA vind ik na haar toelichting misschien anders, omdat die medewerkers getest worden. Dan denk ik zelf ook wacht dat even af voordat je je in grotere gezelschappen begeeft.

In Canada zijn er allemaal regels opgesteld om het verlies van inkomen op te vangen. Volgens mij Rutte ook dat er al miljarden zijn vrijgemaakt hiervoor. We hebben vrij goede economische jaren gehad, we vangen dit op. Kan ook zijn dat ik te optimistisch ben hoor haha, maar we volgen redelijk wat andere landen doen.

2 likes

Ik kan zelf inderdaad ook nadenken, maar toch kies ik ervoor om de maatregelen van het rivm op te volgen.

1 like

Jouw werkgever misschien niet, ik heb interne mails van andere mensen werkzaam in de zorg gezien waarin ze werden opgeroepen om hun mobiliteit en sociale contacten ook buiten werktijd zoveel mogelijk te beperken.

2 likes

Eerlijk gezegd ben ik best bang dat Rutte alleen de grote bedrijven helpt (zit al met KLM om de tafel) en dat de mkb’s en dus ook hun personeel er heel wat slechter vanaf komen.
Maargoed mijn vertrouwen in het kabinet is dan ook best laag.

8 likes

Hmm ik zie het somber in eigenlijk. Het contract van mijn broertje is vandaag ontbonden omdat er te weinig werk is (hij werkte er net twee weken, bij het hotel met de vogel). Denk dat veel zzp’ers dit echt wel gaan voelen ook, ondanks het geld dat er ligt. Vraag me af of dat wel zo toereikend is.

Ik maak me overigens zelf ook wel zorgen om mijn contract dat in augustus af loopt…

1 like

Vanuit mijn werkgever wordt hier wel om gevraagd. Er is bij ons nadrukkelijk benoemd om sociale contacten zoveel mogelijk te vermijden, en wanneer je dit wel hebt het contact met de kwetsbare doelgroep te vermijden. Er wordt verwacht dat iedereen hier zijn verantwoordelijkheid inneemt.

2 likes

Ja ik ook, vind de gevolgen voor de economie bijna enger dan dat halve virus. Voor mijn gevoel is de vorige crisis nog niet eens zo lang geleden…

4 likes

Ja dat zullen we maar niet doen zo he hahah.

2 likes

Ik denk dat iedereen dat begrijpt. Maar het beste is nu gewoon om niet naar de bioscoop te gaan. En dit bedoel ik écht niet lullig maar het virus is groter dan alleen jij en jouw huur.

9 likes

Die van mij ook! Alleen ons kabinet is volgens mij niet zo debiel als dat van Amerika of Engeland. Engeland probeert nu wat uit dus geen idee wat daar nu aan de hand is met dat experiment van hun. Wij hebben echt experts er tussen zitten die politici nog controleren.

Zie ik hier niet tussen staan?

Had in het oude topic gepost over mijn klachten (verkouden, oorpijn etc) @Broodrooster @Karl_Lagerfeld
Ik ben inderdaad op de hoogte van het koortsding, echter hebben we vanuit onze werkgever nog een brief gekregen dat we in overleg met het zorgechtpaar (locatiemanager) toch thuis moeten blijven dan. In dit geval bepaalde de evv’er het voor me, aangezien die dit weekend 24 uursdienst heeft, en ben ik netjes aan t werk.
Ik wil ook dolgraag blijven werken, maar ben ergens gewoon ‘bang’ dat ik straks het ziek zijn of erger van een bewoner op mijn geweten zou hebben.

1 like

Dat begrijp ik. En ben het er mee eens dat het ook zeker niet verstandig is om de bios te bezoeken, maar de jongere collega’s (18-20) denken er gewoon te simpel over na en dat frustreert me een beetje. En laten bovendien de andere collega’s stikken, niet omdat ze bang zijn of ziek zijn, maar puur omdat ze het gewoon ‘kunnen’.

2 likes

Werd er in België nou ook gehamsterd of niet?