Maar met een mondkapje in 't ov vervalt die 1,5m afstand
Ik vind het ook snel gaan hoor
Maar met een mondkapje in 't ov vervalt die 1,5m afstand
Ik vind het ook snel gaan hoor
Jawel, thuiswerken is nog steeds geadviseerd.
Ik vind alles ook best snel, ook die meer dan 100 op evenementen (je weet dan toch dat 1.5 meter niet meer gaat lukken) en sportscholen etc.
Maar goed eerder had ik dat gevoel ook bij andere dingen en tot nu toe gaat het goed
Hopelijk nu dan ook weer
Oh hey Coronaā¦
Oh pfff vind dit wel weer erg spannend allemaal
Ik ben echt bang dat zoān beetje 80 procent van de mensen schijt aan alle regels gaan hebben. Wij gaan kamperen met zes vriendinnen en je mag niet met zān tweeĆ«n in tentjes. Begrijp ik, dus we nemen gewoon zes tenten mee. Nu mogen we wel met zān allen in de auto, maar niet met twee in de tent. Lijkt mij dat de besmettingskans in de auto veel hoger is, maar okĆ© prima. Voor mij geen trein voorlopig
Al mijn vrienden wonen in andere steden en ik heb geen auto, dus nu kan ik ze nog langer niet zienā¦ fijn
Er wordt toch juist gezegd dat je wel weer met de trein mag, ook voor niet-noodzakelijke reizen?
Oh ja sorry, ik had het erg onduidelijk geformuleerd. Ik denk dat ik de komende tijd nog niet met het ov kan omdat het ov waarschijnlijk druk zal zijn en ik geen groot risico wil lopen omdat ik thuis iemand in de risicogroep heb Als iedereen weer dezelfde dingen gaat doen als voorheen is het risico opeens een stuk groterā¦
Maar in de tent lig je toch een hele nacht zonder afstand? Terwijl de meeste autoritten niet langer dan anderhalf uur duren.
Nja ik snap de hypocrisie ook wel, ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren.
Als het veilig is ben ik wel blij dat het ov weer opent voor iedereen
Het waren wel wat grotere tenten waarbij er wel ruimte was om wat afstand te houden. Ik zit over het algemeen in een auto op de achterbank dichter op iemand dan dat ik naast een vriendin lig te slapen. Het is wel fijn allemaal hoor, maar er waren al zoveel mensen die er laconiek mee omgingen, dan ben ik gewoon heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Ik denk dat heel veel werkgevers nu ook verwachten dat je gewoon weer naar werk komt. Dat betekent dat geen grote evenementen het enige is wat zoān beetje overblijft.
er mogen weer supporters vanaf september bij voetbal wedstrijden (had ik dit jaar echt niet meer verwacht) maarrrrr er mag niet worden gezongen en gejuicht. Ik moest er hard op van lachen dat gaat geen 1 supporter vol houden (ok zingen nog wel als niemand dat doet maar niet juichen is echt niet te doen)
Ja dat was ook mijn eerste gedachte. Dit maakt de kans een stuk kleiner dat ik de komende tijd met de trein ga, terwijl al mijn vrienden ver weg wonen. Voel me daar echt niet goed bij als alle zitplaatsen weer gebruikt worden.
Irma deed een looping
Wel heftig hoor die getallen als we niks hadden gedaan. 135000 ziekenhuisopnames en 33000 op de ic (sorry weet het niet meer exact want kan mn eigen pincode al amper onthouden)
Ik vind dit zo gek he. Deze week ben ik er op werk juist nadrukkelijk op gewezen dat ik voor bepaalde dingen in september echt een online back up moet hebben omdat de cijfers in landen om ons heen omhoog gaan?
En hier mag ineens super veel weer. Op zich wel blij dat ik nu weer met t ov kan zonder schuldgevoel haha (ik ging dus niet met t ov omdat t alleen voor noodzakelijke reizen was)
Wij hebben vanuit werk deze week een mail gehad dat we echt echt aan de RIVM regels moeten houden. Als er 1 pmāer corona heeft moet de hele locatie namelijk dicht. En dan deze nieuwe regelsā¦ het is zo raar allemaal. Dit gaat toch nooit goedkomen.
Wat mag er eigenlijk niet meer na 1 juli ?!
Discotheken en nachtclubs haha. En hard meezingen