Chateau Meiland

Volgens mij wonen ze nog niet in Noordwijk, maar nog steeds in Hengelo, zag van de week wat insta stories die duidelijk daar waren opgenomen.

1 like

Als jij Dirk zou zijn, zou je dan bij de rest van de familie in het nieuwe huis gaan wonen?

• Hell no
  • Misschien
  • Gezellig!

0 stemmers

Iemand enig idee hoe het kan dat Bommel opeens zo ernstig ziek is?

Het is toch niet “opeens”?
Artrose gaat heel geleidelijk.

Awhhh lees net op Insta dat ze Bommel hebben laten inslapen.

https://www.instagram.com/p/CMSpqm8l2pO/?igshid=b8n62ak9xgd8

1 like

Wat een práchtig huis. En dat hele terrein eromheen. :heart_eyes:

Heb geen verstand van artrose, en geen idee hoe lang dit al gaande is, maar voor de kijkers is dit wel heel opeens. Ene aflevering ‘ontdekken’ ze het en de volgende wordt 'ie al ingeslapen?

Artrose, wat Bommel dus had, kan jaren duren voor het aan het licht komt. Zeker bij een dier die niet kan zeggen dat hij pijn heeft.

Ook echt de ramen krabben met een kentekenplaat :joy: :joy:

3 likes

Gelukkig maar. Ik zat tijdens de aflevering van vanavond al te hopen dat ze dat zouden doen. Fijn dat ze bezig zijn met pijnstillers, maar als het afbouwen van anti-depressiva bij je hond daar ook nog een onderdeel van is kun je denk ik beter die beslissing maken, arm beest. Echt heel sneu.

1 like

Het gemiddelde huisdier laat pas zien en merken dat hij pijn heeft als het echt al heel serieus is. En ze zullen niet over 1 nacht ijs besloten hebben om hem in te slapen, maar als je een huisdier neemt dan ben je ook hier verantwoordelijk voor. Je kan dan niet voor jezelf zeggen: we kijken het nog een halfjaar aan. Als zo’n dier met zoveel pijn rondloopt én ook van medicatie af moet die hij nodig heeft om zich oké te voelen is het alleen maar goed en mooi dat je dan snel zegt: dan is het goed zo.

1 like

Ik hoefde een hele hoop van de 1e helft van de aflevering (aankomende maandag, vooruitgekeken) niet te zien, waarom moet het moment van inslapen gefilmd worden? Vond het echt te intiem om mee te kijken. En daarna nog een paar shots van het lijk van die hond in een vuilniszak, please!

Ik denk dat veel mensen die aflevering nog niet gezien hebben omdat dit maandag pas op tv komt, dus ik weet niet of het een spoiler is aangezien we al weten dat Bommel al ingeslapen is? Maar dat verbaasde mij ook. Ik zei nog tegen m’n man “dat gaan ze toch niet filmen?”. Nee, vast niet… Nou tranen met tuiten, ik zie m’n eigen hond daar al liggen. Ik moet er niet aan denken en dat moment hadden ze wat mij betreft ook best voor hunzelf mogen houden.

Oeps, je hebt gelijk! Heb t aangepast.

1 like

Aah nee wat vreselijk. Ze hadden veel eerder hulp moeten vragen. Ik heb de aflevering nog niet gezien, maar vind het heel erg. Rust zacht Bommel, eindelijk geen gemopper en geschreeuw meer tegen jou :heart:

3 likes

& @Bailey Bedankt dat jullie dit vast vermelden, die aflevering ga ik dus overslaan. Dat hoef ik echt niet te zien. :disappointed_relieved:

1 like

En daarna een compleet ‘pseudo hilarisch’ segment dat ze naar een taxidermist gaan, want ze gaan Bommel laten opzetten. Werd daar ook compleet niet goed van…ik bedoel dat ze dat willen prima, maar de manier waarop alles als pure sensatie/entertainment gebracht werd vond ik echt zwaar misplaatst.

1 like

Het is hier al eens eerder vermeld, maar een hond gaat vaak pas laten merken dat er iets is als het al (bijna) te laat is (helaas zelf recent nog meegemaakt).

Daarnaast kun je veel over Erica’s opvoedskills betreft de honden zeggen, maar ze voelt duidelijk onvoorwaardelijke liefde voor die beesten en heeft ook altijd serieus werk gemaakt van Bommels trauma. Denk echt dat Bommel niet zo’n slecht leven had bij Erica

8 likes

Precies. Dit is ook waarom ik nooit ook maar 1 dag van mijn leven gecondenseerd in 1 uur op tv zou willen hebben want ze gebruiken een hoop tegen je. Dit zou iedereen toch ook wel door moeten hebben inmiddels? Het lijkt alsof ze constant tegen die honden aan t mopperen waren, maar het waren slechts die momenten die de productie koos te laten zien.

1 like

Wat een zure reactie meteen zeg :roll_eyes:
Een hond met een trauma hoort naar mijn mening dan ook niet in zo’n drukke familie waar continu gasten en een hele cameraploeg over de vloer komen, hoe goed ze het dan ook met de hond voor hebben… Daar laat ik het bij :slight_smile:

2 likes