Caronatopic #9

Als PROTEST tegen de afschaffing van de avondklok blijf ik vanavond BINNEN!!! Ik weiger mij te laten DWINGEN om na 21.00 BUITEN te zijn!!

Als WILLEM ENGEL wil dat ik ga FEESTEN op straat, dan mag hij PERSOONLIJK mijn DRIEDUBBEL GEBARRICADEERDE deur komen inrammen.

#VROUWENVOORVRIJHEIDomlekkerbinnenteblijvenmetwarmechocometslagroomeendekentjeenikvertrekom20.35daarnamisschienrupaulsdragracekijkenenlekkervroegnaarbed

70 likes

Ik zou gewoon aan de avondklok houden. Mocht je een goede rede hebben de papieren heb je te hebben.
Rutte vraagt Nederland om je er wel aan te houden.

1 like

Ja en ik vond haar juist heel onpartijdig overkomen, dus ik snap wel dat dat zeer kan doen.

Dat doe ik sowieso! :slight_smile: Ik zou het niet eens durven hahaha

Ik doe met je mee! Ik laat me mijn vrijheid om binnen te blijven en “ik vertrek” niet afpakken!

8 likes

Gelukkig is het wrakingsverzoek afgewezen. Ben benieuwd naar de verdere behandeling

3 likes

Ze zijn nog steeds bezig met kijken of dit uitgesteld kan worden tot aan het hoger beroep, en met het dringende verzoek dat voor 9 uur af te ronden.

2 likes

WIJ VERTREKKEN NIET WANT IK VERTREK IS OP TV

16 likes

Tuurlijk wordt dat verzoek gehonoreerd en blijft de avondklok staan tot het hoger beroep. RIVM heeft vanmiddag nog naar buiten gebracht dat de 1pers regel en avondklok 10% minder besmettingen geeft.

Zou dat wel bijzonder vinden hoor omdat er geen grond is in die wet om het niet op te schorten. Maar goed, het blijft een politiek spelletje dus t zou me niet verbazen

Nou het gaat zo beginnen. Wij zitten weer mee te kijken met de nu.nl livestream.

Wat denken jullie?
  • Uitspraak wordt opgeschort (avondklok geldt weer in ieder geval totdat vrijdag de zaak verder wordt behandeld)
  • Uitspraak blijft gehandhaafd en avondklok gaat voorlopig eraf

0 stemmers

Kijkt nog iemand anders naar de kinderpersconferentie bij het jeugdjournaal?

Hugo de Jonge geeft even een snoeiharde sneer aan alle wappies die hem achtervolgen en lastigvallen haha, iemand vroeg hem hoe hij omgaat met zulke types. Zijn antwoord: “Ja die mensen zijn gewoon niet zo tevreden met hun eigen leven” :speak_no_evil:

45 likes

De zitting is hervat, erg benieuwd.

1 like

Je merkt duidelijk dat Hugo meer ervaring heeft met jongere kinderen en wat makkelijker kan schakelen.

5 likes

Tv keuzestress. Coronapersco voor kinderen of kort geding :exploding_head:

1 like

Ja, was leuk gedaan! Ik had wel even medelijden met de leraren van groep 7/8 na de vraag “waarom moeten kinderen van groep 7/8 een mondkapje op?” en hij reageerde in eerste instantie (zei hij later anders) met “het moet niet he, het mag”. Oh, wat een mooie discussies je dan kan gaan staan voeren met je klas.

6 likes

Ik heb echt medelijden met van Dissel, die moet dan weer even komen opdraven voor zo’n onzinnige rechtszaak.

2 likes

Heerlijk hoe rustig en traag hij alles vertelt terwijl die advocaat en voorzitter echt aan het ratelen zijn :joy:

6 likes

Maar hoezo onzinnig? Zag dit meer voorbij komen hier. Ik ben voor de avondklok hoor en vind het zelf helemaal prima, maar het is wel een beperking van een grondrecht. Als de overheid daar dan op wil ingrijpen moeten ze dat wel doen op een juiste juridische grondslag, die ontbreekt nu gewoon. Dus wat mij betreft zeer terecht dat ze op de vingers worden getikt. Gelukkig maar zelfs. Dat al die wappies het nu zo interpreteren dat een avondklok sowieso niet mag is een ongelukkige bijkomstigheid. Die avondklok komt er natuurlijk sowieso, maar ze moeten nu als een malle aan de slag met juiste wetgeving.

35 likes

Jaap van Dissel is infectioloog, hij heeft toch niet zoveel te maken met de juridische fouten die zijn gemaakt?

1 like