Caronatopic #9

Ik snap het niet meer, wat gaat er nu gebeuren? Ik heb zoals je leest geen verstand van rechtszaken, maar is dit niet wat die Virusmensen juist willen? Die meneer heeft echt een vieze grijns op zijn gezicht.

Wow dit was raar. Ik dacht ook ik kijk eens een keer live zo’n rechtzaak mee.

4 likes

Ik snap echt vrij weinig van wat ik zojuist heb gezien.

1 like

Wat gebeurde er dan? Schakelde net te laat in

De rechtbank is gewraakt dus partijdig bevonden? Dus per direct de behandeling nu gestopt

1 like

Via YouTube kun je ook nog terugkijken. Van wat ik nu gezien heb, verloopt het nogal rommelig. Haha :sweat_smile:

1 like

Geschorst, zal zo wel weer verder gegaan. Wrakingsverzoek is nog geen toegekende wraking natuurlijk. Moet eerst besproken worden.

Ah ja, ik volg het niet echt maar las dit haha

Huh ik dacht dat te lezen dat het hogerberoep van de staat vrijdag inhoudelijk verder behandeld wordt, betekent dat dan dat er vrijdag pas een definitieve uitspraak is en de avondklok tot die tijd dus geschrapt blijft??

Wat is wraking?

Volgens mij proberen ze dat nu juist tegen te gaan maar voor elkaar te krijgen dat het blijft bestaan tot het hoger beroep geweest is

1 like

Een procedure aanvragen om de objectiviteit van de rechter te beoordelen. Heel gedoe, want nu moeten er dus mensen klaarzitten die dat moeten gaan beoordelen (wrakingskamer heet dat). Ben benieuwd of die al bijeen is of dat ze die nu snel optrommelen.

Toevoeging: Iedereen in een rechtszaak mag dit dus doen. Was wel te verwachten hierin, want Viruswaanzin ziet de bui al hangen en dit is een manier om de boel nog ff te rekken. Zo’n wraking gaat normaal wel even overheen. Niet binnen een paar uur beslist iig meestal.

4 likes

Ik vatte het zo op dat viruswaarheid dat niet wil omdat zij vrijdag te kort vinden om goed voor te kunnen bereiden op de zaak?

Nee, daar gaat de zaak die nu bezig is over

1 like

O, dat weet ik niet. Ik dacht dat die spoedzaak van nu door het kabinet is aangevraagd zodat ze kunnen regelen dat het, zolang er geen hoger beroep geweest is, door blijft lopen

1 like

Ah oké Thanks! Ik snap ‘m.

Helemaal eens met dat dit dus is wat leven in een democratie inhoudt hoor. Alleen ik vind het wel lekker typisch Hollands egoïsme ofzo. Elk land (zo ongeveer) accepteert maatregelen en de avondklok, maar nee wij luidruchtige eigenwijze egoïstische Nederlanders moeten een rechtszaak aanspannen die uiteindelijk gaat leiden tot een fucking vervroeging van die 3e golf. Dus nog meer druk zet op de zorg en op het al gevallen kabinet dat al een jaar aan het ploeteren is met deze hele Corona ellende en een eigenwijs volk.

7 likes

Hahah jemig die hele “wraking” van de partij van Engel lijkt gewoon een vooropgezet plan. Zodat ze meer tijd hebben om zich te beraden oid. Hoe hij ook zo geniepig zit te lachen terwijl zijn jurist steeds door de voorzitter heen tettert

Ik denk gewoon dat ze bang zijn dat ze de zaak straks alsnog verliezen. En ze zijn boos dat hun spoedaanvraag over PCR-testen nog niet behandeld is en dit wel zo snel gedaan wordt

4 likes

Na hoogmoed komt de val, luidt het spreekwoord nog steeds gelukkig.

4 likes

Hahaha ik ga stuk wat een chaos

Oh ze gaan weer verder. Maar puur en alleen om de wrakingsprocedure toe te lichten…
Nu wraakt hij niet alleen de voorzitter maar het hele hof. Ok