Caronatopic #9

Als ik het goed begrijp heeft de politiek aan wetenschappers gevraagd hoe ze de mensen bewust krijgen van de gevaren? Lijkt mij een goede zet, eigenlijk? Het is logisch dat meer mensen zich bewust worden als ze erge verhalen horen. Dat zetten bv goede doelen toch ook in? Ik had eigenlijk niet anders verwacht dat ze dat zouden doen. Zolang je niet liegt lijkt me dit niet verkeerd…? Of begrijp ik het nou helemaal verkeerd en worden er echt illegale dingen gedaan of gelogen over cijfers/de ernst?

Angst en volgzaamheid agenderen lijkt me bijvoorbeeld niet echt een goed idee. En aanbevelen om met de meest negatieve cijfers naar buiten te treden ook niet.

9 likes

Gaat weer lekker daar…

https://www.ad.nl/buitenland/na-70-jaar-samen-houdt-dit-stel-met-corona-nog-een-keer-elkaars-hand-vast~abf24b06/?fbclid=IwAR0pBj8_P2aiAj_WtSyznIKXV0cxbe2Jkjen-t1QmSHmelxfdi1mGLz4J4Q

Die foto :broken_heart: zo sneu

10 likes

Ik word net gebeld door mijn beste vriendin dat ze positief getest is. Heb haar zaterdag gezien. Kan ik dan vandaag al testen? Of moet ik echt wachten tot morgen? (5 dagen) Het gezin waar ik vanmiddag zou werken heeft een thuis test liggen, zijn die enigszins betrouwbaar?

En mocht iemand mij nog moed in kunnen praten… Ben panisch voor de stok die in mn keel moet vanwege emetofobie. Zie er echt verschrikkelijk tegenop.

Afspraak maken voor morgen en gewoon naar de GGD gaan, thuistest is in dit geval niet oké. Gewoon even noemen dat je het spannend vind! En het valt echt mee ik heb ook emetofobie en was niets aan de hand!

5 likes

Je moet echt wachten tot morgen en ik zou die thuis test niet gebruiken. Je kan de GGD vast bellen om een afspraak te maken, maar denk dat ze je vandaag ook nog wel bellen voor bron- en contactonderzoek.

Ik keek ook heel erg op tegen het stokje in m’n keel en had het bij m’n vorige test ook aan gegeven. Die jongen die de test af nam stelde mij gelijk gerust dat hij voorzichtig deed en het echt heel snel zou doen. En viel echt 100% mee. Het was echt megasnel gebeurd en ik voelde er vrijwel niks van!

1 like

Ik kreeg de laatste twee keer alleen een neustest en geen keeltest! Weet alleen niet of ze dit bij elke teststraat doen natuurlijk

1 like

Ik heb een paar keer een test gehad toen ik minder ver zwanger was en had toen veel last van kokhalzen. Zodra ik mn tandenborstel in mn mond stak was het al raak. Keeltest vond ik daardoor ook extra vervelend. Had het al gezegd en ze nam wat meer tijd, maar lukte nog steeds niet. Toen kwam er een ander meisje bij staan en me afleiden door gekke bekken alsof ik een kleuter was en dat werkte zo goed, was echt heel lief. Oftewel: ze nemen echt vaker testen af bij mensen die er moeite mee hebben of bang voor zijn. En zijn inmiddels zo getraind dat ze je er goed bij kunnen helpen. Komt goed

6 likes

Je kan vandaag al bellen, zodat je morgen op dag 5 terecht kan. En ik zou even bij het bellen vermelden en uitleggen dat je emetofobie hebt. Dan kan je misschien ook wat meer tijd krijgen ipv de reguliere 3 minuten?

1 like

Bedankt voor alle antwoorden! Heb een afspraak gemaakt voor morgen. Toen ik aangaf emetofobie te hebben vertelde ze dat ik alleen een stok in mn neus krijg.

Heb net hier ook een snel test gedaan met alleen de neus stok en die was al negatief. Hopen dat dat morgen bij de GGD ook het geval is :blush:

14 likes

Dat nieuws over de Duitse rivm is wel fantastisch voer voor de wappies. Heb de eerste plaatjes al voorbij zien komen…

Goed dat je morgen naar de GGD gaat, een sneltest is niet betrouwbaar bij negatieve uitslag, 40% van de positieve coronagevallen wordt gemist NL.

2 likes

Zo zielig maar ook zoveel liefde :broken_heart: Zat al een tijdje dicht tegen een huilbui aan, maar zit nu keihard lelijk te janken :cry:

1 like

Ik vind het nieuws hierover en de bijbehorende headliners wel een beetje makkelijk scoren. Ik kan me best voorstellen dat een bedrijf dat normaal gesproken kroketten vervoert goede koelinstallaties heeft in de busjes en dus misschien prima geschikt is om vaccins in te vervoeren. Vind het wel creatief gevonden eigenlijk. Het is uiteraard wel belangrijk dat de temperatuur goed bewaakt kan worden, maar misschien kan dat wel, ik heb geen idee.

Vind koppen als ‘Vervoer delicaat vaccin is geen broodje kroket!’ en ‘Vervoer vaccins amateuristisch: zelfs uitbesteed aan krokettenbakker’ echt een beetje populistisch.

2 likes

Niet om vervelend te doen, maar omdat ik het zelf toch wel zou willen horen: ik had dit ook uitgelegd aan de telefoon en ook tegen mij werd gezegd dat het alleen om een neusswab zou gaan, maar het was uiteindelijk toch wel echt neus én keel. Dus wees er toch maar op voobereid dat je misschien toch de keelswab krijgt. Maar ik sluit me verder aan bij de andere antwoorden die hier gegeven zijn. Ook toen het bij mij niet lukte vanwege angst zijn ze daar heel geduldig mee omgegaan en lukte het uiteindelijk toch. Daarna toen ik de teststraat uit was heb ik de auto even aan de kant gezet zodat ik de spanning los kon laten, misschien ook een tip voor jou.

1 like

Is er ineens grote uitbraak in t noorden van het land? Zie daar niks van terug in de media (nos of Google oid) maar schijnt dat het ziekenhuis Leeuwarden nu zwangere vrouwen zonder medische indicatie niet meer toe laat, omdat het te vol is?

(Bron: Facebook van verloskundigen Leeuwarden en Geboortebeweging)

Ik denk van wel, heb nergens iets gelezen over een ‘serieuze’ reden en neem aan dat dat anders wel al in de media was gekomen.

1 like

Wat ik heb begrepen is nog geen enkel vaccin voldoende getest bij mensen met immuunproblemen. De nefrologen hier raden ons aan om vooral het vaccin te nemen en dat ze dan willen weten hoe het gaat. Omdat er dus nog geen enkel onderzoek naar gedaan is.

1 like

Ik kwam alleen dit tegen: https://www.lc.nl/friesland/leeuwarden/Corona-uitbraak-in-MCL-verergert-ziekenhuis-sluit-afdeling-oncologie-restaurant-en-koffieruimtes-26477797.html

1 like