Precies wat ik zeg dus.
Al het personeel in het hotel heeft Corona
Wie heeft zān kerstpakket daar opgehaaldā¦
Damn it.
Heb jij weer
Ik zag van de week een reportage waarin werd verteld dat het nog jaren kan duren voordat het vaccin beschikbaar is in derde wereld landen, als het daar Ć¼berhaupt komt. Vind dat echt moeilijk te verkroppen en heb dan een soort plaatsvervangende schaamte merk ik. Zijn er mensen die dat herkennen? Is echt iets waar ik wakker van kan liggen. Misschien beetje wazig verhaal maar ik zit er best mee en dit leek me de beste plekš
Ik voel me echt raar. Op mijn werk is een mega uitbraak. Afgelopen week zijn er 10 positief geteste bewoners (verstandelijke beperking) en 8 positief geteste collegaās. En ik ben serieus de enige die niks heeft. Hoe kĆ”n dat?
Ja, herken ik. Kan me daar best over opwinden. Momenteel is het voor de kleinere EU landen in het oosten echt goed dat de EU er is. Samen inkopen en evenredige verdeling over de landen, ook de minder rijke West-Europese landen. Dit had eigenlijk op wereld niveau gemoeten, centrale evenredige verdeling. Maar dat is helaas een utopie.
Oke nu voel ik me echt een noob maar waarom krijgen de derde wereld landen geen vaccin dan? Of pas over een aantal jaar?
Wat raarā¦
Ik denk
Nee juist niet? Heb je het wel gelezen? Er staat dat tegen de GGD is verteld dat ze pas in augustus nodig waren voor grootschalige vaccinatie en dat ze dus nog maanden de tijd zouden hebben om voor te bereiden. Nu is vrij last minute bepaald dat zij toch de eerste reeks vaccinaties moeten gaan doen en moesten ze ineens 7 maanden werk in 4 weken af krijgen. Waarschijnlijk hadden ze dat plan wel klaar staan maar was het ingesteld op veel langere uitvoertijd. Ik vind niet dat je ze dat nou echt kan kwalijk nemen.
Wat ik me net opeens afvroegā¦ Kijk uiteindelijk komen we hier wel uit. 2021 gaat nog wel wat hobbels hebben maar ik vermoed dat in de zomer van 2022 er groepsimmuniteit bereikt is en iedereen lekker op een festivalletje staat en dat echt niemand nog zin heeft om het over COVID te hebben.
Wat gaan dan al die virus wappies doen die nu in korte tijd een groot publiek hebben verzameld? Die vallen dan echt in een zwart gat haha?
Ja dat zal dan wel jaā¦
Wat triest ook zeg bah
Tegen die tijd zijn wij allemaal gehersenspoeld en gechipt dus dan is het hun taak om ons weer normaal te krijgen!
Nee die virus wappers gaan nog 25Je wachten tot de ge vakzineerde mensen dood neervallen of zware bijwerkingen krijgen plots. Dan pas vallen ze in een zwart gat.
Geen idee hoe dit soort dingen geregeld worden, maar kan de WHO daar niet iets in betekenen? Zeker omdat het een wereldwijd probleem is dat we zān alle moeten bestrijden.
Dit klopt inderdaad. Het is heel irritant, ik heb het zelf ook meegemaakt. Maar uitgangspunt is dat zolang je vriend klachten heeft, hij potentieel nog besmettelijk is. Daarom is het belangrijk dat jullie beiden in quarantaine blijven en jij je na 5 dagen laat testen, om uit te sluiten of je vriend jou heeft besmet. Het is echt kut, want het voelt een beetje als āstrafā. Zeker als je geen klachten ontwikkeld/niet besmet raakt.
Van wat ik eruit opmaakte (maar misschien heb ik het wel verkeerd begrepen) is dat er vooral slecht georganiseerd en gecalculeerd is vanaf boven, zeker op basis van de info die ze hadden (ze wisten in oktober al dat het per 1000 stuks geleverd zou worden en bij -70 graden bewaard moest worden en daar hebben ze geen rekening mee gehouden). Ze hadden toen al kunnen weten dat het niet te doen was om met dit vaccin kleinschalig te opereren. En hoezo ga je maar van 1 scenario uit? In zoān pandemie ga je toch alle mogelijke scenarioās uitwerken? En hoezo kunnen alle andere landen dit wel allemaal voor elkaar krijgen, zij hebben toch toegang tot dezelfde info?
En daarnaast het registratiesysteem is iets wat ook totaal losstaat van het vaccin, dus dat had sowieso al eerder geregeld kunnen worden.
Jemig, dat is klote. Ik heb gehoord en gelezen dat af en toe hoesten geen probleem was, tenzij je lang genoeg thuis bent geweest. Vooral ook als je bijv. al voor de corona af en toe hoestte. Net als vermoeidheid en reuk/smaak verlies dat het wat langer kan duren voordat dit weer ānormaal is. Zo is het door de GGD bij een aantal op mijn werk gezegd, plus het staat hier op thuisarts (kopje hoe gaat t verder); https://www.thuisarts.nl/corona/ik-heb-corona
Weet iemand of die britse mutatie ook voor ernstigere klachten bij kinderen zorgt?
Ik lees net dat het nu ineens ook heel besmettelijk is voor kinderen, dat die er ook snel ziek van worden, maar kan niet vinden of ze dan ook net zo ziek als volwassene zijn of nog net zoals eerst een beetje klachten maar niet veel.
Ik heb mij voor het eerst in een discussie gestort.
Wat een idioten, maar heb wel gelachen. Had gewoon zin om mij erin vast te bijten.
Ook bijvoorbeeld dat de PCR test geen Corona kan vast stellen (yes it does) en zelfs geen verkoudheid, griep of ebola!
No shit sherlock
Volgens mij is dat nog te onduidelijk en zijn ze dat aan het onderzoeken. Maar volgens mij wijst niks er op dat ze nu zieker zouden worden.