Caronatopic #8

In Spakenburg deze week 1600 per 100.000 besmettingsgraad in 1 week, 346 mensen.

En maar naar de kerk blijven gaan 🤌🏼🤌🏼

24 likes

‘Er is onderzoek naar gedaan, maar wij hebben een afweging gemaakt’

7 likes

Onze afweging is fuck y’all and die

22 likes

Lekker zingen tot je erbij neervalt

6 likes

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook wel heb. Vrienden van mij zeggen dat ze nu weer beter aan het worden zijn (sinds een paar dagen klachten). Gisteren hadden ze nog een hele positieve antigen test, wat suggereert dat hun viral load hoog is nu, en ik heb er geen vertrouwen in dat dat met kerst over 4 dagen ineens nul zou zijn.

Overigens duurt de periode van symptomen ongeveer gemiddeld 10 dagen. Daarna is het nog zelden dat iemand besmettelijk is. Dat kan je misschien ook nog meenemen in je overweging. In DK geldt trouwens 48u symptoomvrij.

Samenvatting

Bron https://www.bmj.com/content/371/bmj.m3862

Als je het wat ruimer wil nemen zou je in principe 14 dagen na start symptomen wel met iemand af kunnen spreken (ervanuitgaande dat die persoon al langer klachtenvrij is hè).

(@Oenkie het lijkt me idd vervelend om als een soort van paria behandeld te worden en daar stond ik ook bij stil toen ik dacht neuh ik hoef nog niet met ze af te spreken met kerst, ik geloof dat je berichtje door veel mensen is onthouden)

9 likes

Ik heb me weer zo zitten ergeren vandaag. Zoveel van de 60+ stellen die met 2 karretjes de winkel in stuiteren en dan met deze 2 karretjes in elk gangpad 4 meter claimen.
Mensen die met mondkapjes de winkel inlopen maar het halverwege ergens op hun onderkin dragen.
Heb er echt moeite mee om te beslissen wanneer ik er nou wel of niet iets van moet zeggen en dan vind ik mezelf ook weer zo’n suffe kut dat ik het niet durf terwijl ik wel enorm van het gedrag baal.

8 likes

Haha hij zei ook nog eens “ik SCHAT driehonderd mensen”. Dus kan ook nog zomaar eens flink meer zijn…

Ik snap je twijfels wel hoor, maar goed om je te realiseren: dit vaccin is vergelijkbaar met andere griepvaccins, dus de bijwerkingen zullen ook vergelijkbaar zijn. Er wordt niet ineens een zware pijnstiller of een chip (:crazy_face:) in je gespoten.

Tegelijkertijd zijn de lange termijn effecten van COVID nog niet volledig bekend en degene die bekend zijn (zoals na maanden nog vermoeid zijn, geur of smaak missen) zijn een stuk heftiger dan de te verwachten maar mogelijk nog niet bekende bijwerkingen van het vaccin.

Dan zou je verwachten dat alle vaccin weigeraars nóg banger moeten zijn voor het virus en zich dus super strikt aan de maatregelen houden. Maar gek genoeg zijn mensen blijkbaar minder bang voor de bijwerkingen van COVID dan die van het vaccin.

6 likes

Pff m’n vriend is ook kamp niet-vaccineren en dat kost een hoop energie.
Nu heeft ie weer een artikel gelezen (https://www.google.com/amp/s/www.businessinsider.com/pfizer-ceo-albert-bourla-wait-cut-line-covid-19-vaccine-2020-12%3Famp) en is het van "als het echt zo goed werkte, had hij het toch wel als eerste genomen. Bij elke experimentele behandeling of weet ik het wat dringen de rijke mensen echt wel voor (in de vorm van een donatie, of vriendendienst) en als de vaccinatie echt zo goed zou zijn, dan zouden ze het daarbij ook wel doen.

Terwijl ik dan denk van ja die man zegt in het artikel van er zijn gelimiteerde aantallen en hij heeft geen prioriteit

In mijn herinnering zijn vaccinaties altijd supersnel! Gewoon erin prikken en door naar de volgende.

9 likes

In principe hoeft een vaccinatie niet per se langzaam ingespoten worden. Het is minder pijnlijk als je rustig in spuit, maar blijkbaar vond die verpleegkundige dat geen probleem :wink:

2 likes

Misschien is je herinnering niet van een vaccinatie maar van bloedprikken? Dat gaat namelijk wel tergend langzaam altijd

2 likes

Als ik Mike pence voor me had zitten zou ik ook rammen met die spuit hoor.

36 likes

Vrienden wilden zich niet laten vaccineren door angst over bijwerkingen en de snelheid waarmee het getest is. Toen heb ik ze alles verteld wat @Ovenschaal vertelde en ze zei gisterenavond dat ze nagedacht hebben en zich toch laten vaccineren, en daardoor haar ouders dat ook gaan doen!

65 likes

Dat is echt fijn! Hier heb ik ook een vriendinnetje (die in de zorg werkt) gelukkig kunnen overtuigen door de info die ik hier van het forum heb!

2 likes

Ik heb vandaag toevallig een vaccinatie gehad. Geen coronavaccinatie helaas😋 maar voor kinkhoest (want zwanger haha) en dit zat er ook echt zo in!

Die vrouw die hem zette twijfelde zelf of ze de coronavaccinatie ging nemen :woman_facepalming:

1 like

Ooooh dit is zo herkenbaar! Ik voel me rot als ik niks zeg maar ik voel me ook zuur als ik wel iets zeg. Merk ook dat ik het bijna niet meer op kan brengen om zoiets op een aardige manier te zeggen.

1 like

@Sundance @tuula

Bedankt! Dit helpt echt heel erg om weer overtuigd te zijn om gewoon die vaccinatie te nemen.

2 likes

Wtf. Ik neem aan dat je naar het consultatiebureau bent gegaan? Echt het goede voorbeeld als zelfs iemand van de GGD uitspreekt te twijfelen. Ja, ze mogen twijfelen van mij maar dat zeg je niet tegen de mensen die bij je komen.

Ja was ook gewoon een beetje raar. Het kwam echt uit het niks en ze zei je weet niet precies wat de lange termijn effecten zijn. Dus ik heb mijn @Ovenschaal verhaaltje gedaan en dacht eigenlijk vooral waarom zeg je dit tegen mij…:woman_shrugging::woman_shrugging::woman_shrugging:

4 likes