Ah, super kut!
Mijn vriend is vanochtend wakker geworden met keelpijn en verkoudheid, dus kerst is cancelled hier. Zouden vandaag bij mijn ouders langs gaan, maar dat gaat niet nu. Hij moet zich laten testen. Hopelijk kan dat snel.
En ik heb natuurlijk ook niks kerstigs in huis, want we zouden het dus bij mijn ouders vieren.
Ik had hem om zes uur, negatief!
Dus degene die zou koken hier als een malle naar toe en uiteindelijk laat gegeten. Ik had al zitten huilen dat ik kerst verpest had, en zij had thuis ook al zitten huilen dat ik kerst verpest had
Mbt mondkapjes, waar ik echt een hekel aan heb zijn mensen die:
- 1 het kapje onder de neus dragen
- 2 zich rebels genoeg voelen om op plekken waar het verplicht is dat ding onder de kin te dragen
Vooral dat tweede denk ik als je je mans genoeg voelt om zo te protesteren, voel je dan ook mans genoeg om het dan helemaal niet op te zetten. Mietjes.
Ja absoluut! Maar omdat het er boven ging over “met Corona klachten”, ik deed alles met Corona achtige klachten vroeger haha. Behalve dus bij koorts
Nou ik ben dus gister getest vanwege een verkoudheidtje en kreeg net een positieve uitslag… Merry Christmas! Sinds gister is ook reuk en smaak weg dus voelde 'm al een beetje aankomen, maar ben wel in shock. Ik heb géén idee waar ik het heb opgelopen, want ik kom nergens en zie niemand. En zo zonde van al het lekkere eten dat we in huis hebben want kan nu net zo goed bietjes en gekookte aardappelen eten
Heel lullig dit! Als ze je hadden uitgenodigd was het een heel ander verhaal geweest, maar dat ze nu al die communicatie achter je rug om hebben gehad en je niet eens een keuze hebben gegeven maakt het best wel achterbaks. Sterkte vandaag!
Gisteren ruzie gehad met mijn ouders (vrolijk kerstfeest) want ze gaan met nieuwjaar naar een feestje waar nog 8 andere boomers zijn. En natuurlijk zien al die boomers hun hele familie met het kerstdiner, waardoor de kans bestaat dat een van hen wel besmet geraakt is
aiiii… niet heel handig, nee. en ze zien er zelf (allemaal) echt geen gevaar in?
Ahh zuur, hopelijk blijft het hierbij!
Ook niet een keer per week naar het werk gegaan, boodschappen gedaan, iemand op afstand binnen gezien etcetera?
Je hebt ook commerciële bedrijven waar je voor 50 euro een sneltest kan doen. Wellicht in dit geval een optie?
Nee, ik heb iets meer vertrouwen in de GGD en gezien mijn ouders en schoonouders allebei diep in de risicogroep vallen, nemen we liever geen enkel risico nu.
11,550 besmettingen vandaag, en 97 doden
Nee, alleen vorige week bij de tandarts geweest dus ik vermoed dat het daar is gebeurd… Ben gelukkig niet ziek, maar vind het heel raar om niets te kunnen ruiken of proeven! Heb altijd een heel sterk reukvermogen gehad, maar nu maakt het echt allemaal niks uit. Hopelijk komt dat snel terug. Wie heeft dit nog meer meegemaakt? Hoe snel kwam het weer terug?
Ik heb het nu ook, mijn schoonzus had het ook en daar duurde het een paar maanden. Bij zwager een paar weken.
Ik ben nu echt wel benauwd/kortademig. Alsof ik heel hard gesport heb en een beetje pijn als ik hoest. Zal ook wel versterkt worden doordat longen in verdrukking komen ivm zwangerschap. Vind het best angstig, zou nu op dag 5/6 zitten dus vaak het kantelpunt zoals ik lees. Ik maak mezelf echt gek.
Mijn vriend mag, indien klachtenvrij, zondag weer uit huis.
Hier gelukkig na 3 dagen weer terug. Nog niet eerder zo blij geweest om een poepluier te ruiken
Paniekklachten kunnen je ook benauwd maken hè! Ik zeg niet dat je niet echt benauwd bent door corona, maar als ik mezelf gek maak wordt die benauwdheid zestig keer zo erg. Als je dan dus al benauwd bent versterkt je angst dat, wil dus niet zeggen dat je nu bergafwaarts gaat. Een mens kan zichzelf echt ziek maken met angst en/of stress, maar dat betekent niet meteen dat er een doemscenario voor je ligt.
Ik haat het als mensen zeggen dat ik me gewoon niet druk moet maken want zo makkelijk is dat niet, dus dat ga ik jou ook niet zeggen, maar weten hoe erg paniek ook op je lichaam slaat helpt misschien om het wat te relativeren.
Stapje voor stapje en ik hoop dat je er ondanks alles nog een fijne avond van weet te maken!
Klopt ook zeker! En google werkt ook niet erg motiverend moet ik zeggen haha
Mijn vriend moet morgen opnieuw testen omdat hij negatief was getest vorige week (en ik positief), we leven dus nu een week gescheiden in huis en hoop zo dat het morgen negatief is anders voelt het alsof het voor niets is geweest zo met de kerstdagen.
Sterkte! Corona en ziek zijn komen nooit uit, maar nu met de feestdagen voelt het toch wel extra zuur.