En het bonnetje van het poortje nadat je betaald hebt geef je aan Holle Bolle Gijs.
Ik ben gisteren rond 9 uur naar de AH gegaan en toen was het prima te doen, er waren alleen veel tieners die net klaar waren met werken en die stonden te kletsen in de winkel. Niet zo handig dat er geen leidinggevende kwam om ze weg te sturen, maar misschien was een kwartiertje later beter.
En ik heb de indruk dat men zich er bij neer heeft gelegd dat de huisartsen niet met de Pfizer-vaccins gaan werken, dus wij wachten op Moderna en AstraZenica. #duurtlang
Sowieso dat die telefoonlijn dan overbelast is en mensen zwaar geĂŻrriteerd ophangen en niet meer bellen âwant dan moet ik in de wacht staanâ
Ik moet dit dus helaas bijna dagelijks doen voor werk. Ik werk met jongeren die zelfstandigheid aan moeten leren en hier valt onder andere boodschappen halen onder. Het is niet haalbaar om de jongeren een jaar lang geen boodschappen te laten halen en thuis te laten zitten en hen alleen laten gaan is ook geen optie dus gaan wij nu toch altijd met zijn 2en. Ik voel mij altijd wel bekeken omdat je vaak niet ziet dat ik begeleider ben en met een reden mee loop en het voelt echt kut om te doen, het is alleen helaas niet anders. Al geldt dit voor een hoop mensen natuurlijk niet en gaan zij voor de lol gezamenlijk.
Edit: ik denk wel dat in de huidige situatie deze jongeren snel vergeten worden en er op ze neer gekeken wordt omdat je aan de buitenkant niet ziet dat zij het niet zelfstandig kunnen of niet snappen. Bij iemand met bijvoorbeeld down syndroom is er toch sneller begrip voor omdat je dit kan zien.
Wat is de reden dat huisartsen daar niet mee gaan werken? Ik heb dat uberhaupt gemist? Nu moeten we (als risicogroep) nog langer wachten? (Ja, ik weet dat het relatief snel is allemaal maar als je bang bent om ziek te worden omdat je onderliggende problemen hebt, is elke dag extra wachten te lang).
Ja ik dacht al dat er een reactie op zou komen maar had alsnog geen zin om er allerlei disclaimers bij te plaatsen. Ik heb het inderdaad over het overgrote deel dat wel zelfstandig kan komen. Ik zie gewoon heel vaak stellen met twee karren waarvan dan 1 kar leeg blijft. Als de een er dan niet op vertrouwt dat de ander goed genoeg boodschappen kan doen, moet die thuis blijven. De situaties waarin het wel nodig is om met zijn tweeën te gaan, zijn best uitzonderlijk.
Ja maar dit is dan toch een soort zorgsetting, lijkt me dat iedereen daar wel begrip voor kan opbrengen als ze dat weten. En denk dat zoân situatie voor de meeste mensen niet geldt.
Hier kan ik me ook zo aan ergeren. Gisteren ook nog. Moeders met 3 kinderen. Die kinderen van een leeftijd waarop ze best alleen thuis kunnen blijven. Oma gezellig aan het winkelen met kleinkinderen.
Oudere stellen die nog steeds samen boodschappen doen. Er wordt door de winkeliers helemaal niets van gezegd. Ik kan daar zo boos om worden. Ik zie er tegenwoordig tegen op om boodschappen te doen.
Deze opmerking is een beetje random, maar ik moet er nog aan wennen dat er nu vaccins bestaan en dat die op sommige plekken zelfs al ingezet worden. Naar mijn gevoel is dat opeens heel onverwacht en snel gekomen. Ik kan het allemaal niet zo goed plaatsen.
Ik:
Klopt, alleen is het dus vaak ook niet te zien en is er dan wel een oordeel over.
Mensen oordelen altijd. Als je zelf beter weet zou ik het gewoon naast je neerleggen.
Oh dat geen afstand houden en met 2 mensen gaan valt mij al maanden op. Ik denk dat mensen gewoon als het om eten gaat zo in paniekmodus schieten dat ze even de afstand vergeten. Ik kan je jouw ergernis voorstellen maar ik ben het er nog wel mee eens dat we allemaal onderdeel van het probleem zijn, we willen allemaal onze boodschappen doen en vooral over de drukte klagen. Dat de dagen voor kerst zo druk zijn hadden we allemaal wel kunnen zien aankomen. Een vriendin gaf als tip om in de avond te gaan, ik ga denk ik vanavond ook rond half 10.
Dit! Bij de laatste test keek ik âverbaasdâ en het scheelde zoveel ongemak!
Mijn man deed het ook en toen vroeg de testafnemer: doet u nou expres uw wenkbrauwen omhoog? âJa, dat schijnt te schelenââŠ
Ik vind het zo leuk om dingen van het forum in het dagelijks leven te gebruiken en mijn man doet dat dus ook
Ik bestel vooral bij Picnic, maar soms ga ik naar de supermarkt voor iets kleins of verse dingen. En ik merk dat ik zelf ook maar gewoon mensen inhaal. Als ik netjes wacht, word ik toch door 20 anderen ingehaald, plus dat de persoon op wie je wacht toch altijd kwaad wordt âwant denk jij dat ik corona heb ofzo???â Of het is âpfff ga er maar gewoon langs hoorâ
Ik ben afgelopen zondag ook voor gekkie verklaard toen ik braaf aan het wachten was op 1,5 meter afstand achter een vrouw, door een vrouw achter mij. Toen ik alsnog niet wilde inhalen duwde ze haar karretje tegen me aan en toen ik daar geĂŻrriteerd over was (echt Wtf man?) was het âja als we op alles en iedereen gaan wachten staan we hier morgen nogâ. Echt ik kan er nog niet bij dat dit zo ging.
Mensen hebben nog meer schijt aan wachtende mensen. Ik stond vorige week netjes te wachten tot een oud vrouwtje bij de verse broodjes klaar was. Ging er aan de zijkant al een jongen staan. Oud vrouwtje was weg, ik doe een stap naar voren en die jongen gaat zo bij het brood staan. Dus ik zeg hallo ik sta hier toch te wachten. Kreeg ik terug wat is je probleem?!
Toen dacht ik ook fuck it ik sta hier al 3 minuten ik wil gewoon mijn broodjes dus ben er ook naast gaan staan. Aangezien de volgende aso henk al zowat door mij heen wilde ipv te wachten
Die wagentjes zijn ook voor de afstand. En dan bij de kassa kan de persoon achter je net niet bij de band, dus wat doen ze dan? Dan gaan ze voor hun kar staan ipv erachter, want dan kunnen ze bij de band. En staan ze dus lekker tegen je aan. Vraag me dan altijd af of die mensen nou gewoon schijt hebben aan alles of dat ze gewoon niet na kunnen denken
Omdat het praktisch niet haalbaar lijkt vanwege
-
de levering in zeer grote aantallen, blijkbaar zijn ze per 1000 verpakt. Er is waarschijnlijk in de eerste ronde te weinig om elke praktijk zoân grootverpakking van 1000 te leveren, en je moet de garantie hebben dat je drie weken later er dan weer 1000 hebt om iedereen ook het tweede vaccin te geven.
-
de condities waarin het bewaard moet worden: diepgevroren bij -70C, dan zou dus elke huisartsenpraktijk in NL zoân speciale vriezer moeten aanschaffen binnen nu en een paar weken; los van dat dat geld kost zijn die speciale vriezers geen normaal product en zijn die niet makkelijk bestelbaar en leverbaar.
-
ze mogen maar heel kort uit die vriezer! Dus ze zouden in theorie op -70C aangeleverd kunnen worden, maar dan moeten ze daarna binnen maximaal 5 dagen alle 1000 gezet zijn.
Dan denk je misschien nog: met een hele goede planning heb je toch wel 1000 man op een lokatie gevaccineerd in die 5 dagen? Maar de oudste ouderen moeten wij aan huis vaccineren.
Over onze griepvaccinatie doen we meestal zoân 3 weken. Een keer alle mobiele mensen op Ă©Ă©n grote lokatie, en in die andere weken alle minder-mobiele mensen aan huis, in de verzorgingshuizen en de woon-zorg-complexen.
Vergeet niet dat naast dit vaccineren de huisartsenpraktijken niet dicht mogen, dus we moeten dit NAAST de reguliere werkzaamheden gaan doen.
En heb er best zin in hoor, en geef er met liefde wat vrije (weekend)dagen voor op, maar het moet wel realistisch zijn.