Zucht
Even vriendin geappt die bij t centrum woont.
@Zora
De opkomst is magertjes… zitten wel vuurwerkbommen af te steken.
Zucht
Even vriendin geappt die bij t centrum woont.
@Zora
De opkomst is magertjes… zitten wel vuurwerkbommen af te steken.
Elke keer als ik mensen over wakker worden zie in combinatie met rellen in de avond heb ik “laat me slapen” in m’n hoofd
Ik wil niet wakker worden, ik ben moe.
Ja ik hoor het idd, maar gelukkig valt de opkomst tegen. Vond het de vorige keer wel heftig
Ja dat was echt gestoord toen man.
Tuurlijk in elk vaccin zitten dingen die je niet kent, in de bijsluiter zie je alleen maar moeilijke namen. Net als dat je geen idee hebt waar de E nummers in je eten voor staan. Maar zeggen dat het precies hetzelfde is vind ik wel raar. Volgens mij is algemeen bekend dat veel mensen vooral vallen over de mRNA techniek. Dat is anders en nieuw. Ze vertrouwen het niet. Ik lees regelmatig mensen die wel een ‘klassiek’ vaccin zouden willen zoals bijv Novavax maar dat Hugo niet van plan is dat in te kopen.
@Pininhetweb
Had Diederik Gommers dat niet voorgesteld ook?
Om die in te kopen voor de groep mensen die het MRNA niet wil?
Ja, dat hoor en lees ik ook steeds vaker. Novavax zou op 70 jaar oude materie zijn gebaseerd (?) veel anti-vaxxers willen dat vaccin wel nemen. Als Hugo het niet inkoopt, is dat een gemiste kans.
Oh dat heb ik gemist! Vind het wel een goed idee.
Had t even opgezocht!
Ik snap dit niet, Janssen is toch een vector-vaccin?
Astrazenica is dat ook, maarja, of dat nou zo veel beter was
Edit: hm een vectorvaccin is gemaakt door stukjes coronavirus op een adenovirus te plakken, de oude vorm van vaccineren is onschadelijk/geïnactiveerd virus inspuiten.
Ik heb geen idee haha, ik had alleen bij Gommers dus iets soortgelijks gelezen
Als het door de EMA goedgekeurd wordt denk ik niet dat Hugo er onderuit kan. Elke prik telt.
Het is alleen zo jammer dat er nu allemaal mensen liggen te sterven die aan het wachten waren op dat vaccin, of op een teken dat de huidige vaccins op de markt toch wel betrouwbaar zijn, of op een handig moment, of tot Isa en Willem zeggen dat het mag.
Ik heb vandaag weer extra covid-dienst gedaan, alle bedden liggen vol, ik schat met 1/3e oude mensen voor wie de booster nu net te laat komt (de meesten gelukkig niet heel ziek, paar liter zuurstof), 1/6 oude mensen die om wat voor reden dan ook niet gevaccineerd zijn (echt ziek, meerderen op sterven) en de helft jonge mensen (<60jr) die niet gevaccineerd zijn (“nog niet aan toegekomen” “ik wilde nog even afwachten” “mijn collega’s zeiden dat het slecht voor je was” “ik dacht dat ik er toch niet ziek van zou worden”, ook allemaal hartstikke ziek).
Ik vind het gewoon zo zonde als je dan weer de gezondheidsschade en het persoonlijke leed van die mensen en die families optelt. Ik heb de gouden oplossing ook niet, maar het doet me pijn om zoveel vermijdbare ellende te zien.
We gebruiken deze techniek al zo lang
Blijf het zo jammer vinden dat wetenschapscommunicatie altijd zo kut loopt.
‘Gebruiken we al 10 jaar maar niet voor dit doeleinde en we weten ook al heel lang wat RNA en DNA enzo is’
Nieuwsoutlet of ander random persoon: NOG NOOIT GEBRUIKTE NIEUWE TECHNIEK MET ONBEKENDE BIJWERKINGEN
Ja dit dus. M’n wappie schoonbroer en schoonzus. Toen ik zei dat ik het kankergeneeskunde dit al heel lang gebruikt wordt komen ze ja maar niet voor virussen. 😵💫
De teststraat bij v/d Valk?
Daar had ik al geruchten over gehoord. Zou zeker nog meer teststraten sluiten…slim plan🙄
Hahaha ja, toen ik dit zei (nah @Ovenschaal info), zei iemand: ja maar ja, kankerpatienten, die mankeren daarna en tijdens hun behandeling zo veel, hoe weet je nou wat van de MRNA komt en wat van de kanker?
Misschien doet die MRNA ze wel meer kwaad dan goed !!!
Eh. Oké 🥲
Ze draaien het toch wel weer zo dat het klopt in hun straatje
Yes! Echt ruk, komt nu een in Geleen… waar ook gevaccineerd wordt.