Caronatopic #13

Zal wel doorgaan dan. Mijn rijinstructeur baalt denk, die was wel toe aan een lockdown

2 likes

Ik merk wel dat ik ontzettend aan het balen ben van de lockdown. Ik snap waarom het komt, maar ja je houdt je constant aan de regels hebt alle vaccinaties en dan toch lockdown

Het voelt vreselijk oneerlijk, maar dat is het leven. Hopelijk wordt de lockdown niet langer dan 15 januari

12 likes

Zie mijn post hierboven :ok_hand:t3:

Aangekondigd op 14 december 2020 verlengd tot 30 maart :ok_woman:t3:

1 like

Is het nou echt vervroegde vakantie voor de scholen of bepalen de scholen zelf of er thuisonderwijs is? Dat zie ik nergens staan.

1 like

Ik merk dat ik voor het eerst echt boos ben. Ik probeer al weken voor mijn ouders (rond de 70) een booster te regelen maar de brief is er nog altijd niet, via de website wordt je doorverwezen naar de telefoon en als je belt zijn ze totaal niet bereikbaar. Hoe kan het dat dat boosteren zo traag op gang komt? Waarom lopen we continue achterop op alles. We gaan nu dus in lockdown omdat ‘ze tijd willen kopen’.

Sowieso ben ik er een beetje klaar mee. Ik heb me laten vaccineren, werk al twee jaar thuis en sommige vrienden heb ik ook al twee jaar niet gezien omdat je je zo goed mogelijk aan de regels wilt houden. Hoe lang gaan we hiermee door? Het lijkt mij wel duidelijk dat Corona niet
meer gaat verdwijnen en dan lijkt het mij niet wenselijk dat we van lockdown naar lockdown hobbelen.

1 like

Hate to be the one, en heb gezocht maar kan t antwoord niet exact vinden. Blijft afhalen ook gewoon voor coffee shops?

2 likes

Ik denk niet dat de overheid na de vorige keer nog overweegt om die helemaal dicht te gooienđŸ‘» (sorry geen echt antwoord op je vraag haha)

2 likes

Maar ja code zwart in het ziekenhuis en bijv. 2 jaar wachten op een openhart operatie lijkt me ook niet wenselijk. Dus als jij een oplossing hebt?

8 likes

Denk dat je de enige in nl bent die vrienden meer dan 2 jaar niet gezien heeft.

7 likes

Maar met digi d kun je toch een afspraak inplannen?
Nu een digid aanvragen als ze die nog niet hebben is sneller dan blijven bellen denk ik.

3 likes

Kijk jij houdt je aan de regels. Ik ook. En ik baal ook dat we weer in zo’n positie terecht zijn gekomen. Maar even kort door de bocht zolang mensen zich niet laten vaccineren, zolang niet iedereen zich aan de maatregelen houdt, zolang de derde wereld landen niet gevaccineerd kunnen worden zal het virus rond blijven dwarrelen. Alles open gooien betekent letterlijk survival of the fittest. En dat kan ook betekenen dat het juist jouw ouders treft.

13 likes

Kan iemand helpen?
In de persconferentie zei Rutte dat het onderwijs open blijft voor ‘examenklassen’, op alle nieuwsmedia lees ik dat het onderwijs open blijft voor ‘examens’.
Wat is het nu? Gaan vmbo4/h5/v6 nu nog wel naar school of niet?

1 like

Ik snap het van beide kanten wel. Als je met je handen in het haar zit omdat je een lastige werkgever hebt, dan ben je blij dat je je kind kunt brengen. Maar er zijn ook echt heel veel mensen die er te licht over nadenken en hun kind wegbrengen omdat dat makkelijk is. Ik hoop dat het de komende tijd meevalt voor jullie!

1 like

Nee daar heb ik geen oplossing voor. Maar ik vind wel dat sommige dingen beter geregeld moeten worden. Ga investeren in de zorg, zorg dat het aantrekkelijk wordt om in de zorg te werken. En ik snap dat daarmee de tekorten niet in keer zijn opgelost maar wellicht helpt het iets. En laten we eens stoppen met de bureaucratie. Als voorbeeld: ik woon in een dorp, onze gepensioneerde huisarts wil heel graag het dorp rond om iedereen te boosteren maar dat mag hij om bureacratische regeltjes niet.

Brief is in principe niet nodig. Waren ze eerst nog niet 6 maanden geleden geprikt? Dan zou dat nu wel gewoon moeten kunnen maar dat is dus pss sinds afgelopen dinsdag.

En in de betere tijden had je vrienden gewoon kunnen zien toch. Ik ben echt heel voorzichtig maar heb een paar mensen gewoon gezien. Nu even niet meer.

1 like

Dat zeg ik nergens. Iedereen heeft er mee te maken.

Investeren in de zorg schiet je op de korte termijn weinig mee op, dus er is geen alternatief op dit moment.

Iedereen is er klaar mee overigens denk ik wel hoor

2 likes

Wij houden ons kind thuis van de opvang (maar dat is voor ons ook mogelijk want vriend komt thuis te zitten). Ik hoop dat werkgevers met ouders willen meewerken en inderdaad minder kinderen naar de opvang gaan, want het is natuurlijk een linke plek qua besmettingen maar veel ouders hebben geen keuze. Wat een rotsituatie voor jou, hoop dat jullie de dans ontspringen!

2 likes

Maar echt 100% klaar mee.

2 likes

Digi-d is aanwezig maar online een afspraak maken lukte (tot vanochtend) niet. Uiteindelijk hebben we vanochtend een afspraak voor half januari kunnen plannen. Het ging mij vooral om hoe beroerd het soms geregeld is.