Caronatopic #13

Gewoon de Chinees voor nummertje 31 en 4 loempia’s. Die man moet ook eten.

Mijn vriend heeft zowat een jaar geleden Jansen gekregen. Hij wil graag een booster, maar we moeten nog even wachten want hij is 34. :rofl:

Als we prullenbak vaccines in de gaten houden, maakt het dan uit welk vaccine hij hierna krijgt?

2 likes

Nee hoor, mijj vriend heeft janssen gehad en paar weken terug Pfizer.

1 like

Ik woon nog thuis, en nu zijn m’n broertje, vader en moeder positief getest. Dus in plaats van dat zij opgesloten zitten in hun kamer, moet ik nu als enige negatieve mij opsluiten 🥲🥲🥲 voelt een beetje als omgekeerde wereld.
Enige “positieve” hierin is dat ik m’n haar weer even kan trainen op minder vet worden.

Mijn dochter had vandaag haar laatste schooldag vanwege studiedagen do/vrijdag. Test ze vanmorgen positief op de zelftest. :pensive: Voelt zo last minute dit, ongelooflijk.
Net allebei getest bij de GDD, we zullen zien wat daar uit komt.

Ik vind Erika Vlieghe eigenlijk onze beste Belgische expert. Maar je hoort veel minder van haar omdat zij niet zoveel twittert en schreeuwt als bijvoorbeeld een Marc van Ranst. Maar zij is al sinds het begin van de pandemie altijd zo nuchter en realistisch geweest. Nooit valse beloftes maken of scenario’s te positief voorstellen om de bevolking te sussen. Toen we begin oktober geen mondmaskers meer moesten dragen vond zij dat te vroeg en ze bleef er binnen dragen. Deed ze ook in tv-studio’s om de bevolking te tonen van wees niet te voorbarig corona is niet weg. Werd ze soms belachelijk om gemaakt. Bij eerdere te snellere versoepelingen die zij geen goed idee vond werd ze door mannen ‘verlatingsangst’ verweten vanuit het idee van ja die zal nu wel niet weten wat ze met haar leven moet nu corona weg is. Terwijl ze arts-internist en infectiologe is alsof zij niet zou weten wat ze met haar leven moet zonder corona :sweat_smile: Maar ze was met haar voorzichtigheid altijd juist. Maar ja ze is een vrouw hé en schreeuwt niet zo hard. Terwijl ze wel veel bekwamer is dan de mensen die doorgaans wel hard schreeuwen.

12 likes

Booster zit erin! :partying_face:

18 likes

Praktische vraag, stel dat je hier nu een vaccin redt en dus weken/maanden eerder wordt gevaccineerd dan eigenlijk de planning was via de overheidscampagne. Heb je dan een probleem als er uiteindelijk een tweede booster moet komen? Dat er dan dus langer dan een half jaar tussen zou zitten, omdat je t.z.t. pas weer aan de beurt bent met de rest van je leeftijdsgenoten?

Hier inmiddels ook een positieve zelftest, vanmiddag testen bij de GGD.
Viel te verwachten nadat er 7 van mijn leerlingen besmet zijn… Ondanks dat ik het aan zag komen toch even flink balen. Al die tijd in mijn klas rustig gebleven en nu net de laatste week gaat het los.

Nou ik heb een positieve zelftest :disappointed_relieved: straks met prio naar GGD. Hopelijk word ik niet te ziek

5 likes

Je mag dus blijkbaar wel met 4 man + 1 trainer buiten sporten in de avond, dus mijn sportschool gaat daarin de mogelijkheden bekijken. Op zich wel fijn, kan het met werk echt niet opbrengen om dan maar om 6 of 7 uur te gaan sporten. Al vind ik het wel krom. Wat maakt het nu uit of je met 4 man op 1,5m staat of met 10 man?

Jeetje wat veel besmettingen ook hier in het topic de laatste tijd! Veel beterschap aan iedereen.

Ben wel benieuwd of veel van degenen die nu besmet zijn jonge kinderen hebben of in het onderwijs werkzaam zijn? Aangezien ik in mijn omgeving op het moment nauwelijks besmettingen hoor, maar wie weet komt dat omdat ik bijna geen vrienden of familie met jonge kinderen heb.

• Ik heb op dit moment corona of heb corona gehad in de afgelopen drie weken en heb jonge kinderen of ben werkzaam in het onderwijs
  • Ik heb op dit moment corona of heb corona gehad in de afgelopen drie weken en heb geen jonge kinderen en ben niet werkzaam in het onderwijs

0 stemmers

Omdat wanneer het wel mis gaat het om een kleinere groep gaat met besmettingskans.
In alles, ook op afstand, is het toch belangrijk om zo min mogelijk contacten te hebben.

4 likes

Ik werk niet in het onderwijs maar wel in de (jeugd)zorg

1 like

Geen idee maar scheelt niet super veel tijd volgens mij

Ik kom net bij de teststraat vandaan en het was best druk, er stond een rij tot buiten. Vorige keren kon ik zo doorlopen en was ik binnen 5 minuten aan de beurt. En er waren veel kinderen!

Wel fijn dat ze die 6 maanden eis hebben versoepeld voor de booster, want mijn vader heeft AZ gehad en mocht anders pas half januari. Nu kan ie gelukkig volgende week al!

ik werd ook al wel een beetje nerveus van die berichten over de slechte bescherming van AZ nu

5 likes

Ja mijn ouders hebben ook AZ maar m’n vader kan pas 19 januari terecht…schijnbaar veel mensen die niet uit Brabant komen die hier een afspraak hebben gemaakt… hopelijk gaan de Brabanthallen snel open en zijn de lijnen gauw rustiger zodat ze om kunnen zetten. Ik hoor deze week van m’n werk over de booster, mega excited

Ja ik ook voor mijn ouders. Ze hebben AZ gehad in februari en mei en zijn recent genezen van corona. Voorlopig mogen ze dus de booster nog niet, maar ik vraag me af of 2x AZ + recent hersteld van corona dan ook voldoende zou beschermen tegen de omnikron variant. Ze zijn beiden heel erg ziek geweest en moeten echt nog een tijd herstellen dus een nieuwe coronabesmetting eroverheen zou wel vrij rampzalig zijn.

Ik heb een wappie op m’n tijdlijn, die post dat een motie tot het meer opleiding van IC verpleegkundigen is afgewezen.

Ik vraag me af waarom. Kan natuurlijk haar uitleg wel lezen :rofl:, maar goed, dan kom ik niet verder dan dat het 1 groot complot is natuurlijk.

Als de verwachting niet is dat Corona weg gaat, en we moeten lange termijn denken, en we zitten normale griepgolven al krap, waarom zou je hier dan tegen stemmen :thinking:? Snap wel dat het het probleem niet NU oplost hoor, maar we lijken hier toch nog wel even aan vast te zitten? Want als dit klaar is, ooit, komt toch de inhaal zorg golf?

Ik denk dat het deze Motie is.

Edit: ik had nog nooit zo’n motie pagina gezien maar vindt dit zo droog :rofl:en gaat over tot de orde van de dag.” haha

1 like