Caronatopic #13

Pfft ik zou echt geneigd zijn dat ding zelf te kopen en de bon te declareren :’).

1 like

Wat belachelijk dat basisscholen daar niet meer van zijn voorzien. Hier heeft elk klaslokaal een melder.

1 like

Fons Lambie :grin:
Volgende week is weer een OMT beraad

1 like

Wappievriendin/juf: ja er moet gewoon meer geld naar de zorg.
Dus ik zeg dat je nu moeilijk ic mensen kan opleiden. Maar nee hoor dat kan prima volgens haar.

2 likes

Maar wat zegt hij dan over een volledige lockdown?

2 likes

Dit vind ik zo onuitstaanbaar. Hoe zie je dat dan in godsnaam voor je? Dat een opleiding tot -IC verpleegkundige of überhaupt verpleegkundige een LOI cursus van een week is?

Los van het feit dat er echt geen puf is om stagiaires erbij te hebben op de IC.

4 likes

Jaa heel herkenbaar allemaal!

1 like

Ja joe kan prima hoor, effe 1 dags cursusje en je bent ic arts!

3 likes

Zo fijn jullie hier :heart: Begon al te twijfelen aan mezelf.

Uiteraard ben ik wel voor meer geld naar de zorg maar dat gaat t nu niet oplossen.

Afgelopen zaterdag stond in de nos app een artikel die heel goed uitgelegd waarom opschalen en niks helpt(tegen exponentiële groei kan je niet op) en waarom het niet haalbaar is en in normale tijden absoluut niet nodig.

Kan het artikel helaas niet linken zo snel maar de moeite waard om even op te zoeken.

1 like

Ik ga hem inderdaad thuis houden. Er is (waarvan bekend) 20% van zijn klas besmet - lijkt me meer dan genoeg. Waarom zou ik hem dan nog 3 dagen een brandhaard insturen?

2 likes

Op de site van rijksoverheid staat over de griepprik groep dit:
Daarbij krijgt de griepprikgroep (met een verhoogd medisch risico) onder de 60 jaar een uitzondering. Een groot deel van deze groep krijgt vanaf 23 december zoveel als mogelijk een sms met een oproep zich te melden bij een GGD in de regio. Verder gaat het op volgorde van leeftijd zo snel als mogelijk.

En dan sluit het stukje af met: Eenvoud is het sleutelwoord.

Heel eenvoudig vind ik het niet als ik dit zo lees. Want blijkbaar krijgt niet iedereen uit de griepprik groep een sms om die afspraak eerder te kunnen maken. Sommige mensen moeten dus wachten tot hun leeftijd aan de beurt is. Maar wie dat zijn of op welke gronden…

Mijn herstel ging wel redelijk! heb me gelukkig wel ziek kunnen melden maar ben vanaf donderdag wel thuis weer gaan werken. Ik ben nu klachtvrij maar merk wel dat ik al te veel doe. Krijg dan echt een drukkend gevoel in mijn hoofd en rug/borst, dat neemt dan af zodra ik rust neem. Hoe gaat het nu met jou?

1 like

Help! Wat zeg je tegen iemand die zegt “ook gevaccineerd krijg je t”. Ze lijkt gewoon echt te geloven dat t vaccin alleen beschermd tegen ernstig verloop. En aan de andere kant wil ik niets zeggen want volgens mij gaat t toch niet werken. Vind dat zo lastig.

Edit. Zij bedoelt dus dat niemand immuun wordt, alleen minder ziek.

Dat het klopt. Als gevaccineerde kun je ook Corona krijgen. Maar de kans is stukken stukken kleiner dat je matig-ernstig of ernstig ziek raakt (met dood als gevolg).

1 like

Maar dat is toch ook zo? Je kunt het alsnog krijgen, maar de kans om op de IC te eindigen wordt kleiner. Is wat mij betreft een heel groot voordeel. Mijn moeder vindt de prik onnodig en zei dat ook tegen m’n zusje die nu corona heeft. Toen had m’n zusje gezegd “nou ja, ik ga nu waarschijnlijk niet dood”. Echt een gekke timing om over de prik te beginnen als je dochter ziek is :upside_down_face: Of bedoel dat ze het idee van groepsimmuniteit niet begrijpt? En dat het dus ook voordeel heeft voor anderen om hem te nemen.

Ik zit nu overigens in twijfel wanneer ik nou moet boosteren. Heb in augustus mijn laatste vaccin gehad en ben dus net herstellende van covid dus ik weet niet of het nodig is om direct in de rij te staan als 18+ een oproep krijgt of kan wachten

1 like

Mijn vader mocht vandaag z’n booster in plannen en kan donderdag (overmorgen dus) al terecht! Hij rijdt er wel half uurtje voor maar zo fijn dat het zo snel kan. Mijn moeder heeft m via haar werk vorige week ook al gehad, echt top!

4 likes

Volgens mij moet er sws 3 maanden tussen je positieve test en de boosterprik zitten dus dan moet je sws nog ff wachten toch?

1 like

Ja dat klopt, maar een deel krijgt t toch ook gewoon niet omdat ze die bescherming hebben opgebouwd? Of ben ik nou dom. T werkte toch zoveel procent tegen corona, zoveel tegen opname en zoveel tegen dood.
Zij denkt dus dat je t alsnog krijgt maar minder heftig. Terwijl ik denk een deel krijgt t alsnog en dan minder heftig.