Dat mag sinds afgelopen week in Nederland :’) Klachten → doe zelftest. Negatief? → Je mag weer naar buiten
Ik had toen nog geen pcr test ingepland, ik heb dinsdag gewerkt. In Nederland mag je met een negatieve zelftest werken, zolang je klachten niet erger worden. Sinds Rutte dat gezegd heeft (10 dagen terug ofzo?) is dat wat we op werk aanhouden.
Ik heb uiteraard vooraf aangegeven wat de situatie was en alle collega’s zeiden dat ik gewoon kon komen.
Toen mijn klachten erger werden en de zelftests negatief bleven (donderdag dus) heb ik een pcr test ingepland, zoals het protocol zegt, en ik ben sinds woensdag niet meer op locatie geweest.
Slechtste idee ever dit. Snap niet waarom ze niet inzetten op verhogen testcapaciteit. Zal misschien moeilijk zijn qua personeel…?
Weer mooi werk van Nieuwsuur. Een video waarin de verhalen rond vaccinatieschade worden gedebunkt: Hoe (zeker) weten we wat de vaccin-bijwerkingen zijn? - YouTube
Alleen ben ik bang dat het niet zoveel helpt. Ik heb niet het idee dat dit soort video’s de mensen bereiken voor wie deze info wat uit zou kunnen maken.
Ik zie nu echt weinig van die drukte bij de teststraat? Ik plande ivm risicocontact donderdag een test in voor vandaag en ze hadden de hele dag nog plek. Zou ook gister nog terecht kunnen maar ik moest dus vandaag. Op de locatie waren echt maar weinig hokjes in gebruik, stond binnen twee minuten weer buiten en er leken aardig wat mensen niks te (hoeven) doen. Ik zag ook militairen die een soort van overleg hadden oid dus ik denk dat die ook ingezet gaan worden? Vorige week kon ik (op dezelfde locatie) ook dezelfde dag nog terecht. En iemand van m’n werk kon daar van de week ook vrijwel direct terecht. Zien jullie dat het bij ‘jullie’ locaties wel druk is? Overigens bel ik wel altijd, omdat je met online inplannen erg weinig opties hebt.
(Ik test overigens in één van de grootste steden van Nederland).
Ik vind het echt heel dom dat ze mensen hebben opgeroepen om zelftesten te doen bij klachten. Hoor echt veel te veel verhalen dat die niet echt betrouwbaar zijn. Hoop dat mensen met echte klachten wel gewoon een PCR laten doen.
Nja ik vind dat testbeleid gewoon niet oké en zoals eerder aangegeven, het is niet omdat iets mag dat het ook een goed idee is. En wat betreft je collega’s, misschien vinden zij het niet erg om ziek te worden maar wie weet de mensen die zij besmetten misschien wel, en dan de mensen die diegenen weer besmetten etc.
Het is nu gebeurd maar ik vind het niet zo simpel als ja is het beleid en collega’s vonden het oké.
Maar echt dat de overheid dat beleid maar snel terugdraait en je met klachten moet thuisblijven. Amai is nu nog altijd niet duidelijk hoe verspreiding werkt. En dan wordt dat zogezegd gedaan om testen te ontlasten maar net zo komen er alleen maar nieuwe mensen die moeten getest worden bij.
Ik ga naar Disney met mijn gezin in de kerstvakantie. Vanaf 15 december geldt het Janssen vaccin niet meer in Frankrijk als je nog geen booster vaccin hebt gehad… Mijn vriend (werkend in de zorg) heeft nog geen booster gehad en gaat deze op zijn werk voor 15 december ook niet krijgen.
Dus hij mag elke dag testen in Disney:
Mag dit factuurtje naar Hugo?
Godsamme zeg wat een gezeik.
Als je werk zegt dat je met negatieve zelftest moet komen? Dit is nou eenmaal het beleid. Bij heel veel banen kan je gewoonweg niet bij elke verkoudheid thuisblijven, want er is al personeelstekort. Je hoeft haar niet extra een schuldgevoel aan te praten, is al kut genoeg dat ze besmet is.
Die zelftesten zetten ze in, omdat er te weinig capaciteit is. Wat ik niet gek vind als je maar €10 bruto per uur verdiend, je zo wat heel de week beschikbaar moet zijn & je eigen laptop met bepaalde software moet regelen als je bij de testlijn werkt.
Op Twitter is iemand die steeds steekproeven doet. Kun je dus zien dat het nogal verschilt per plek. En het lijkt er gister beter voor te staan dan de vrijdag ervoor. Mogelijk door dat meer mensen Zelftesten?
Nouja ik denk dus als de overheid zegt een zelftest is afdoende, dat een zelftest afdoende is. Uiteraard ben ik daar nu wel van terug gekomen, maar het was echt niet met intentie mensen te besmetten, waar mogelijk heb ik ook afstand gehouden en geventileerd. Maar mijn werk valt onder essentiële beroepen wat inhoudt dat het op locatie doorgang moet vinden.
Ik hoop ook dat de overheid het zelftest beleid snel aanpast, en ook de testcapaciteit opschroeft hier.
En je zei misschien vinden je collega’s het niet erg als ze besmet raken, maar dat was dus nogmaals niet de intentie of ook maar enige verwachting, want een zelftest zou dekkend zijn en ik had slechts lichte klachten. Een collega van mij heeft gister de bruiloft van z’n moeder gemist ivm besmetting (waar al alleen kinderen en ouders waren uitgenodigd).
Welke gasten dan? Als ik door de gastenlijst scroll zie ik alleen maar wappie influencers, wappie politici en wetenschappers turned complotdenker en pratend buiten hun eigen vakgebied. Ben echt benieuwd van welke gast jij vindt dat hij/zij weet waar die het over heeft. Ken niet iedereen hoor dat moet ik erbij zeggen.
Omg nee dat zelftesten volstaat bij klachten is toch echt het domste idee ooit nu vooral in deze enorme piek aan besmettingen !!!
Niet naar jou @Kusjessoldaat maar omg over het algemeen. Je kon van mijlenver voorspellen dat je dan dus dit soort situaties krijgt he. En het staat zó tegenover wat ze altijd al hebben gezegd. Het frustreert me echt dat je dus weet dat je dit soort situaties krijgt, gatver.
En minder capaciteit klopt wel máár ze hebben ook veel te vroeg afgeschaald, contracten werden ook niet meer verlengd he
Nou precies dit. Als het landelijk beleid is kun je je werk ook niet zomaar afzeggen. Ik kan ook niet thuiswerken en we hebben mega personeelstekort (wijkverpleegkundige). Ik werk dan overigens wel met ffp2.
Maar op je werk heb je denk een mondmasker aangehad vw de klachten en voldoende afstand? Wel klote hoor!
Jup heb ik! Ook bij zitten zelfs vanwege idd die klachten, en steeds deur weer open gezet voor ventilatie. De 2 die nu positief zijn getest zijn trouwens de gevaccineerden, dus hopelijk blijven hun klachten mild. De niet gevaccineerden hebben vanmiddag ggd test maar zijn gelukkig nog klachtenvrij.
Toch wel bijzonder hè! Want in het ziekenhuis dragen we bij patiënten met covid die niet aan optiflow of niet op de IC (want kans op meer virus partikels die de lucht in geblazen worden) liggen ook alleen een chirurgisch mondmasker. Er zijn zelf ziekenhuizen waarbij een muts niet meer hoeft. Ook bij lichamelijk onderzoek alleen een dun maskertje wat toch nooit goed aansluit. Kunnen ze het niet elders hebben opgelopen en dat het nu toeval is?
Voor de registratie zullen het RIVM, de GGD en Hugo straks vast zeggen dat je daarvoor maar de huisarts moet bellen.
Moet trouwens nog steeds lachen om de naam van de website waar wij die vaccinatiebewijzen kunnen aanmaken (alleen wanneer de RIVM-registratie niet doorgekomen was):
De site heet HKVI.nl en ik dacht oke, een of andere afkorting voor een instituut, maar het betekent:
Hulpverleners Kunnen Verklaringen Invoeren
Hm het zou kunnen dat een andere bezoeker het had, zodra je zit mag mondkapje namelijk af. Maar m’n baas is niet op dezelfde dagen als ik op bezoekerslocatie geweest, ik heb hem wel dit weekend nog zonder afstand gezien omdat we toen familieweekend hadden, hij heeft trouwens sinds vandaag klachten en positieve zelftest. Verder komen de mensen die nu positief getest zijn volgens mij net als ik buiten werk om niet echt ergens. Maar dat weet ik niet zeker.
mannnn ik heb gisteren de boosterprik gehad en ik kan mn arm niet eens optillen, vorige keer heb ik Janssen gehad en toen had ik echt niets aan mn arm, maar nu een mega blauwe bult en auuu, wat pijnlijk.