Burenergernissen #2

Mijne stofzuigt helaas 1-2x per week maar daarvan denk ik ook altijd hoe doe je dit? Ik hoor geluiden alsof hij met het platte stuk van de stofzuiger op de grond slaat, continue bonzen alsof het stofzuiger wagentje overal tegen op knalt en het hoogtepunt is altijd alsof hij een meubel omhoog gooit en snel er onder zuigt voor het meubel met een klap weer op de grond beland.
Hahaha echt hoe dan :joy:

Ik stofzuig behoorlijk grondig maar ik maak voor mijn gevoel niet zulke geluiden.

4 likes

Ja omg precies zo gaaf het bij mijn buurman. Goddank maar eens in de twee maanden ofzo

1 like

Zou kunnen, maar zoā€™n type is het niet echt. Zijn vrouw rijdt ook in die auto en daar kan ik heel goed mee. Dus ga er vanuit dat het niet bewust is :sweat_smile:.

Kan me totaal niet concentreren op mā€™n werk omdat er al een uur iemand aan het boren is. Ook echt van die irritante korte boortjes ipv gewoon in 1x dat gat boren. Echt de hele tijd rrrrrrrrrrrrrrrrr
rr
rr
rr
rr
rr

:tired_face:

1 like

Zijn wij buren? Ik hoor t ook šŸ„²

1 like

Onze buren doen dit ook! Boren nooit in Ć©Ć©n keer door, altijd die korte stukjes. Super irritant en volgens mij is het ook beter om gewoon Ć©Ć©n keer door te zetten

4 likes

Kind van de bovenburen is al een uur door het huis aan het springen en rennen :sob:

1 like

Ik ben gisteren weer naar de bovenburen (2 verdiepingen boven mij zelfs) gelopen omdat de muziek zo hard staat dat het door mijn NC koptelefoon heengaat en ik echt wat dingen af wilde maken voor werk. Eindelijk deed er iemand open (vorige keren werd er niet open gedaan of zou me ook niets verbazen als ze de bel niet hoorde) en werd de muziek zachter gezet. Nu is het om hetzelfde tijdstip weer raak. Ik kijk echt niet uit naar oud en nieuw morgen.

1 like

Politie bellen en bij de buren dreigen met woningbouw oid inschakelen? Weet niet maar ik lees dit al vaker bij jou vgm, hoe hou je het vol :frowning:

1 like

Het is zo raar dat het echt in fases lijkt te gaan. Laatst twee weken niets en dan is het weer een week lang ā€˜raakā€™ heb de woningbouw al een bericht gestuurd maar die zeggen alleen ā€˜bel zelf maar aan want anders escaleert het als wij ingrijpenā€™. Ik vlucht nu maar vaak naar mijn woonkamer maar als ik aan het werk ben is dat wat lastiger :sweat_smile: Ik weet ook gewoon niet zo goed wat er nu anders is dan (ik gok) vorig jaar. Hiervoor woonde er een stel met kinderen die hoorde ik nooit (ja af en toe gebonk). Enige wat ik kan bedenken is dat het nu totaal niet geĆÆsoleerd is. Of die mensen van twee verdiepingen boven mij zijn ook nieuw.

Oh misschien andere vloer, dat die van het gezin met kinderen beter isoleerdeā€¦ wat vervelend joh. Misschien werkt het om een brief te schrijven?

2 likes

Ik hoop ergens dat ik volgend jaar weer iets vaker naar kantoor kan gaanā€¦ Denk dat dat ook al een hoop gaat schelen.

1 like

Werd vannacht wakker en toen was ie ook nog bezig en nu weer. Zou zo graag mijn bovenburen een keer een dag niet horen en niet continu mijn noice cancelling koptelefoon op moeten. Ookal hoor ik ze daar alsnog doorheen.

3 likes

Ugh, dit is zo frustrerend he? De buren bij mijn ouders hebben ook kindjes die CONSTANT aan het stampen zijn. Toen ik daar nog woonde ergerde ik me daar dood aan en ben zo blij dat ik het niet meer aan hoef te horen. Laatst was ik weer bij mijn ouders en ik hoorde het direct toen ik binnenkwam. Constant dat vervelende gestamp en gedreun, het lijkt ook niet op te houden, alsof die kinderen nooit moe worden. Ik moet dan ook altijd denken aan hoe ik dit vroeger nooit had gemogen toen ik nog een kind was. Als ik wilde springen en stampen ging ik maar naar buiten.

2 likes

Ja het is echt vreselijk, zeker nu ie heel de dag thuis is. Maar dat is ook het probleem als ie geen school heeft, is hij heel de dag binnen en gaan ze nooit met hem naar buiten ofzo. Volgens mij heeft hij gewoon veel te veel energie die ie niet kwijt kan en daarom maar gaat rennen en springen door het huis :weary:

1 like

Ik huur sinds kort een flatje die best wel achterstallig is onderhouden. Er moet het een en ander aan worden opgeknapt door zowel mezelf als de woningbouw, waar we nu ook mee bezig zijn. Tot nu toe hebben we voornamelijk schoongemaakt en geschilderd, wat dus geluidsloos is. Echter heeft mijn stiefvader binnen een dag een wandje in mijn woonkamer geplaatst waar wat timmer en boorwerk voor nodig was op dat moment. Staat om 17:00 de boven buurvrouw op de stoepā€¦ tot hoelaat we die dag nog door zouden gaan en of we weten wanneer we helemaal klaar zijn met timmeren. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind dat zo overdreven? Je hoort ons letterlijk nooit en de eerste dag dat er enigzins wat te horen valt kom je al polshoogte nemen :roll_eyes: Nu voel ik me direct bezwaard omdat de woningbouw de 10e mijn wc komt renoveren. Gets

1 like

Ik had dit ook in mijn eerste huisje, buurvrouw kwam vragen hoe lang het nog ging duren.

Mijn vader helemaal over de zeik (niet tegen haar maar kan een uur thuis lopen mopperen)

Dag laten komt ze weer langs zichzelf voorstellen. En zegt ze, ā€œ ja ik moest zelf ook nog iets klussen en dan stofzuigen dus dacht dan kan ik dat mooi tegelijkertijd doen!ā€

Haha dus soms is het veel minder overdreven dan je dacht

1 like

Misschien niet handig van haar dat ze zo komt maar misschien weet ze dat hele huis achterstallig is en benieuwd is of alles gedaan wordt of dit alleen vandaag.
Ikzelf heb veel in de herrie van verbouwende buren gezeten (nu nog) en het is fijn om te weten hoe lang iets duurt. Zeker ivm thuiswerken enzo. Ze gaven niks aan maar huis trilde en kon niet eens bellen met collegaā€™s. Als ik het weet ga ik ergens anders werken. Ene buur heeft jaar geduurd en andere 1.5 maand en nu zijn weer andere buren bezig. Al bijna 2 jaar in verbouwing van andere.

Dus zou gewoon naar haar toe gaan en zeggen of een briefje, de 10e komt de woningbouw de wc renoveren en evt. Hoe lang het duurt.

1 like

Misschien wil ze het alleen weten zodat ze haar eigen plannen erop kan afstemmen, ik hoor nog niet echt dat ze klaagt ofzo dus zo stom of raar vind ik het niet van dā€™r eigenlijk. Zeker nu met thuiswerken enzo vind ik het wel een logische vraag, kan ze desnoods regelen om ergens anders te werken.

1 like

@Lemongrab Dat het achterstallig is onderhouden wist ze niet, ze was daar erg verbaasd over en kende de vorige bewoner ook niet. Ik vind het ook echt logisch dat ze rekening wilt houden met de duur van het opknappen, maar dat ze dit vraagt na een halve middag vind ik nogal snel ofzo. Maar misschien ligt dat aan mij! Haha. Ik voelde me er ook wel lullig onder, want ik haaat het als ik andere mensen tot last ben :joy: Ik denk dat een briefje in de bus doen een goede is, maar hoe ver moet je dan gaan? Het gaat om verdieping 6 van de 11 en 7 kwam dus aan de deur. Ik zou echt denken dat de naaste buren genoeg zijn.