Graag
Ik heb inmiddels een kleine bespaar actie gedaan door mijn tijdschrift abbonnementen stop te zetten. Lees ze amper en het scheelt ieder geval over een heel jaar wat.
Even reactie op mijn eigen post: tot nu toe vind ik SayMoney eigenlijk wel een fijne app! Je kunt hem helaas niet koppelen aan je bank, dus je moet hem wel gedeeltelijk handmatig bijhouden. Alle bedragen die vast erin komen en eruit gaan, kan je eenmaal invoeren en neemt ie dan maandelijks over. Dan vul je zelf nog aan wat je verder uitgeeft en waaraan. Je kunt zelf allerlei categorieƫn aanmaken. Hij houdt je banksaldo bij dus als je zorgt dat het banksaldo aansluit met dat van je bank, weet je dat je alles hebt ingevuld. Voor 90 cent kun je wel je gedownloade bij- en afschrijvingen importeren, dan moet je alsnog wel de categorie toewijzen.
Screenshot:
Hmm ik kan hem niet uploaden, kan alleen bestandstypes jpg, jpeg, png, gif, mp3, mp4, m4a, amr uploaden, maar het is een Excel bestandā¦
Ik zag bij de Rabobank Gister en in mijn app ook een knop waarmee je uitgaven verdeeld zijn in categorieƫn (niet in een grafiek trouwens, maar coor mij wel voldoende).
Hm nee ING heeft dit helaas nietā¦
SNS heeft dit idd ook in de app zelf.
Asn bank heeft dit ook!
Waar?
Instellingen > financieel inzicht > kasboek!
Haha wow super cool! Wel jammer dat ie dacht dat mn schoolgeld een gift was
Ik vond Grip heel handig. Gebruik hem al een tijdje niet meer, omdat ik bij een andere bank zit.
De app had bij mij wel een tijdje een bug. Als ik bijvoorbeeld 1000 euro ontving en daarvan 500 euro naar mijn spaarrekening overmaakte, dacht de app dat er 1500 euro was binnengekomen. Ging dat maar zo makkelijk
Ik heb verschillende āspaarpotjesā binnen mān spaarrekening, en Ć©Ć©n daarvan gebruik ik als budget voor kleding, een maximaal bedrag per maand. Nieuwe kleding kopen was echt zoān grote kostenpost, nu is het: op = op!
Hoeveel zit er in dat potje? En mag je het meenemen naar de volgende maand?
Ik doe dat ook, gaat iedere maand geld in En dat is wat ik kan gebruiken. Doe dat overigens met heel veel dingen, werkt ideaal vind ik.
Bij mij gaat er ā¬40 per maand in en dat spaart gewoon door totdat ik het uitgeef
Ik zit bij de rabobank
Iedere maand gaat er geld naar allerlei potjes, denk aan;
Kleding
Katten
Auto
Vakantie
Gemeentelijke belastingen
Als ik dan iets uitgeef wat in de categorie can de potjes valt maak ik het vanuit dat potje weer over naar de lopende rekening. Zo heb ik en heel goed inzicht en is er voor bepaalde dingen gewoon altijd geld. Ik zit ook echt niet aan die potjes voor andere dingen, is verboden gebied.
ā¬100 en ja dat is veel, maar hiervoor was het soms wel het driedubbele. Voor mij werkt het goed. Wat niet opgaat gaat mee naar de volgende maand voor een grotere aankoop zoals schoenen of een winterjas. Toen ik dit budget net had ingevoerd had ik er echt moeite mee, maar de laatste maanden houd ik steeds geld over.
Oja, als je je kledingkast even heel grondig opruimt dan weet je ook meteen dat je genoeg hebt of dat je nog een bepaald item mist en dat maakte het voor mij ook makkelijker om minder nieuw te kopen. Ik houd nu op mijn telefoon een lijstje bij van dingen die ik nog zoek (een fijne zwarte trui, een blouse met een mooie print).
Ook bij de rabobank, die feature hebben ze daar ook nog niet zo lang
@joejoejoe, zo doe ik dat ook!
Oh jouw kleding budget is wel veel meer dan het mijne! Maar als het veel meer was dan dit is dit echt een net bedrag!