Ik heb een budget van €35 en dat gaat goed, ik eet niet iedere dag vlees of vis dus dat scheelt al. Wat ik over hou blijft in mijn portomonee en gebruik ik als ik wasmiddel oid moet kopen
Heb je iets van een Turkse supermarkt in de buurt? Ik doe zelf gemiddeld voor 35-40 euro per week boodschappen voor 2 personen, haal de verse dingen dan meestal bij de Turkse supermarkt en de rest bij de AH.
Het is fijn om goedkope basics te hebben om maaltijden omheen te bouwen, zoals pasta en rijst, maar ook bijvoorbeeld erwtjes en boontjes uit het vriesvak zijn fijn om in huis te hebben. Zelf vind ik het ook prettig om veel kruiden in huis te hebben zodat ik bijvoorbeeld geen currypasta’s hoef te kopen maar alles zelf kan kruiden. Verder zoveel mogelijk AH Basic kopen, scheelt echt veel geld. En gewoon goed opletten in de supermarkt helpt ook. Een potje olijven eigen merk is iets van een euro maar als ze gesneden zijn, zijn ze bijna een keer zo duur en dat soort kleine dingen tikt echt aan.
Verder goed op de bonus letten, daarmee bepaal ik bijvoorbeeld vaak de vulling van m’n pastasaus. Maar ook weer goed opletten, als de Conimex 1+1 is, is het nog steeds veel goedkoper om een zak Basic kroepoek te kopen, en die is ook lekker. Ik denk dat het ook veel kan helpen om grotere porties te koken gezien de verpakkingen van de meeste producten, en dan de helft in de koelkast voor één of twee dagen later of in de vriezer om een andere keer op te eten.
Oh, en als ik voor meerdere dagen in één keer boodschappen doe ben ik altijd veel goedkoper uit per dag! Is ook veel makkelijker om dan niet voor elke dag wat lekkers of een toetje mee te nemen.
Als je een Lidl in de buurt hebt vind ik de verspaketten echt dikke aanraders! Ik heb voor vanavond de zoete aardappelsoep gemaakt en daar kan ik 2 dagen van eten, plus je spaart nu voor een gratis pakket.
Oh dat klinkt wel heel lekker! Heb je toevallig nog een foto van het recept?
Thanks voor alle tips! Helaas alleen een AH en jumbo in de buurt op dit moment. Er opent wel binnenkort een lidl een stukje verder op. Een turkse supermarkt zit hier ook. Ik zal daar binnenkort ook even een kijkje nemen. Had juist het idee dat dat altijd duurder was.
Van alles! Komijn, kurkuma, kaneel, garam masala, gemberpoeder, citroengraspoeder, korianderpoeder, kerrie en chilipoeder gebruik ik het meest, maar voor Indiase curry’s heb ik bijvoorbeeld ook curryblad, mosterdzaad en fenegriek in huis. Als ik zin heb om meer moeite te doen maak ik echt een pasta met verse pepers (en liefst ook verse gember en citroengras als dat erin gaat), maar als ik minder tijd heb fruit ik gewoon een uitje en wat knoflook en bak ik die kruiden even mee, gaat ook prima!
Haha ja dit klinkt natuurlijk ook als vet veel maar dit heb je echt niet allemaal in een keer nodig hoor! Een van m’n favo recepten is kurkuma, komijn, kaneel en gember, is al iets overzichtelijker misschien (en gebruik naast kokosmelk vaak ook een blik tomatenblokjes, geeft ook veel smaak)
En er zat 1 zoete aardappel in, 2 grote wortels, 1 paprika, 2 rode uien en 1 teentje knoflook (dus heb er 4 in gedaan) en 2 blokjes groentebuillon. Ook nog peterselie om er zo over te doen, maar dat lust ik niet.
Waar koop je curry blad? Ik kan dat zelf nergens vinden
De Turkse supermarkt hier om de hoek had het! Wel gedroogd, verse heb ik ook nog niet kunnen vinden. Mocht je in Utrecht wonen of er naartoe willen gaan kan je me wel even pb’en, zet de winkel liever niet hier omdat het vlak bij m’n huis is Denk trouwens dat de Amazing Oriental het ook wel zal hebben?
Aah, ik woon niet in die omgeving, maar ik zal weer eens kijken bij de amazing oriental.
Verse is in NL sowieso niet verkrijgbaar heb ik het idee
Dat is slim! Hen idd dat ik gember vaak moet weggooien
Heeft iemand ervaring met apps zoals You Need A Budget?
Mijn vriend heeft dit maar dan op de computer. Werkt wel goed! Je moet wel alles zelf invullen, maar je krijgt wel een heel goed overzicht. Te goed
Het is de 50,00 dus wel waard? Mijn vriend wil me wel helpen met een Excell sheet maar dit lijkt me ook prima.
Mmm 50euro vind ik eigenlijk te veel. Mijn vriend heeft het destijds voor 15euro kunnen kopen. Als je echt een goed excelsheet maakt (wat ik niet zou kunnen) dan kan je wel redelijk hetzelfde bereiken. Alleen heb je dan niet van die fancy cirkeldiagrammen etc, maar de vraag is of je dat heel belangrijk vindt. Ook mis je dan wat handigheden dat excel het niet automatisch in de juiste categorie zet.
Misschien zit hier eentje tussen? https://financer.com/nl/persoonlijke-financien/huishoudboekje-app/
Je hebt me op ideeën gebracht dus ik heb zojuist SayMoney geïnstalleerd. Als je wilt weten hoe ie bevalt dan laat maar weten!
Ik heb een heel fijne basis Excel file die ik gebruik voor m’n budget, kan 'm straks wel delen
Ik heb onlangs research gedaan naar apps en excels, oa in dit topic, maar ik weet niet zeker meer waar deze file vandaan komt (dit forum of van een andere site). Dus misschien ga ik iets delen dat allang bekend is hier haha, maar hopelijk heb je er iets aan! Zal 'm vanavond delen.
Ik vind het heel dubbel dat je best veel moet dokken voor een app die je moet helpen budgetteren.
Ja, daar kan ik ook nooit bij. Net als boeken kopen over hoe je zo snel mogelijk je hypotheek aflost. Er is zoveel informatie gratis te vinden, zeker over besparen!