Borrelhapjes/kaasplanktopic

Gister even dit topic doorgekeken en vandaag mijn eerste borrelplankje samengesteld. Het ziet er zo gezellig uit!

Ik heb het even hier gepost omdat ik hoop dat er meer mensen gaan posten.
Vooral nu we meer thuis moeten blijven

39 likes

Ik heb nu weer een camembert uit de oven gehad, alleen smelt hij totaal niet. Terwijl dat bij de eerste wel was. Van welk merk kopen jullie hem? Dit was van AH eigen merk.

Ik heb vaak die van AH excellent in dat houten doosje. Ergens ligt het waarschijnlijk eerder aan de rijpheid van je camembert dan ‘het merk’. Hoe rijper hoe beter hij zal smelten. Dus eigenlijk mss eentje kopen die het meest tegen de houdbaarheidsdatum zit volgende keer.

1 like

Volwaardige kaas- en wijnavond voor 4. Hier hebben we overigens met zn allen nog 2 dagen van kunnen eten, haha.

58 likes

Wauw mooi! Zijn de kiwi’s ook op gegaan?

1 like

Yes! Waren maar 2 kiwi’s dus een halfje per persoon. De confituurtjes daarentegen zijn niet op geraakt :sweat_smile:

Deze borrelplank heb ik opgeslagen ter inspiratie :heart_eyes:

1 like

Borrelen met zn viertjes (2 volwassenen en 2 kleine kinderen). Veel te veel uiteraard, maar goed.

Oh en nog bladerdeeg-geitenkaas-appel hapjes En een bladerdeeg pizza voor de kinderen

19 likes

Oh slim en lekker die courgette

2 likes

Lekkerste kaasje (mont d’or) sorry voor al vega’s. Ik compenseer het!!! Haha

23 likes

Ik ga dit weekend naar vrienden die in een tijdelijk klein huisje wonen. Hebben alleen 2 pitjes, geen oven en weinig keukenruimte. Ik heb de vorige keer al een borrelplank gemaakt met veel kaas, dus wilde nu graag iets anders doen.
Maar moet het wel meenemen & weinig werk aan hebben. En het liefst niet alleen hummus, kruidenboter en stokbrood (ja ik ben lastig).
Wie heeft er nog een geniale tip?

Kaasfondue voorbereiden en daar weer opwarmen misschien?

1 like

(zelfgemaakt) soepje opwarmen, in kleine glaasjes? In plaats van hummus en kruidenboter wat lekker dipjes/smeerseltjes halen op de markt of bij een Turkse winkel?

1 like

Caprese spiesjes, Olijven, Kleine loempia’s (kan je in olie opbakken, gekruide aardappelpartjes.
Een ander soort brood kan ook lekker zijn bijv naan, foccacia of turks. Of Libanees platbrood is ook lekker.
Je kan vega kipnuggets ff bakken in de pan

1 like

Quiche alvast thuis in de oven doen en dan later koud opeten.

2 likes

Heb je een airfryer? Dan zou ik die meenemen.
Verder kan je natuurlijk veel hapjes koud eten.

Maak er bijvoorbeeld een tapas thema van.
Gehaktballetjes in pittige tomatensaus, dadels met roomkaas, knoflook garnalen, olijven, bruschetta, tomaten tapenade, aardappel tortilla, Spaanse ham/worst.

Nou ja, dat soort dingen.

1 like

Oeh dank allemaal! Ik denk dat het een combinatie wordt van meerdere tips. :smile:

Gisteren! Vijgenjam, mosterdkaas, brie, port salut, druiven, groene appel, walnoot, gevulde pepers met roomkaas, olijven met knoflook, tapenade

39 likes

Gezellig borrelen mis ik denk ik toch wel het meeste in deze tijd. Vorig jaar mijn verjaardag gevierd met een overdadig borrelfestijn (en chocofontein, normaal niet zo snel spekkies op de borrelplank). Hopelijk kan het snel weer :pray:t3:

96 likes

Omg mag ik de volgende keer op je verjaardag komen? Wat een droom dit.

4 likes