Bloggers voor bloggers

Omdat het blog tip topic volgens mij vooral bedoelt was om blogposts te tippen, hier ook een topic om te praten over alles wat met het bloggen zelf te maken heeft :slight_smile:

Kan dat niet in hetzelfde topic?

Volgens mij was het doel van het andere topic echt blogposts tippen?

1 like

Op het oude forum hadden we ook twee topics. Dit topic werd voornamelijk gebruikt om elkaar te helpen met dingen als Wordpress etc. Dus ik zie geen bezwaar.

1 like

Olraajt, zeker goed voor mij hoor :wink: (niet-sarcastische-knipoog)

1 like

Ik heb zelf ook een blog met een zelf samengestelde naam en merk daar echt veel voordelen bij! Zo heb je altijd iets om over te praten, kan je van je blog een ‘begrip’ maken en onthouden mensen je ook beter. Dus ik zeg doen! Ik vind Atelogue misschien leuker omdat je dan zonder het accent zit, maar vind ze beiden wel leuk :blush:

1 like

Thanks! Haha ik zie nu pas je posts in het Wat je even kwijt wilt topic :stuck_out_tongue: ik lees dat topic altijd als laatste omdat er het meest in gepost wordt, maar liep dus wat achter

1 like

Ik ben nog relatief nieuw met dit soort dingen en vroeg me af of ik per se me in moet schrijven bij Kvk voor samenwerkingen. Er werd namelijk gesproken over het sturen van een factuur maar kan ik niet ook gewoon een kwitantie sturen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Heb je een blog Bunny? :anguished:

Ik wil hem deze vakantie lanceren, heb echt even een trap onder mijn kont nodig. Bij dezen dus een verzoek tot een ban als mijn blog niet voor 2019 online staat. Dit gaat trouwens over een aanvraag bij mijn insta, ik weet niet of ik een inschrijving onzin vind voor een eenmalig iets. Maar wil wel betaald krijgen natuurlijk haha.

5 likes

Volgens mij is het niet meteen verplicht, er is een grens die je mag verdienen zonder inschrijving. Ik deed het altijd zwart, zat er wel aan te denken om me in te schrijven maar had er geen zin in. Ik zou het pas doen als je het of over hele grote bedragen hebt, of wanneer het met regelmaat is.

1 like

Is er iemand bekend met de site free - website - traffic . com? Ik krijg er sinds een paar dagen een handje vol mensen vandaan, maar ik ken de site niet en ik weet zeker dat ik me daar nooit geregistreerd heb.

Ik heb al een tijdje het idee om iets met catering te gaan doen. Ik kook erg graag en werk ook in de branche en het lijkt me leuk om hier af en toe wat opdrachten mee te krijgen.

Nu moet ik natuurlijk nog een beetje bekendheid opbouwen en het leek me leuk hier rustig aan mee te starten d.m.v. een blog. Vooral om recepten, leuke producten en tips te delen. Maar zo heb ik ook direct een platform waarmee mensen me leren kennen en waar ik ook wat van mijn catering opdrachten kan laten zien.

Hebben jullie tips over hoe ik het beste kan starten, fijne sites voor hosting etc? En vooral; hoe hebben jullie een naam bedacht?
Ik ga in ieder geval al beginnen met het schrijven van een aantal posts, zodat ik content heb wanneer ik online ga.

geen tips verder maar vind het een heel leuk idee!

1 like

Klinkt als referral spam. Via Google kun je er meer informatie over vinden en ook manier om ze uit je Google Analytics statistieken te filteren.

1 like

Ik heb mijn blog al die jaren gehost bij Antagonist, betaalbaar en hun service is heel goed. Wordpress werkt heel fijn en overzichtelijk, je kunt er makkelijk thema’s voor downloaden/kopen voor een kleine prijs. Foto’s uploadde ik via Photobucket, kan ook in wordpress zelf maar dat kan heel veel ruimte innemen op je eigen site. Mocht je hulp nodig hebben, let me know, heb al jaren geen blog meer maar dat verleer je niet. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Lief van je! Ik heb ongeveer 3 jaar voor een website geschreven en daar draaide alles op Wordpress. Vond ik zelf inderdaad wel heel prettig werken. Dat lijkt me nu ook wel handig omdat ik dan gelijk weet hoe het werkt en dat ik lekker aan de slag kan. Maar die hosting is een goede tip!

Volgens mij kun je die nu alleen nog doorplaatsen op je eigen site als je een betaald abonnement hebt bij Photobucket. Ik had dat niet en toen de regel inging, werkten al mijn foto’s op mijn blog niet meer :’)

Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik wil weer een blog opstarten. Ik heb al een tijdje een Instagram account en op mijn blog wil ik uitgebreider over de onderwerpen op mijn Insta schrijven. Nu verdien ik er nog niks aan en dacht ik aan een donatieknop. Voor Patreon heb ik geen tijd en ik wil niemand dwingen elke keer te doneren, dus ik dacht aan een button van Ko-fi of Buy Me A Coffee. Heeft iemand ervaringen met deze services of misschien andere services

Ik zag Ko-Fi inderdaad ook voorbij komen, bij de blog van Toeps. Vond het zo’n leuk idee dat ik ‘haar op koffie heb getrakteerd’, en inmiddels zelf ook zo’n knop heb geplaatst. Tot nu toe niks opgeleverd, maar dat hoeft ook niet.

Vind het idee wel erg leuk! Ik klik eerder op zo’n knop dan dat ik via Paypal geld doneer (dat kan blijkbaar ook)

2 likes