Er is eens iemand van de Golden Gate Bridge gesprongen, maar hij had halverwege z’n val spijt. Hij is toen boven water getrokken door een zeeleeuw en deze heeft hem boven gehouden tot de coast guard arriveerde.
Hij heet Kevin Hines! Hier staat z’n verhaal.
Edit: oh spuit 11
Jouw link is veel beter!!
Toen de Thaise voetballers in een grot vastzaten, zocht ik wat meer info op over grotten op internet. Ik kwam toen deze grot tegen in Mexico (Cueva de los Cristales), waar ik zelf nog nooit van gehoord had. De grootste kristal in deze grot is zo’n twaalf meter lang en vier meter breed.
Vind het zelf best wel buitenaards aandoen.
oh ik weet een feitje over het forum, nu ik die lange plaatsnaam zie.
de maximaal toegestane woordlengte, in tekens, in een topictitel is 36. ook aangepast.
omdat 35 het aantal letters is dat dat belachelijk lange woord voor ‘fobie voor lange woorden’ heeft. anders kun je geen topic aanmaken over hippopotomonstrosesquipedaliophobia.
Wauw! Dat lijkt bijna een electro-microspopische foto! Ik vind het altijd fascinerend als hele grote en hele kleine dingen op elkaar lijken
Als je het in het Nederlands schrijft is het wel 35 letters
Op 18 April 1930 verkondigde de nieuwslezer van de BBC: “there is no news”. Toen hebben ze de rest van de uitzending maar piano muziek afgespeeld.
Zal mooi zijn als dat nu een keer zou gebeuren.
Wow, heel fascinerend!
Misschien algemeen geweten, maar ik vind dit ook wel bizar: de film Jaws heeft er sterk toe bijgedragen dat we 1. collectief bang zijn voor grote witte haaien, en 2. dat miljoenen haaien gedood worden omdat ze gezien worden als wraakzuchtig en moordlustig, terwijl ze in werkelijkheid niet geïnteresseerd zijn in mensen(vlees). Voor het succes van de film werd er in het Westen ook amper naar haaien omgekeken en wist men maar heel weinig van ze.
Peter Benchley, die het boek schreef waarop de film is gebaseerd, heeft zijn hele leven spijt gehad van zijn boek en actief gestreden om haaien en hun habitat te redden en hen terug in een positief daglicht te zetten.
Agos wat kan die arme man daar nou aan doen. Is toch ook te gek voor woorden dat je bang bent voor haaien. Zei zij die bang is voor spinnen.
Wel goed dat hij er zoveel actie voor is gaan voeren.
Haha dit is indd bij mij wel de reden dat ik als kind DOODSBANG was voor haaien. Ik had ooit een stuk van die film gezien en heb daarna zoooo vaak nachtmerries gehad. Mijn ouders moesten ook heel veel moeite doen om mij ervan te overtuigen dat die haaien hier in dit kleine dorpje echt niet voorkomen en ze mij écht niet doodbijten haha.
@Tunnelvisie Ja, kon hij niet weten natuurlijk. Lijkt me trouwens echt kut dat je zo’n boek schrijft en dat zoiets dan gebeurt.
@anon66313343 Haha oh wat zielig! Ik heb 'm pas gezien toen ik wat ouder was, maar ik kan me voorstellen dat het als kind heel eng is.
Ik ga dit topic uit het stof halen. Iemand nog leuke nutteloze feitjes?
Oh ik krijg kriebels in mijn hoofd als ik dat vantablack bekijk op internet. Bijzonder zeg, zo diep zwart. Ook gek dat ik er kriebels van krijg.
(Even afgezien van hoe zielig ik dit vind…) Maar dit is toch juist niet handig? Want hoe weten de onderzoekers dan zeker dat een bepaalde stof niet kankerverwekkend is?
Ooh op die manier. Dat is wel interessant!