Bijzondere huizen op Funda

Hee, is dit het huis van @Runnerlongs of @keekie misschien? :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ohh er kunnen in Noord Groningen zulke mooie woningen staan, maar dit is inderdaad echt wel een parel.

Moest lachen om de foto’s vanaf deze foto trouwens: https://www.funda.nl/koop/leens/huis-87372868-hoofdstraat-35/?fbclid=IwAR2JEwn5aCyS6BBH9xe0xa9wV_dpD2HQXNwvuSnXuzbV9x6GUOPbMaUbKNM#foto-5
Net een meme.

1 like

In dat huis heeft mijn moeder en paar jaar geleden overnacht. Hele bijzondere bewoners en inrichting.

tenor

https://www.dvhn.nl/groningen/Amsterdamse-toestanden-op-het-Hogeland-run-op-Italiaanse-villa-Oosterhouw-in-Leens-25825695.html

4 likes

ik heb nog een pot verf + houtlak in die kleur paars.
vonden we toen heel mooi voor de hal en lambrisering maar onze hal is heel klein en iedereen zei: moet je niet doen
nu wel blij dat de hal niet die kleur heeft maar ik zoek nu wel een andere bestemming voor die kleur paars hahaha

dat huis zit echt suuuperrrr strak in de verf joh… wat netjes

Oooh dit doet me een beetje denken aan dat huis van call me by your name, wat mooi!!!

Ik ben helemaal voor moderne kunst, maar een koe en een paard in je woonkamer is misschien wat veel…

4 likes

Mooi pand, maar wat een lelijke inrichting. Ook zo kaal en ongezellig, meer een museum.

Wow! Ik kan normaal wel redelijk door een (bijzondere) inrichting heenkijken maar dít?!
Toch denk ik ergens wel een prachtig pand te zien. Wat een werk om dit te veranderen als het niet je smaak is.

Zo’n dure/‘fancy’ inrichting en dan van die cheap ass stoeltjes op het dak :joy::joy:

2 likes

Staat de afwas nou nog gewoon op het aanrecht te drogen !? Alsof je tijdens het afwassen hebt besloten tóch je huis te gaan verkopen.

Ik ben eerder in shock dat er blijkbaar met de hand wordt afgewassen i.p.v. met de vaatwasser, in een huis van een miljoen haha

2 likes

Dat ook :joy:

Maar er staat ook bij dat het deels in gebruik is als winkel/expositieruimte. Dus al die kunst staat niet in de woonkamer, maar is onderdeel van de expositie denk ik. Neemt niet weg dat ik ook de leefgedeelten modern lelijk vind voor zo’n pand, echt zonde

Wonen hier mensen? die slaaaapkamer ook, echt vreselijk. Maar ik denk dat ik die voordeur nog wel het allerlelijkste vind. Moest wel even lachen om de afwas die nog op het aanrecht staat te drogen, of zou dat er neergezet zijn om te doen vermoeden dat er inderdaad iemand woont?

Wat vind ik dit een bijzonder en mooi huis:

Duur, en je moet geen eigen meubels als kasten en zo hebben, want die zijn ingebouwd en verder is daar nauwelijks plek voor. Maar wel heel bijzonder, en die gevel van cortenstaal, zo mooi!

18 likes

Wauw heel mooi! Met dat hout dat overal doorloopt. Ik vind dat je het altijd wel ziet wanneer een architect het ontwerp heeft gemaakt. In mijn stad zie je dan zoveel betere oplossingen bij transformaties van oude huizen.

2 likes

Wauw! Afgezien van smaak want dat is gewoon persoonlijk kun je wel zien dat dit ontzéttend goed is aangepakt. Tof om te zien. Ik vind alleen die eerste foto heel gek, waarom niet gewoon die toffe buitenkant. Dat is voor veel mensen al maak/breek, lijkt me.

1 like