Hier in het noorden “bekje ploagen”
OK ik ben een lotte, ik doe ook een handje pepernoten (aka 5) en leg de zak dan terug. Sorry😝
gefeliciteerd!
Ik wou even tegen geluid geven om te laten zien dat kleine porties ook kunnen en dat een hele zak niet perse de norm is. Mag toch wel?
Je oma is een wijze vrouw.
Wat een leuke video weer van Nikkie met haar moeder!
You can’t sit with us!
Heb ik nog wat gemist in Beutyland de laatste weken?
Denk dat ik beiden snap, de hele zak leegeten en een bakje met 5 pepernoten, het is maar net hoeveel zin je er in hebt of hoeveel snack-behoefte. Zelf pak ik vaak de zak mee naar de bank, en dan eet ik zolang ik zin heb, soms half leeg maar meestal pak ik er gewoon maar een paar uit. Ik vind het eerder gek/ongezond als de zak per se leeg moet. (ben dan wel iemand die ook een handje chips pakt, dropjes, wat nootjes, en alles door elkaar zodat ik alle papillen geprikkeld heb haha)
Ik weet niet of ik het goed interpreteer maar bedoel je hiermee dat ze dwangmatig weinig of extreem gezond eten of zich daar buitensporig druk om maken? Ik kan niets zeggen over Sarah of Lotte want dat weet ik niet, maar ik vind dit juist niet waar over Bonnie.
Ze eet toch gewoon wat ze wil? Waarom “moet” je een zak chips leegeten als je een schaaltje net zo lekker vindt? Waarom “moet” je vaker dan een keer per week pizza of friet eten?
Ik vind het helemaal niet ongezond om erbij stil te staan dat sommige dingen ongezond zijn en er wel met mate van te genieten. Of meer, mocht je dat willen natuurlijk. Ik heb ook niet het idee dat ze dat absoluut nooit doet, gewoon niet altijd.
Als ik het verkeerd interpreteerde sorry, en dan ben ik wel benieuwd wat je dan bedoelde?
Tsja, “Alles met mate, inclusief mate”* is wel het beste devies denk ik (denk dat wat je zegt een beetje daarop neerkomt) en niet alleen voor eten maar met de meeste dingen.
De praktijk wijst alleen uit dat veel mensen moeite hebben dat ook echt te doen, in allebei de richtingen, ben ik bang. Ik weet ook geen oplossing ¯_(ツ)_/¯
En commentaar op andermans gewoontes is inderdaad niet ok, dat was mij nooit zo opgevallen eigenlijk. Verder herken ik bij Bonnie niet echt wat je zegt, en zoals ik al zei, van Sarah en Lotte weet ik het niet.
*credits naar Oscar Wilde uiteraard, of anderen aan wie dit citaat wordt toegeschreven
Lotte eet vijf pepernoten, lippie is boos, mascha praat over trio’s en de vriend van bonnie heeft roze haar
Dus gecontroleerd snoepen is niet gezond en de hele zak leeg eten is ook niet gezond. Is pepernoten snaaien niet überhaupt ongezond?
Ik ben blij dat Cynthia een recept voor een tosti heeft gepost. Ik had anders nooit geweten hoe je tosti’s maakt.
Zit er brie op?
Ik snap haar eerlijk gezegd wel. Haar portiegewoontes worden hier net zo goed geshamed. Dat is - in mijn ogen - net zo kwalijk als vinden dat iemand zoveel eet als hij/zij meerdere bolletjes ijs eet.
Ja. Met, hou je vast… walnoten en appelstroop. Maar: het kan ook met gorgonzola als je daarvan houdt. Let op: er staat niet bij of het ook met geitenkaas kan!
Godver, wat een originele meit
Ik dacht ach, een lekkere variant op een tosti kun je best posten toch.
Maar het is echt een recept à la “stap 1, verzamel de ingrediënten. Stap 2, besmeer de boterhammen met boter en leg de ingrediënten erop” etc?!