Ik vond de vragen die gesteld werden echt goed, maar zo jammer dat ze maar vaag deden. “Ja, maar dat verschilt per bedrijf.” “Allebei de bedragen zouden kunnen.” Ja, wat moet zo’n interviewer dan als het gesprek niet vlot?
Uit hun antwoorden kwam echt niks behalve het typische gepraat over views etc.
Ja en ik vond de vraag over het aantal werkuren dat in zo’n post zit ook best wel gegrond. Maar ook daar kwam weer niet echt een antwoord op? “Ik denk ook mee en we moeten ook contracten ondertekenen” ja ok
Doe ik!
Yikes het is altijd zo ongemakkelijk om influencers in het wild te zien. Dan wil je dus serieus genomen worden en boeken schrijven maar dan krijg je het allemaal niet uitgelegd buiten je eigen internetbubbel.
Nou ze zijn geen gemakkelijke talkshowgasten. Hele lege antwoorden, Max praat door een vraag heen, om een vraag heen praten.
Inderdaad vreemd dat ze klagen dat het teveel over geld gaat terwijl het woord ‘gratis’ letterlijk in de titel zit. Vind dit geheel weer eens driedubbel bewijs dat Mascha echt de ballen verstand heeft van media.
ja maar hallo dit is wars van enige context! objection!
Vind dat het in dit geval echt niet aan de interviewer ligt. Zij hebben hun verhaal niet klaar. Als je een boek schrijft waarin je zegt “zo zit het”, kan je vervolgens niet aan tafel gaan zitten en minuten lang “nuance, nuance, context, context” roepen. Je bereidt voorafgaand aan zo’n promotour toch wel voor wat de algehele lijn van je verhaal is. Het is uiteindelijk infotainment. Tuurlijk gaat het over de bedragen, het grote publiek is echt niet geinteresseerd in hoe het mogelijk zou kunnen gaan afhankelijk van opdrachtgever x en hoe de zon staat.
Edit; vind ook de dynamiek tussen hun heel ongemakkelijk. Je zit daar dan met je manager. Wie doet het verhaal? Wie beantwoordt welke vragen?
Die interviewer gaf Mascha juist duizend openingen om voor eens en altijd te vertellen dat haar werk niet simpel is maar zij ging nergens op in. Alleen maar vage antwoorden. Iedereen snapt dat alles ‘van deal tot deal verschilt’ maar in een interview kun je toch gewoon met voorbeelden werken. Misschien moeten ze vaker naar interviews op BNR of zo luisteren.
Moet wel zeggen dat hoewel het niet aan de vragen ligt, ik me wel afvraag hoe zij op dit interview zijn voorbereid (van beide kanten). Want ik heb wel het idee dat als zij van tevoren gewoon hadden gehoord he dit is het verhaal dat we eruit willen krijgen in zo’n korte tijd, dat het wellicht makkelijker was verlopen.
Tenzij Mascha en Max echt héél moeilijk zijn, maar daar ga ik even niet van uit.
Hahaha ja inderdaad
‘dus jullie boek heet “je doet het toch wel gratis”’
‘haha ja klopt, dat is natuurlijk een knipoog, we doen het dus niet gratis’
‘o wat voor prijzen hanteer je dan?’
‘HOW DARE YOU’
En dan op t einde ‘niet teveel in beeld anders denken ze weer dat het gesponsord is’
Ooh ja dat vond ik ook typisch. Het boek gaat over influencers en sponsordeals en vervolgens vindt Mascha het raar dat ze alleen de stukjes laten zien waarin ze iets aanprijst
Ja als je ze zo ziet zitten is toch wel mijn grootste vraag: wat is Max?
3KB is echt een mood
BAMMMMM
Foto weg.
ok damn ik wist niet dat we hier met een Flabber alumnus te maken hadden
God, i love me sum white privileged male die zich overal doorheen bluft. Fake it till you make it hunny.
‘ZIJN NIKS MEER DAN BAANBREKEND GEBLEKEN’ ik heb net irl mijn koffie uit mijn mond laten lopen van het lachen
Ohhh wat stroef geschreveeeeen!
Om te huilen joh. Er moet wel grote haast hebben gezeten achter het maken van dit boek, denk ik? Vraag me af waarom. Zodat je kindjes dit boek in hun schoen kan geven?