Je krijgt veel informatie over nazorg bij haar. De middelen zijn duur, maar je krijgt echt advies over wat je wel en niet moet doen. Hierin is Mascha de domme.
Nieuwe (en eerlijke) post van Aranka. Fijn dat haar nieuwe baan zo goed bevalt!
Ik snap dat meal preppen van Mascha echt nietâŠ
Ze zitten letterlijk hele dagen aan huis gekluisterd. Wat heb je daar dan aan?
Is dit de volgende obsessie?
Nee ze was jaren geleden al âbreakfast burritoâsâ per 20 kilo aan het invriezen.
Weet niet of ze ze ook at trouwens.
Dat waardeer ik echt aan Aranka! Qua persoon en levensstijl is ze misschien niet mijn favoriet, maar van haar eerlijkheid en nuchterheid kunnen heel veel bloggers/vloggers nog wat eren!
Kan iemand mij uitleggen (want ik zie het op het forum ook heel vaak) waarom mensen âtwee maandâ zeggen in plaats van twee maanden? Je zegt toch ook niet twee dag ipv twee dagen?
Dat is iets uit het oosten geloof ik. Misschien ook het noorden. Dialect dus.
Grappig! Ik lees net op internet dat het ook in het Belgisch Nederlands een ding is.
Dat vind ik wel heel jammer aan Aranka. Zoveel fouten soms in haar teksten. En je weet het verschil tussen âgewoonâ Nederlands en dialect toch wel. Staat zo onprofessioneel. Heb ook niet het idee dat ze daar aan werkt en wil verbeteren.
Positief: fijn dat werken haar zo goed bevalt.
Ze heeft toch dyslexie?
Ah okĂ©, dat wist ik niet. In dat geval kan ze er ook voor kiezen haar teksten na te laten lezen. En dan nog is dat âtwee maandâ dialect en heeft dat niks met dyslexie te maken.
Even later in haar tekst heeft ze het ook over âdie twee maandenâ dus ze weet wel hoe het hoort!
Niet echt een excuus vind ik, je weet dan je zwakke plek neem ik aan dus dan kun je er ook iets aan doen (bijv. inderdaad iemand na laten lezen). Ik volgde haar ook altijd omdat ze zo lekker âgewoonâ was, maar heb haar uiteindelijk ontvolgd omdat ik de kwaliteit van de teksten en fotoâs (bijv. swatches) echt niet meer trok
Het verklaart wel bepaalde fouten en ik kan me voorstellen dat ze niet het budget heeft om het na te laten kijken door een pro of iemand anders die ze ervoor moet betalen. Wat dus zou betekenen dat ze het door een bekende na moet laten kijken. Nou, ik weet niet hoe dat bij de meesten hier gaat, maar bij mij thuis is een stukje binnen 10 seconden nagekeken en dan is het wel âprimaâ. Het enige wat dan verbeterd is zijn de dt fouten, maar de rest niet.
Ja het verklaart zeker een hoop. Maar toch, het is (deels) haar werk, dan mag je toch wel een beetje professionaliteit verwachten vind ik.
Ze heeft jarenlang geleefd van enkel haar blog. Ik denk dat het niet hebben van budget eerder een kwestie van prioriteiten, dan van echt niet kunnen is.
Haha oh ik vind twee maand helemaal niet gek (kom idd uit het oosten). Ik probeer er wel op te letten in professionele teksten ofzo maar in dagelijkse spraak of blogs valt het me echt niet op (en ik denk haar dus ook oprecht niet)
Ik ben zelf dyslectisch en ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. Natuurlijk heb je mensen die er meer last van hebben dan anderen, dus ik kan niet echt voor haar spreken, maar er zijn zo veel dingen die kunt doen om te verbeteren. (Zelf nalezen, iemand anders laten nalezen, cursussen volgen.)
Nu heeft zij wel het geluk dat ze wat betreft haar blog haar eigen baas is. (Als je je aan een baas moet verantwoorden is dat toch anders want voor jou tien anderen die geen dyslexie hebben/wel kunnen spellen.)
Omdat ze eigen baas is, is het wel een kwestie van âzelf wetenâ maar goed, het kost haar dus blijkbaar wel lezers.
Ik vind het overigens wel heel cool dat ze jaren van haar blog geleefd heeft terwijl ze dyslexie heeft. Toen ik als kind hoorde dat ik dat had was het meteen van âNou dan kun je dit en dat niet meer worden later.â (Zo ongeveer alles met taal.)
Ik vind haar ondanks haar spelfouten wel een goed voorbeeld voor andere mensen/kinderen met dyslexie.
Ik wist eerlijk gezegd niet dat dit geen ABN was, weer wat geleerd. Men zegt bijv. wel twee jaar i.p.v. jaren, dus er zijn soms uitzonderingen.
Volgens mij wel als tweeverdieners dus het zal niet heel veel zijn. Iemand had op het oude forum toen ook een tarief voor een samenwerking geplaatst en dat was toen best laag.