Beutyblogtopic XL #6

Haha ik wilde eigenlijk al gaan slapen maar ben toch wel benieuwd :joy: Dus nu maar een aflevering jane the virgin kijken terwijl ik wacht

1 like

Eindelijk!!

1 like

Ik lees dit in de stem van ROGELIODELAVEGA

afbeelding

20 likes

Oh.

11 likes

Ben 2,5 minuut aan het kijken en vraag me zo af waar dit heen gaat

1 like

spoiler

Samenvatting

het is een look geïnspireerd op haar ergste angst, de dood.
Ze werd een hoop gepest vroeger en daardoor is ze bang voor een groep jongens. Ze ging van happy -> insecure en ging daardoor over eigenlijk alles twijfelen. Ze is vroeger naar een kamp geweest om meer zelfvertrouwen te krijgen.

Verder veel gedachtes in de video over dood, wat is er na. Zelfmoord dacht ze wel eens aan maar het idee dat het andere de dood was vond ze super eng met bijna paniek-aanvallen. Ze vindt het eng dat ze niet weet wat er na de dood komt, hoe dat er uit ziet etc.

De dood van haar broertje heeft haar perspectief veranderd, dat het ook als een soort verlichting kan komen. Ze ervaart wel signalen dat hij er nog steeds is, dat maakt het wat makkelijker om te accepteren. De dood heeft haar helemaal veranderd, minder werk en tea online maar meer tijd voor liefde, gezondheid en familie.
Ze kan nu wel beter praten over zijn dood, ze had het idee dat ze sterk moest blijven voor de anderen om haar heen.

30 likes

Vind het wel een grote clickbait hoor

17 likes

Even extreem late to the party, maar die vriendin van Bonnie was dus Lotte! Ik had toevallig die video twee dagen geleden gezien en moest eraan denken tijdens die kruidnotendiscussie.
Vanaf 9min ongeveer:

Bonnie: “Ik neem altijd 2 bolletjes, Lotte heeft er vier!!!”
Lotte: “Dat is echt heel normaal hoor” :woman_shrugging:
Ik vond Bonnie en Nick echt vervelend in die video (vind ze normaal gezien wel gewoon leuk). Ik had echt mijn ijsje in hun gezicht geramd.

Woow wat irritant dit! Dit is ook wel een wat oudere vlog toch? Komen ze toch wel echt wereldvreemd over zeg :joy:

1 like

Ik vind het mooi dat ze er zo over praat. Het onderwerp van de dood wordt veel vermeden in mijn ervaring, en ik vind goed dat ze dit zo aan het licht brengt door er over te praten. Vooral haar struggles ermee. Ik vind het eigenlijk totaal niet clickbaity. Gewoon eerlijk en menselijk.

16 likes

Je vind ‘we need to talk about…’ geen clickbait?

“De dood aan het licht brengen”

Mooi gezegd!

8 likes

Nee het is meer die tweet van gister denk ik, waardoor iedereen denk “is dit het”. Maar de titel is gewoon passend voor de video.

Ze maakt met haar aankondigingen de verwachtingen niet aan. Zelfde toen ze haar intro etc. vernieuwde. Iedereen dacht dat ze haar eigen makeuplijn zou lanceren. Ze maakt het vaak wel groter dan het is.

Ja die tweet was helemaal spannend natuurlijk.

Maar vind die titel wel iets impliceren met die ‘…’ en zeg dan gewoon WE NEED TO TALK ABOUT DEATH.

Nee, in mijn optiek dekt het de lading. Ik denk dat ‘we need to talk about death’ te grof is voor velen.

4 likes

In mijn omgeving ervaar ik de dood echt totaal niet als taboe, er wordt openlijk over gesproken (op gepaste momenten dan). Zowel door collega’s als familie als vrienden. Misschien leef ik in een bubbel :stuck_out_tongue:

Hoe dan ook: ik vind het wel een mooie video met een goede boodschap, dat erover gesproken mag en moet worden en dat de dood vanuit verschillende perspectieven bekeken kan worden, maar ik begrijp dat dit niet voldoet aan de verwachtingen die ontstonden door de tweet.

Vooral door het stukje: I have never been able to fully open up about … de meesten verwachtten dan toch wel een topsecret, niet “gewoon een video over een ‘taboe’onderwerp”. Zeker omdat er bepaalde roddels over Nikkie rondgaan en natuurljk her hele gebeuren met haar ex nooit verklaard is (wat haar goed recht is). Terwijl ze wel vaker over haar broertje en zijn overlijden heeft gesproken.

Het verbaast me trouwens niets want het is gewoon een typische influencer move; mensen nieuwsgierig maken naar haar video. Ik ben niet geabonneerd of zo en heb nu toch gekeken, so it worked (de tweet).

Ik vind het echt superknap dat ze deze themaweek gebruikt om een van haar grootste angsten aan te snijden. Lijkt me supermoeilijk om met zo’n grote following open over jezelf te zijn, en vind dat ze het op een mooie, eerlijke en niet overdreven manier doet

4 likes

Dat was al wel een tijdje terug hoor, misschien al wel een jaar geleden.