Beutyblogtopic XL #3

hmm ik knuffel geen bomen meer die zijn hier allemaal omgehakt. :frowning:

1 like

Misschien heb ik het niet helemaal goed verwoord. Maar een veganist betekend iig dat het gebruiken van dierlijke producten wordt vermeden. En ja dat zeggen gewoon heel veel mensen/sites/het woordenboek

Oh oke, maar je bent het dus met me eens dat men ook om andere redenen dan het milieu en de dieren dierlijke producten zal willen vermijden?

1 like

Eigen gezondheid is dus lastig. Omdat veganist vaak verder gaat dan alleen eten (geen leer, wol, make up getest op dieren > maar dit schaad je gezondheid niet dus waarom zouden zij dat vermijden). Ook eten vaak mensen die nog plantaardig eten honing… Omdat dat bijv. ook niet slecht is voor de gezondheid, maar wel gemaakt door dieren. Dus ja.

Maar van wol krijg ik jeuk!

(I see your point.)

1 like

Nou, een vriendin van me is ook veganist. Zij ging met wat vrienden naar een restaurant, waar ze een vegan salade bestelde. Ze kreeg er een met honing. Dat wilde ze niet, dus vroeg ze aan de kok om een andere salade. En hij was helemaal verbaasd omdat er dus een aantal dagen ervoor iemand was gekomen die plantaardig eet (maar zichzelf dus veganist noemde) en diegene wilde graag een salade met honing. tsja. Op deze manier snapt niemand er meer wat van.

Ik snap niet waarom een naam zo belangrijk is. Vegan, plantaardig whatever het gaat toch om de intentie? Ik snap ook niet waarom je je als vegan irriteert aan Mascha’s uitspraken: jouw intenties etc staan toch los van haar en je doet het toch voor jezelf (em voor het milieu etcetc).

13 likes

Dacht even dat ik in het vegan topic was beland… pfoe

image

48 likes

Hhahahaah geweldig hoe ik scrollde naar dit gifje werd de deur geopend met maccie:star_struck:

2 likes

Eens!

Maar snap uberhaupt niet waarom je je zou ergeren aan een ander zijn eetgedrag. Ik ben dankzij enkele vloggers/het forum ook steeds bewuster gaan kiezen voor minder vlees, koop zuivel alleen nog biologisch etc. Maar 100% vegan ga ik never nooit worden. Maar ben zelf blij met de kleine veranderingen die ik steeds meer doorvoer in mijn leven en consumptiegedrag op mijn eigen tempo. Wanneer een ander mijn eet/leefgewoonten afkraakt ga ik niet ineens alle vlees/zuivel/leren schoenen/kleding/etc laten staan.

Voor Mas heb ik op eetgebied ook veel respect, had ook verwacht dat het vega/vegan eten een fase was maar ze houdt nog steeds vol. En dat vind ik super knap en vind t fijn voor haar dat ze zich er zo lekker bij voelt.

4 likes

Ik ben jaloers! Hier nog geen Mc Delivery :sob:

Wat was de vraag?

Zullen we het dan nu hebben over Massie’s mega irritante Amerikaans Engels? Like this like that oh my god that’s like the worst thing ever omg like this like that

17 likes

Oh sorry; ‘wat wil je meer zien op m’n blog’ of iets dergelijks

Haha oké, nog best veel mensen die wel ‘wijn’ hebben genoemd…

Sowieso zij zelf.

3 likes

Dit vind ik altijd zo’n sterke uitspraak en hij klopt zo vaak niet; volgens mij zeiden ongeveer alle vegans dit voordat ze vegan waren.

7 likes

Geen idee, ik kan niet voor ‘loco’ vegans spreken.

Maar ik weet van mezelf dat er bepaalde dingen zijn, zuivel, leren jassen en schoenen, wollen truien, sushi, honing etc die ik niet op wil geven. En ik vind dat ik dat ook niet hoef maar probeer dan wel bewuster om te gaan met wat ik eet. Een ander zal het makkelijker af gaan of cold turkey kunnen stoppen met alle dierlijke producten. Ik vind het ene niet beter of slechter en snap ook nooit waarom de terrorvegans de behoefte hebben een ander zo aan te vallen. Lijkt me dat dat juist het tegenovergestelde oplevert van wat je wilt bereiken.

1 like
Vegan eten

Niet agressief bedoeld, gewoon een subtiele hint🤗

9 likes

Nee klopt, het werkt niet echt bevorderend. Maar ik vind het jammer dat mensen zo stellig zijn over hun behoeftes, eetgedrag, persoonlijkheid, etc. (ook los van veganisme dus). Ik denk van: sta open voor verandering en pin je ‘toekomstige’ zelf niet vast op een beeld dat je nu van dingen hebt.

Maar goed het wordt nu heel zweverig hahaha :stuck_out_tongue:

3 likes