Ja want het was warm en ze kregen 's avonds pas eten!!1!111!!
In haar insta story: āMorgen gaan we naar Terschelling, niet voor vakantie maar voor werk. En Willem gaat gezellig weer mee!ā Joeeeee waar kan ik me aanmelden voor deze baan??
Ahaaaaa goed om te weten dit!
Waar was dit?
Precies ook mijn reden dat ik haar al heel lang niet meer volg. Ik wil niet bijdragen aan haar āwerkā dus ben ik alleen op de hoogte als hier iets over haar geschreven wordt.
Hahaha de gemiddelde cursus theoretisch rijexamen is dikker dan dit
Op de veerboot naar Terschelling over de Waddenzee
Neem ik mijn laptop, hond ( en soms Willem ) mee
Altijd als ik naar Terschelling vaar
Komt mijn werk altijd wel klaar
Het geeft wat druk en het geeft wat stress
Maar gelukkig heb ik wel een lekkere fless
Met een zuurtje hier, en wat tanines daar
Fuck it allemaal en uploaden maar!
Als je vanuit een ander land werkt voor nederlandse klanten dan is er niets spannends aan de hand. Of je nu in de starbucks zit in Amerika (Drenthe) de USA.
Je moet alleen niet de rookie mistake maken om een paar weken naar de US te gaan en bij de douane aan te geven dat je āfor workā komt omdat je interessant wil overkomen. Gewoon aangeven dat je op vakantie bent en voor je houden dat je (max) 90 dagen op je net-iets-te-oude macbookje ergens vanuit een koffieshop gaat telewerken op een net iets te kutte onbeveiligde wifi verbinding maar daar wel heel veel boeiende insta fotos van kan maken.
Of die keer dat ze de hongerwinter ā17 beleefde op Terschelling!!!
Is toch niet helemaal zo eenvoudig hoor, afhankelijk van hoe je het juridisch geregeld hebt. Belasting betaal je in het land waar je de meeste dagen hebt gezeten en dat betaal je dan over je wereldinkomen. Maar de NLse belastingdienst (en die van andere landen) is hier helemaal nog niet zo goed op ingesteld dus dat goed uitzoeken en het belastingtechnisch en juridisch helemaal kloppend te houden is best ingewikkeld.
Behalve als het inderdaad maar 90 dagen per jaar is, dan is het gewoon āvakantieā. Maar mensen die van over de hele wereld willen werken en continue op reis willen zijn komen vaak wel van een koude kermis thuis dat dat niet zo makkelijk is als #digitalnomad dat doet lijken.
Bij haar heb ik enorm het idee dat ze Liesbeth Rasker wil nadoen. Of wil zijn.
Ik was trouwens gisteren best verbaasd om het āreceptā dat Mascha deelde in haar vlog. Een halve zak spinazie, wat champignons en wat zongedroogde tomaatjes. Knap dat ze daar met zān tweetjes mee doen, maar voor mij niet volwaardig genoeg
Het gaat niet per se om het land waar je het meeste hebt gezeten maar waar je je āpermanente verblijfplaatsā hebt en dat hangt van meer factoren af dan waar je fysiek bent. Als jij de hele wereld over reist zal je post toch ergens moeten aankomen bijv. en dan zijn er nog talloze andere factoren die je kunt bekijken.
Als je meerdere jaren de hele wereld over reist zonder āuitvalsbasisā in Nederland dan wordt het inderdaad een lastige kwestie.
Denk dat ik hiermee een leuk scriptieonderwerp heb gevonden, dankje, haha.
Ik woon en werk eigenlijk in een ander land (niet Nederland) dan waar ik het meeste tijd doorbreng (Nederland) en laatst hoorde mijn vriend iets op het nieuws dat de Nederlandse belasting via ov kaart gegevens had bewezen dat iemand dus in de praktijk in Nederland woonde en wilde belastinggeld van haar zien?? Dat zou bij mij zo kut zijn want ik ben al belastingplichtig in een ander land en ik wil niet dubbel betalen
Ik heb een vage herinnering van dat het bij grenslanden allemaal ook wel meevalt, die hebben inderdaad afspraken daarover. Ik maak verder ook nergens misbruik van en betaal netjes alles wat betaald moet worden. Maar not gonna lie: ik heb wel even een anonieme ov kaart overwogen
Ik vind de beutygloss filmpjes ook zo vreselijk om te kijken tegenwoordig door de vlogs. Vroeger kon je niet zien wat voor een drama er vooraf ging en nu wel. Dingen zoals āZal ik mn nagels doorzichtig lakken want anders zien ze er echt niet uitā of āIk doe geen make-up op want de focus ligt op de planner en niet op mijā. Nu ga ik daar zo erg op letten en zijn al die filmpjes zo gehaast en gemaakt
@grace https://nos.nl/artikel/2259350-gaat-de-belastingdienst-te-ver-in-data-speurtocht.html
Ze zijn wel redelijk aan het speuren dus, dus zou wel uitkijken!
Ohja dat is wel heftig!!!
Motherfuckers!!!
Voor zover ik weet doe ik wel echt niks verkeerd (als in, ik verstop geen geld en mijn inkomen is transparant en ik heb 0,0 kapitaal of bezit hahaha), dus ik zou niet weten wat ze van me zouden willen. Ik ben gewoon veel in Nederland. Maar toch zal ik eens aan mijn vermomming gaan werken. Wat vinden jullie van: