Een djelleba (hoe je het ook spelt) dragen veel Marokkaanse vrouwen ook thuis… ik heb er iig door de jaren heen een aantal cadeau gekregen van mijn vriendinnen… En als je een goede vindt zitten ze erg lekker. Maar hoe je daarmee bv geeft? Volgens mij moet je de jurk dan helemaal oprollen, lijkt me niet praktisch
Dat vroeg ik me ook al af. Zoals ik het nu zie heeft het geen handige opening bij de hals om makkelijk borstvoeding te geven?
Sowieso komt het bij mij altijd een beetje… raar over als je traditionele kleding van een andere cultuur wil gebruiken om lekker thuis in te chillen. Wat is er mis met de kleding die ze nou draagt? Dat zijn ook oversized t-shirts. Maar goed, we weten allemaal ondertussen wel dat Mascha altijd al een speciale band heeft met Marokkaanse/islamitische cultuur.
Per ongeluk???
Mascha geeft toch zo hoog op van haar multiculturele vriendenkring? Dan zit daar vast wel een vriendin bij die advies kan geven.
Oh wacht die stuurt het waarschijnlijk niet gratis op.
Ik heb al veel dingen cultural appropriation genoemd maar een djellaba dragen vind ik dat nou niet echt. Het is ook niet een of ander heilig ding, gewoon de vorm van een kledingstuk wat zo intrinsiek of juist simpel kan zijn als je zelf wil. Maar als ik haar was zou ik gewoon lekker naar een Marokkaans winkeltje gaan, dan steun je ook nog eens de lokale ondernemers.
Ja, dit. Zoveel mensen dragen thuis gewoon een djellaba omdat dat prettig zit, ongeacht hun afkomst. Maar die maken er geen “ding” van zoals Mascha dat nu wel doet. Die lopen gewoon op de markt of in de stad en zien dat bij een Marokkaans kraampje of winkeltje en kopen het. Een djellaba hoeft niet eens duur te zijn dus ik snap niet waarom Mascha dit gespond moet hebben. En voor borstvoeding lijken ze me sowieso niet handig.
Ik vind het irritant dat Mascha een hele story wijdt aan deze vraag ugh
Je kan in Amsterdam op elke hoek van de straat een Djellaba kopen. Waarom moet dat nou weer online? Echt, ga eens naar buiten joh.
Ja dat is waar, ze moet er wel weer special snowflake over doen wat irritant is. En je moet ook een veel te grote djellaba hebben om je borst eruit te kunnen floepen, dus daar lijkt het me niet handig voor.
Ja precies. Ik begrijp sowieso niet waarom het per sé een djellaba moet zijn… er zijn tegenwoordig zoveel opties om uit te kiezen wat betreft voedingskleding (of hoe je dat ook precies noemt haha).
Tsja ik snap wel dat je 100 jaar moet nadenken en dan online advies moet vragen voor je een tientje op de Dappermarkt investeert. Het geld groeit haar gvd niet op de rug!
Romy Boomsa liet gister in haar story zien hoe zij borstvoeding geeft in haar jurken. Staat nog online. Misschien is Massa daardoor ~geinfluenceerd~ en zien we haar volgende week een lifehack vertellen in bikershort en jurk.
Heb even op haar insta gespiekt (ik ken haar verder niet), en was even in de war door de kat in de laatste story. Het ging een paar story’s over borstvoeding en vervolgens ligt er een katje op borsthoogte.
Ik vind er wel wat van hoe ze ( mijn) traditionele kleding als borstvoedingsgewaad ( want nu is het ECHT tijd) bestempelt ( het is ook nog eens bedoeld ooit om je lichaam te bedekken)…dit vind ik ALLEEN in combinatie met haar eerdere uitgebreide uitlatingen over omgang, respect en erkenning van elkaars culturen. Please! Hou je dan ook aan je eerder verkondigde urenlang uitgezette mening over blm en doe zoiets niet.
Verder mag iedereen ermee lopen omdat het fijn zit maar dit is écht een hele rare post waarmee ze er gewoon 12 gratis opgestuuurd wil hebben.
Geef je mening of zeg dan niks. Zo’n hekel aan deze uitspraak.
Die mening staat er al.
Ze noemt het geen borstvoedingsgewaad, dat maak jij ervan.
Ik zeg ook nergens dat zij het zo noemt? Ze maakt het ervan want ze zegt wel degelijk dat ze het daarvoor wil gebruiken. Dat bestempel je de functie wat mij betreft echt.
Hahahah, alle missers van de Wandellust saga zijn zo grappig. Precies de low-stakes rel waar ik behoefte aan had.
Ze wil het om thuis te dragen en vindt het ideaal voor borstvoeding… Ik vraag me af wat ze er nog meer bij had moeten zetten om haar respect en erkenning te tonen.