Beschrijf een type mens

De sneue man. (iemand die sip is he, lusteloos of zo, niet zielig alsin JIJ BENT ZIELIG)

Doet iets in de I©T, rijdt een Renault Clio 1.0 TCe station in het wit, mét halogeen want ja het leasebudget is krap. Heeft er Woezel en Pip zonnewering op, of eentje met de namen van de ‘kids’ (Sem en Sofie) er op. Draait geruite overhemden met korte mouw in de zomer of een t-shirt met teksten er op die nergen op slaan. Het liefst iets van Superdry van de Rosada Outlet. Onder zijn net iets te grote spijkerbroek van de WE (geen skinny) draagt hij sneakers van de Van Haren. Zijn haar is in zijn nek net iets te lang en het model kapsel stamt uit 2012. Maar goed de Brainwas had geen plek in het weekend en voor je het weet moet je gaan zwemmen in het polderbadje met de kids en vrouwlief. Gaat graag op vakantie naar Centerparcs in de zomer en klaagt nooit over de staat van de huisjes. ‘‘Zolang de kinderen het naar hun zin hebben’’ is zijn motto. Is allang vergeten hoe seks ook al weer was met zijn vrouwlief. Die is namelijk druk bezig met shoppen in de Xenos, de kids, haar baan als gehandicaptenverzorgster óf het uitlaten van het kleine schoothondje (waar een beetje om is gebedeld door Semlief) Bobbie.

8 likes

mag ik even zeiken dat ik het jammer vind dat je er met je naamgeving meteen een waardeoordeel opknalt?

1 like

In mijn werkveld kijken ze altijd zo ‘sneu’ dus vandaar. Meer sip, alsof de lol uit het leven is. Niet alsin ‘‘HAHAH JIJ BENT ZIELIG’’.

De overjaarse danceliefhebber

Dancefestivals en discotheken zijn enkel voor de jeugd zegt u? Michael is intussen 41, maar gaat nog elk weekend uit en was enkele weken geleden met wat vrienden terug te vinden op de weide van Tomorrowland. Een goede beat, een stevige baslijn, vodka-cola in de hand en hij is vertrokken. Hij valt heus niet op tussen dat jonge geweld, hij mag er nog best zijn voor zijn leeftijd! Zijn facebookpagina staat vol partyfoto’s, zijn profielfoto is een selfie achter het stuur van zijn auto. Onder zijn foto’s maakt hij veelvuldig gebruik van de hashtags #boysnightout #friends #fun en #workhardplayhard. Door de week is hij vaak in de sportschool te vinden. Hij heeft een tattoo met de naam van zijn dochter, zij woont bij haar moeder en hij heeft haar al 5 jaar niet meer gezien.
Hij draagt een armand en een duimring en als hij uitgaat ook soms een rozenkrans/paternoster rond zijn nek
In de winter gaat hij graag met vrienden naar de kerstmarkt, waar ze dan met z’n allen rondlopen met een lichtgevende kerstmuts, lachen!

22 likes

eindigt op .co dus klopt wel hahaha

De Kwieke Babyboomer m/v

De kwieke Babyboomer is veelvuldig te zien op Neerlands fietspaden met een veel te dure e-bike. Deze fiets is vaak voorzien van een achteruitkijkspiegel, want de nekspieren worden wel wat stram. Ze fietsen naast elkaar, maar meestal zit er een meter of tien tussen de mannelijke en de vrouwelijke babyboomer. Wandelend zijn ze ook veel te spotten. Bij voorkeur met wandelschoenen uit de ANWB-winkel die met ledenkorting gekocht zijn. Sommige sportieve Babyboomers gebruiken er nog stokken bij. Ze wonen in een bijna hypotheekvrij huis, gekocht in de tijd dat de huizenprijzen nog laag waren. Hebben daardoor een enorme overwaarde, maar klagen graag over de aflosboete. “Schandalig hoe ze ons ouderen behandelen.” Over klagen gesproken: dat is de middlename van de Babyboomer. Pensioenen, indexering, koopkracht: alles gaat ten koste van De Oudere.
De vrouwelijke Babyboomer draagt net te korte driekwartbroeken in de kleur beige. Daarboven een t-shirt met een kleurige, ondefinieerbare print.
Haar man heeft een voorkeur voor geruite blousejes met korte mouw, een lange broek of jeans en soms ook een beige safarigilet (handig met al die zakjes).
Is een vrij Nederlands verschijnsel, maar ze worden ook in onze Buurlanden gesignaleerd. Alleen dragen zij een helm op hun e-bike.

19 likes

De George

George behoort tot de leeftijdscategorie van 25 – 35 jaar en komt oorspronkelijk uit Engeland of Amerika en werkt voor een grote multinational in de Nederlandse hoofdstad. Hij spreekt na 2-3 jaar in Nederland nog nauwelijks een woordje Dutch (op ‘hallo’ en ‘stroopwafel’ na dan), maar denkt wel dat hij volledig geïntegreerd is omdat ie een fiets heeft en soms met 2 Hollandse co-workers wat gaat drinken. George schreeuwt regelmatig in het Engels naar voorbijgangers dat ze niet op het fietspad mogen lopen terwijl hij zelf nog 3 minuten geleden daarvoor door een rood stoplicht is gereden.

George heeft geen vaste relatie want hij heeft het zogenaamd veel te druk met zijn carrière opbouwen. Wel tindert hij er lustig op los en met succes, want regelmatig neemt hij een blondine mee naar huis. Vaak zijn dit studentes die wel in zijn voor een buitenlands avontuurtje. George draagt meestal een effen blouse en zodra de zon een beetje begint te schijnen stropt hij zijn mouwen op. In zijn vrije tijd wordt hij vaak gespot op new balance sneakers. Om de zoveel tijd komen vrienden van George naar Nederland en dan speelt hij voor een lang weekend voor tour guide. Maar dit houdt eigenlijk in op dat hij en zijn vrienden zich naar de klote drinken.

21 likes

Brenda (en Marcel en de kids)

Brenda en haar man Marcel kregen al in hun tienerjaren een relatie. Ze hebben elkaar op de middelbare school of in de lokale kroeg ontmoet. Brenda besteedde toen flink wat meer tijd aan haar uiterlijk. Maar na de geboorte van Thijs en Stef heeft dat natuurlijk geen prioriteit meer. Marcel is een goedlachse kerel, heeft een eentonige doch prima fulltime baan, en mag één keer per maand naar de kroeg met zijn vaste vriendengroep. Hij doet erg zijn best en klust ook veel in huis. In de ogen van Brenda doet hij echter weinig goed. Marcel ontvangt dagelijks kritiek, behalve op zijn uitvallende stekeltjesharen. Dat gaat Brenda dan weer een stap te ver. Daar kijkt ze slechts regelmatig met ingehouden walging naar. Dat lukt best aardig, want Brenda heeft één gezichtsuitdrukking. Verder winkelt Brenda graag bij H&M L.O.G.G. en neemt ze het leven erg serieus.

11 likes

In Leiden heb je ook echte Jordy’s!

1 like

Ik ken zo iemand dus en haar naam is ook echt Brenda.

1 like

Haha Maxime Hartman heeft zo’n boek over allemaal verschillende types vrouwen ook. Mag hem echt niet maar dat boek is geniaal: https://www.bol.com/nl/p/de-nationale-vrouwenspotgids/9200000051539864/

5 likes

Haha ja ik zat er ook al aan te denken. Ik zou het sowieso kopen! Fantastisch!

Ik had ooit een docent op school en die maakte fotoseries van groepen mensen.
https://www.exactitudes.com/index.php?/series/all/154/3

12 likes

Fantastisch :joy: zat al lezende te wachten op de bakfiets referentie hahaha

2 likes

Jaa! Of als dat niet lukt een blog of site! Wat wij nu allemaal samen hebben getypt, is veel beter dan de gemiddelde online ‘content’:grin::grin:

3 likes

Dan heb je ook nog de Überterrorvegan: alles draait bij hem/ haar om het verspreiden van de veganistische boodschap. Draagt geen leer en gooit het nog liever weg dan aan anderen te tonen dat je dit materiaal accepteert. Kunstleer mag om die reden ook niet. Staat regelmatig in de binnenstad om zieltjes te werven. Vergelijkt minder vlees eten of vegetarisch eten met pedofilie. Want je kunt ‘niet een beetje minder pedo zijn’. Tijdens verjaardagen worden er bij het slagroomgebak folders uitgedeeld.
(Dit mens bestaat dus echt. Ik heb in een zakelijke context een gesprek gehad met deze strekking… Moest het even verwerken ondanks dat ik zelf ook vegan ben.)

5 likes

Ik heb er ook 1 meegemaakt. Heb een hele neppe bontjas die regelrecht lijkt af te stammen van een furby en die mag je echt niet dragen want daarmee promoot je toch echt bont. Misschien dan knuffels ook maar verbieden. :clown_face:

2 likes

Die van mij heeft zelfs een voor haar op maat gemaakt vloerkleed teruggestuurd, omdat er 5% wol in zat. Erge is dat ze een smoes verzon (iets van allergisch ofzo) om het retour te kunnen sturen.

2 likes

Oh hangen zijn foto’s toevallig ook in het De la Mar theater? Dat is ook zo’n gave serie. Mannen bij de ArenA met een Ajax shirt aan en een biertje in de hand bv. En dan allemaal dezelfde types naast elkaar. Dat maakt het zo’n sterk beeld! Ik houd ervan.

3 likes

Woow dit is echt zo vet!
Die foto’s uit 1997 enzo ook, geeft een prachtig beeld van de mode en culturen van toen. Dit is echt goud!

3 likes

De vastgeroeste collega’s

Iedereen heeft ze wel ergens in het bedrijf: collega’s die al jaren (vaak meer dan 35) zitten vastgeroest. Verhuizing na verhuizing, reorganisatie na reorganisatie zijn ze mee gegaan. Begonnen als typiste, nu werkzaam als administratief medewerker. Rammen nog op de toetsenborden alsof het typemachine’s zijn. Bij binnenkomst halen ze direct koffie en starten ze lekker rustig op door lekker te kletsen over de kleinkinderen en de buren met de andere geroeste collega. Na 3 kwartier zijn ze pas opgestart en gaan ze op pas ‘’ werken’’. Ze nemen altijd vrij tussen kerst en oud en nieuw en Pinksteren e.d. En werken parttime natuurlijk, maandag en vrijdag lekker vrij! Elke dag te zeuren om van alles, maar een andere baan zoeken doen ze niet. Doordat ze er al jaren werken, verdienen ze aardig wat. De hakken gaan in het zand bij nieuwe werkzaamheden. En nieuwe computersystemen zijn een drama. En wat extra’s oppakken doen ze niet, want stel je voor: iets nieuws!! In de pauze eten ze natuurlijk lekker boterhammen met margarine en kaas, en in de ochtend een stuk fruit en in de middag een voorverpakte gevulde koek.

25 likes