België topic

Ik vind de (meeste) expo’s in het MAS wel leuk, het uitzicht van op het gebouw is ook mooi. Als je alle verdiepingen ‘goed’ wil zien, ben je wel wat tijd kwijt. Dus ik ging altijd voor een specifieke expo, of ik ging vrij snel door de ruimtes die ik minder boeiend vond. Mocht ik maar 1 museum mogen doen zou het MAS niet mijn eerste keuze zijn, maar als je een ‘algemeen’ iets wil zien is dat wel een goede keuze. De expo over voedsel vind ik bv wel erg interessant.

PAKT is trouwens ook een leuke plek, daar kan je lekker eten en zit een gezellig biercafé.

MAS is heel tof maar kies inderdaad best 1 of 2 verdiepingen/tentoonstellingen, anders is het te veel.

De Handelsbeurs is ook een bezoekje waard, weet niet of er op dit moment iets van horeca zit maar is in elk geval een mooi gebouw. En iets buiten het centrum is de Cogels Osylei ook mooi om door te wandelen als je architectuur interessant vindt.

Voor bier inderdaad Special Belge aan Pakt als je daar in de buur zou zijn. De Pizza’s van Standard zijn ook super lekker daar. Meer ik het centrum heb je Café Ernst en Billie’s Bier Kafetaria. Paters Vaetje is ook een klassieker met een grote bierkaart en vlak naast de Kathedraal!

Als je op zondag in Antwerpen bent, hou er dan rekening mee dat veel winkels gesloten zullen zijn. In de kloosterstraat en Hoogstraat is wel alles open. Boekenwinkels zijn vaak ook op zondag open, alleszins t stad leest en luddites toch dat ik weet.

1 like

RESTO TIPS GENT

PAIN PERDU breakfast & lunch only !
open every day

CASTOR & POLLUX in Sleepstraat , our favourite ,
closed on Sunday , Monday , Tuesday

MADONNA best vegetarian in town
closed on Sunday , Monday , Tuesday

PRINCE tasty 5-course sharing menus
closed on Monday

SHAZANNA best pizzas in town ! & more italian goodies >> doe take away want service is vreselijk

IL MEZZOGIORNO best italian , at one of Ghent’s most beautiful bridges
closed on Tuesday, Wednesday & Thursday

DE RAVE very small , great food
closed on Tuesday night & Wednesday

ALBERTE
closed on Monday

KAREL DE STOUTE , in historisch centrum – fine dining, TOP vegetarisch menu
closed on Sunday & Monday

UNCLE BABE’S killer burgers, best in town !
closed on Sunday, Monday & Tuesday

ENTR cheap & nice !
closed on Sunday & Monday

AMIGO trendy
closed on Monday

ROOTS super nice lunch
closed on Saturday & Sunday

SUPERETTE from Kobe Desramault ! during summer at RTT building
closed on Monday , Tuesday & Wednesday

AROY AROY thai inspired
closed on Saturday & Sunday

(Deze lijst gebruik ik oa voor mn airbnb)

@sushi owww als Gentse foodie wil ik je toch wat anders aanraden dan… Eat Love Pizza vind ik persoonlijk enorm overrated; ben je als es bij Il Mezzogiorno geweest? Niet van een hippie investeerder maar een echte italiaanse familie; heel authentiek. Beste pizza take away : Shazanna in steendam; een echte italiaanse nonna maar ook arrogant as fuck dus we halen steeds af want zijn altijd teleurgesteld in de service als we ter plekke eten… pizza’s blijven heavenly though
Voor sushi; ook sushi palace is een keten (vind je ook in antwerpen oa.), probeer es Amatsu in Hoogpoort !

2 likes

We zijn gisteren inderdaad in Paters Vaetje geweest!

2 likes

Heel erg bedankt!
Heb Uncle Babes en superette al gedaan van je lijst.
Een ander adres als je graag vis eet: John Dory aan de reep en voor de beste noedels ga ik naar seli’s Noodles

1 like

Dankje, John Dory keertbe gedaan maar vonden we toch iets te prijzig om terug te gaan, was wel zeer goed inderdaad.
Voor noodles ben ik loyaal aan Lucmoon, is enkel via afhaal od delivery wel. Ik ga Seli’s toch ook eens proberen, bedankt voor de tip!

Een lunch is 35 euro voor drie gangen en een hapje.

Ik zet LucMoon dan ook op mijn lijstje.

1 like

Wow… 35€ voor lunch bij John Dory? Of bedoel je Seli’s? Wij zijn met een bevriend koppel gaan dineren bij John Dory vorige zomer, was toch zo’n 400€ als ik me goed herinner… alles erop en eraan wel, en genoeg drank. In ieder geval als we voor die prijscategorie gaan doe ons dan toch maar Karel De Stoute. Laatst bij Heritage geweest… mexican inspired fusion veggie… prijs kwaliteit top !

Jij bent van Antwerpen toch? Ben net weekendje daar geweest, vrijdag Pazzo viel me toch wat tegen na alle tips… zo onsamenhangende gerechten en te veel smaken/ingredienten op 1 bord, haalde de balans wat weg vond ik.
Gisteren naar Camino geweest, hallloooo was dat een leuke ervaring, echt een topper.

1 like

Ik kreeg een gesponsorde insta post van John Dory met de aankondiging dat het 35 euro was voor de lunch en heb dan gereserveerd. Was ook lekker en wij waren niet teleurgesteld.

Ik ben van Aalst maar mijn vriend van Gent, daarmee dat ik hier vaker ben.

Karel De Stoute staat ook op mijn lijst, is in een zeer leuke buurt en had die genoteerd samen met Nonam waar ik vorig jaar voor een kerst een Takeaway had besteld.

Oh yes, wij hebben es de barbites menu gedaan in nonam, en afgehaald tijdens lockdown.
Vrienden uit het Gentse zijn er zelfs es gaan overnachten als staycation.

Kelderman in Aalst is ook top ! :fish: vooral dat ene tussengerecht, signature chef’s dish die oester omgggg :drooling_face:

1 like

Ik zoek een leuke wellness / sauna / hammam om mijn vriend cadeau te doen. Kent iemand iets moois, eender waar in België?

@Daelyss om een of andere denk ik dat jij hier goede tips voor hebt!

Ik ga elk jaar zo een 4 a 5 x met vriendinnen naar Katara in Belsele (Oost - Vlaanderen).
Ze hebben verschillende sauna’s, (normaal doen ze daar ook opgietsessies maar met corona gaat dit jammer genoeg niet door), hammams, jacuzzi’s, … ze hebben onlangs een groot stuk bijgebouwd en naar het schijnt is het wel de moeite (ik heb het zelf nog niet uitgetest). Op de site staat wat ze allemaal aanbieden.
Je kan ook massages en schoonheidsbehandelingen boeken.
Er is ook een restaurant waar je 's middags iets kan eten.
Op woensdag is het badpakkendag.

1 like

Ooh dit heeft helemaal niets met je post te maken maar wat leuk dat je van Aalst bent, ik woon daar niet zo heel ver van :smiley: Nouja, in België is niets ver natuurlijk maar toch

2 likes

Ik heb geen tips voor de sauna, hammam want ik ga daar eigenlijk niet zo graag naartoe.

@NeverLeNkemise Ja al 22 jaar inwoner van Aalst, na onze verhuis uit Brussel.

2 likes

Elaisa in Maasmechelen? Ik ben er nog niet zelf geweest maar wel vaak in de omgeving (écht prachtig om te wandelen!), er is daar vanalles te doen in de buurt.

1 like

Ik vind zelf Het Mineraal (in Rijmenam) en Thermae Boetfort in Grimbergen wel fijn. Bij beide verschillende sauna’s en stoombaden, en ook opgietsessies enzo. Ik weet wel niet wat er door corona anders is qua regels.

1 like

Aqua Azul in Gent? Heel mooi gebouw en super gezellig!

Katara in Belsele is vooral heel groot, maar meer klinisch / minder gezellig/kleinschalig dan Aqua Azul. In Katara kan je misschien wel langer doorbrengen of meer afwisselen en ook lekker eten :slight_smile:

1 like

Ik ga volgende week naar Brugge met een vriendin. Nog aanraders voor een leuk (dans)cafeetje? Tis maar tot 23u open, maar we hebben wel zin om een avondje in de feeststemming te zijn.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het niet terug. Wat zijn de quarantaine regels nu wanneer je kind positief test, als ouder? Iedereen is volledig gevaccineerd, maar er is dus geen isolatie tussen kind en ouder mogelijk.