België topic

Die zijn traag, meer kans om 5e in de rij te zijn.

Het is echt mijn droom om ooit een Albert Heijn bij mij in de buurt te hebben (Jumbo nog nooit geweest). Dan ga ik nooit meer naar de SPAR of de Carrefour, haat echt die winkels maar zijn het dichtstbij. :sob:

In het kader van mijn inburgering toch maar even naar de bakker geweest om verloren maandag te vieren :grinning_face_with_smiling_eyes:

11 likes

Jammer dat dit enkel in Antwerpen een ding is, ik wil ook appelbollen haha

1 like

Ik snap de regels echt niet meer. Wil zaterdag gaan wandelen in de natuur met een vriendin zij woont in NL en ik in BE. 1 uur rijden van elkaar vandaan… moet je dan zo’n formulier invullen? Er staan allemaal dingen op van waar je verblijft enzo. Alsof ik ergens verblijf ga diezelfde dag nog naar huis :sweat_smile:
Mn vriendin durft niet naar Belgie te komen want ze is bang voor een boete als ze met dr Nederlandse auto hier rijdt. Ze had dat gelezen in het ad. Omdat je geen essentiële verplaatsing doet.
Maar de regel van essentiële verplaatsingen is toch voorbij?

Al die regels gelden allemaal voor als je langer dan 48 uur verblijft. Mijn vriend is zaterdag nog de grens overgegaan om te gaan surfen (die rijdt dan in z’n eentje, parkeert z’n auto en loopt de zee in). Er is niet gecontroleerd, ook vriend van hem die met een NL kenteken rondrijdt (want NL werkgever) wordt niet staande gehouden.

edit: in NL is wel nog de regel dat je eerst 10 dagen in quarantaine moet (met een paar uitzonderingen, oa bezoek aan ouders en/of kinderen is hiervan uitgezonderd). Maar als jij gewoon een wandeling in het bos maakt lijkt me dat niet zo’n probleem, mits je niet drukke mensenmassa’s opzoekt.

1 like

Moet je niet enkel zo’n formulier invullen als je langer dan 48u verblijft in het buitenland? (Hoe de regels in NL zijn weet ik niet)

2 likes

Thanks voor de uitleg! Ga sws niet de stad in dus dat gaat goed komen :blush:.

1 like

Heerlijk! Gelukkig is het in Oost-Vlaanderen ook al helemaal ingeburgerd dus heb 3 dagen appelbollen en worstenbroodjes gegeten :sweat_smile:

1 like

Mijn vriend en ik willen er in de Krokusvakantie eens tussenuit. Helaas zijn de restaurants dan nog gesloten dus we zijn op zoek naar een hotel waar ze lekker eten serveren en in een buurt/stad waar het leuk wanderen is. Liefst ook een leuk hotel met faciliteiten als sauna enzo. Wie heeft de gouden tip? Eeuwige dankbaarheid :pray:t3:

Ik las in De Standaard een review van La Suite in Brugge, daar kan je hotel en eten combineren.

Welness gaat een moeilijke zijn want die moeten dicht tenzij je kamer een privé sauna heeft.

1 like

Wat me al de hele tijd onduidelijk is aan de maatregelen: hoe vaak mag ik van knuffelcontact wijzigen? Mijn gevoel zegt dat er gewoon 2 weken moet tussen zitten om risico op besmetting tussen oud en nieuw contact zoveel mogelijk te vermijden, maar volgens mij zijn er geen officiële richtlijnen over verder?
En het klopt dat ik als alleenstaande (bah die term :nauseated_face: ) 1 fysiek contact mag hebben, en daarnaast iemand thuis mag uitnodigingen maar daar moet ik wel afstand van houden (?)

Ja dit had ik wel zo begrepen. Over dat knuffelcontact: volgens mij was initieel aangekondigd dat dat voor de volledige periode steeds dezelfde persoon moest zijn. Maar vervolgens werd die periode alsmaar verlengd. Nu is het mij ook niet helemaal duidelijk. Die 2 weken er tussen vind ik best logisch klinken, maar ik heb dit nog niet eerder gehoord.

1 like

Ja maar dat is inderdaad niet te doen, mijn knuffelcontact is ondertussen verhuisd naar Italië :woman_shrugging:
Ik voel me wel safe met die 14 dagen marge ertussen dan

1 like

Hahaha ja dan mag je denk ik wel een nieuwe kiezen :stuck_out_tongue:

1 like

Een Belg hier die verstand heeft van welke kosten erbij komen als je besteld vanuit een Britse webshop?

@praline Geen idee hoe het bij jou zou gaan maar ik moest 52€ aan de deur extra betalen ( pakje van 70€ ). Gewoon via bpost aan de deur. Superraar.

Ok dat is echt wel duur!

Ik zou denken hetzelfde als bij pakjes uit de VS.
Bij pakketjes tussen € 22 en € 150 betaal je € 15 ‘douaneformaliteiten’ en dan nog de BTW van 21%.

En is dat op de aankoopprijs of op de aankoopprijs plus verzending samen?

Ik wou bv iets van 48 pond kopen en verzending was nog eens 12 pond.
Neem dat dat 55 euro en 14 euro is. Wordt samen 69 euro. Plus 21% btw wordt dan 83,49 euro. Plus 15 euro kosten wordt dan 98,48 euro.
Klopt dat denk je?