Beleggen/investeren

Ja ik vind dit ook heel raar. Dat Bloomberg artikel kan ook gewoon niet kloppen want als er 60% gecovered zou zijn dan zouden we in de squeeze zitten… en op basis van de volumes kan dat gewoon niet. (Dit kan je trouwens zien bij je broker)

Als ik de activistische sfeer op reddit goed lees dan verwacht ik dat iedereen wel hold zolang nodig is.
En het gaat voor de hedgefondsen natuurlijk om niet voor te stellen veel geld dus wat dat betreft geloof ik best dat ze alles uit de kast trekken want ze kunnen verzinnen. Voor zover ik begrijp is het een dusdanig schimmige wereld waarin zaken “legaal” zijn zolang je ermee weg komt. En nu krijgen ze een koekje van eigen deeg.

Wij holden ook, heb nog steeds vertrouwen in reddit :joy::see_no_evil:

Het volgende onderdeel van de cursus short gaan voor beginners is deze taaie pil over counterfeiting stocks.
Het examen is ergens deze of volgende week!

5 likes

Ik kreeg alleen maar van die posts te zien over posities die geclosed werden, dus dacht even dat de paniek was toegeslagen. Gelukkig valt dat mee. Wel mega interessant dat de fondsen zoveel uit de kast halen en dat, als het niet waar is, de media er makkelijk in mee gaan. Maar als ik dat typ voel ik me een beetje complotgekkie haha. Anyway, ik hold ook nog! Op naar morgen!

1 like

Op het laatste moment ook nog 9 AMC gekocht. Nu doe ik echt mee :sunglasses:

Ben heel benieuwd!

4 likes

Vandaag was nou niet echt de beste dag ooit, hehe,maar er komt, denk ik nog wat groters aan. Dit is alleen op basis van m’n gevoel, nu. Want ik weet niet nog precies welk getal het is.

Het schijnt wel zo te zijn dat het aantal failures to deliver enorm hoog zijn voor GME. Wat dus duidt op wat @Bergamot postte. Over de verzonnen aandelen. Dan heb je al twee indicatoren dat ze dit aan het rekken zijn.

6 likes

Die hedgefunds zetten natuurlijk alles op alles om schade te beperken. En geld=macht, dus zij krijgen nog verdomde veel voor elkaar.

Zelfs mensen waar ik het hier al vanaf het begin mee over heb, trappen in het zilververhaal! We moeten volhouden en zorgen dat niet alsnog de grote wolven winnen.

Ik heb zelf alleen voor zo’n €100 aan amc aandelen (geen gamestop), maar zeg ook gewoon dat zelfs als ik alles verlies 1) is het het waard en 2) verhelpen we nu een bioskoopketen van de ondergang dus dat is sowieso ook goed :slight_smile:

Edit: word echt boos van dat walgelijke gedrag van die wallstreetlui :triumph:

4 likes

Hoe kopen jullie van die losse aandelen? Ik heb alleen via fondsen dat mn geld belegd wordt. Ik zou een paar AMC willen kopen, gewoon voor de fun (niet om iets mee te verdienen maar gewoon even aan kijken). Bij DEGIRO?

1 like

Vergeet ook niet dat er nog steeds trade restrictions zijn in de USA!

Ja dat kan bij Degiro. Wel niet voor de fun kopen, aandelen zijn risicovoller.

Ik koop het met de gedachte dat ik het allemaal ‘kwijtraak’, of eigenlijk ‘kwijt mag raken’ (dus geen spaargeld), zo heb ik soort van geleerd te denken over geld dat belegd wordt (ook al weet ik dat het in fondsen veel minder risico is)

5 likes

Bij DEGIRO kun je dit kopen inderdaad. Ik had eerst ook alleen EFT’s, toen moest ik wel zo’n toets doen om ook aandelen te kunnen kopen & dan wijst het zich vanzelf!

Ik twijfel of ik nog gamestop zal kopen mm. Staat nu wel hoog.

1 like

Op basis van de informatie die ik kan overzien denk ik zeker dat er nog iets veel groters aan komt… h
Ik begrijp niet hoe je van 120% naar 40% short kan gaan zonder iets te kopen (zoals Bloomberg beweert). En wat zijn dan de consequenties? Dat hedgefondsen wel de winsten kunnen pakken maar uiteindelijk geen risico lopen?
En misschien gaan alle kleine lieden er geen geld mee verdienen maar het zou me niet verbazen dat er over een tijdje dan wel bekend gaat worden dat hedgefondsen en banken hier met hele illegale dingen bezig zijn.

Edit ik moet trouwens wel om mezelf lachen, corona pandemie en heel veel mensen die opeens in complotten geloven en fake news media en wat is bij mij voor nodig een vreemd verhaal over een winkel die spelletjes verkoopt 🥲🤣 (en ik ben trouwens vooral heel benieuwd wat hier nou aan de hand is omdat de optelsom volgens mij gewoon niet klopt…)

5 likes

God ja zeg, ik heb nu veel meer begrip voor complottheorie gekkies, zij zullen net zo van hun eigen gelijk overtuigd zijn als wij. Alleen rationeel, de cijfers kloppen gewoon echt niet. Er zijn eerder bedrijven beboet voor liegen over hun short posities. Dus misschien komen ze er nu weer mee weg. Deze praktijken zijn blijkbaar doodnormaal.

Ik hoop gewoon dat er mensen hier voor de gevangenis voor in gaan en dat er regulering komt. Het kost ze in elk geval veel geld en daar ben ik nu ook tevreden mee. Anders heb ik voor een relatief klein bedrag hele wijze lessen geleerd die mij verder gaan helpen in de toekomst en veel entertainment gehad.

1 like

Ik merk dat ik de daling van GME van gisteren toch wel spannend vind :see_no_evil:. Ben heel benieuwd wat er de rest van de week gaat gebeuren.

Heb gisteren op 215 nog wel eentje bijgekocht, maar ik ben wel van plan om deze eerder te verkopen als de koers weer wat stijgt. Mocht het dan nog inzakken dan heb ik de schade een beetje beperkt :sweat_smile:

1 like

Voorbeurs 156 dollar voor GME en AMC ook flink naar beneden. Wat een film dit! Verheug me nu alweer op 15.30u

Zou me niks verbazen als de prijs nog verder daalt vandaag. Een grote groep blijft vasthouden dus eens gaan de prijzen weer omhoog. Ik speel het spel gewoon nog mee haha. Het voelt zonde om nu op te geven.

6 likes

Ik vond dit wel een interessante om te lezen (inclusief deel 1)

En wat hij zegt over fear en fomo klopt ook echt. De enige reden dat ik donderdag gekocht heb was omdat ik boos was op wallstreet en robinhood (onder het mom van “hier komen ze toch niet mee weg”).
Ik kan daar inmiddels wel mee leven en het was wel een bevestiging wat ik altijd zeg (emoties moeten niet meespelen, angst en hebzucht zijn slechte raadgevers).

Maar het voelt zonde idd om op te geven en something smells.
En nog een gifje omdat ik het niet kan laten

4 likes

Hoe verhelpt een stijging in waarde van aandelen een ondergang van een bedrijf? De waardering van een bedrijf zou rationeel gezien gebaseerd moeten zijn op de cash genererende capaciteit van een bedrijf, maar die link is compleet losgelaten. Het geld dat bij de bioscoop binnenkomst, is nog steeds even mager. Een hogere waardering geeft pas cash inflow bij het bedrijf bij een secondary offering van aandelen. Tenzij een event of default getriggerd wordt van de mogelijke leningen die het bedrijf heeft door een lage beurswaarde (wat niet een conventionele covenant is), kan ik niet bedenken hoe deze beurs-battle het bedrijf in kwestie van dienst is?
Weet iemand of GameStop of amc hier van profiteert? Anders dan goede marketing :laughing:

Ja, ik denk ook een flinke daling vandaag! Ik vind het wel ook lastig om in deze objectieve berichtgeving te vinden. Dit ligt ook aan mijn eigen gebrekkige kennis natuurlijk, maar er lijkt wel veel achter de schermen te gebeuren wat niet zichtbaar is voor het grote publiek (bijvoorbeeld dat die shorts allang verkocht zijn?).

1 like

AMC was bijna failliet en heeft hun eigen vermogen vergroot door nieuwe aandelen uit te geven. Ze hebben met dit bedrag ook hun schulden kunnen aflossen. De drie grootste aandeelhouders van GME hebben hun vermogen ook behoorlijk zien groeien. Geen van hen heeft overigens hun positie verkocht.

1 like

Gaan jullie nog bijkopen? Ik heb gemengde gevoelens en zie gemengde berichten haha. (Nee dit is geen vraag of ik moet bijkopen of niet, gewoon interesse in wat jullie denken)