Beleggen/investeren

Jaaa dit soort tweets zijn goed haha. Dat geeft veel vertrouwen!! :smile:

1 like

Die livestream die ik nu kijken wordt ook gehost door een hele normale jongen die zijn moeder met de eventuele winsten wil ondersteunen. Ze heeft een droom om kimchi te kunnen verkopen. Ze is nu werkeloos dankzij COVID.

4 likes

Wel bijzonder trouwes, bij De Giro kan ik wel bij NSY kopen maar niet via Frankfurt omdat het aandeel daar onder complexe aandelen valt. Wat zou daar de verklaring voor zijn?

Kan iemand me uitleggen wat precies de endgame is van al deze aandelen die nu omhoog vliegen? Wanneer stopt dit?

(probeer het een beetje te volgen maar ik dacht dat de hedge funds die short waren gegaan nu de aandelen weer terug moeten kopen, of wanneer gebeurt dat?)

1 like

Gelukkig is het nog wel voordelig genoeg om bij de anderen wat te kopen. Ik heb nu net nog 10 aandelen AMC gekocht.

2 likes

En anders zoeken op short squeeze. Het doel is kort gezegd zorgen dat investeerders die hebben gegokt op short gaan al die anderen voor Heel Veel geld moeten kopen. En dan de koers nog verder omhoog stuwen.

Wanneer dat gebeurt weet ik niet maar je kan dus checken hoeveel er short staat en bij GME is dat nog nauwelijks gedaald. Dus nog niet, maar schijnbaar snel.

2 likes

Ik ben nu ook de trotse eigenaar van 2 AMC aandelen :sweat_smile: Ik had nog wat geld in mijn portefeuille staan wat ik niet belegd had dus vond het wel mooi om ze daar mee te kopen. Ik heb er verder totaal geen verwachtingen van en vind het ook niet erg als ze minder waard worden

1 like

Haha dan blijf jij er relaxter onder dan ik. Voor mij is het ook maar weer duidelijk dat ik eigenlijk een risicomijdende belegger ben - ik vind dit speculeren veel en veel te spannend.

Dat komt ook omdat de aandelen van AMC maar 12,70 per stuk waren toen ik ze kocht :joy: Een gamestop aandeel zou ik nu echt niet durven te kopen, dat levert mij veel te veel stress op

1 like

Oh oeps, las het verkeerd! :wink: Dacht dat je Gamestop had gekocht. Ik heb ook AMC gekocht, 10 stuks voor 12,50.

1 like

Ja dit! Ze hebben gisteren de gewone beleggers aangevallen. Door de prijs om laag te houden. Onderling aan elkaar verkopen, zodat het lijkt dat mensen juist verkopen. Ze hebben mensen afgesloten om te handelen. Allemaal bedoelt om mensen bang te maken.

1 like

Ja!

1 like

AMC zijn trouwens de Amerikaanse bioscopen die veel geld hebben verloren dankzij COVID.

2 likes

Ja, maar kunnen ze dit niet oneindig volhouden? Of wordt die rente op de geleende aandelen dan te hoog?

Ja klopt! Omdat ze de aandelen eigenlijk lenen. Daarover betalen ze rente. Vandaag verloopt ongeveer 50% van hun posities.

Ze moeten het kopen voor de prijs die het op dat moment waard is. Daar hebben ze ongeveer 5 dagen de tijd voor, het weekend niet mee gerekend.

Als de aandelen volgende week nog meer stijgen dan moeten ze dan het uiteindelijk van “ons” kopen. Dit is dan de short squeeze.

Als ik iets niet goed heb dan mag je mij corrigeren haha.

1 like

Rente is volgens mij meer dan 20/30% dus dat kunnen ze niet oneindig doen.

1 like

Ja ik heb nu ook 1 amc maar net als in first majestic silver geloof ik wel dat t niet een hype stock is zoals gme.
Straks na corona wil iedereen weer naar de bios.
En als dat door de helft gaat, die 5 euro kan ik mentaal wel aan.

1 like

Wachten of het meer waard wordt :sweat_smile: maar ik heb het vooral gekocht om onderdeel te zijn van de beweging. Ik heb eigenlijk alleen maar eft en beleg voor de lange termijn dus dit past daar niet helemaal bij

1 like

Ja dat wil ik ook wel weten :slight_smile: mijn vriend belegt al een tijdje en ik sinds kort (maar ook lendahand), en ik vind die AMC wel leuk om te proberen nu. Ben me ah inlezen (well beetje late to the party), maar echt heel vermakelijk allemaal.

De hedge fund managers hebben erop gewed dat de bioscopen failliet gaan. Ze drijven door te shorten de prijs nog verder naar beneden. Zodat het bedrijf nog minder waard wordt en zelf nog rijker worden. Dit is wat ze de laatste jaren vaker doen.

1 like