Heh geld hoort er allang te zijn toch.
Geen idee hehe maar 1 juli had iedereen haar of zijn money moet hebben.
Bij mij was het dus op een of andere manier misgegaan met versturen. Dus heb het veel te laat gedaan. Pas ergens in juni ofzo. Maar heb van de week bericht gehad dat ik volgende week ergens geld krijg.
Nee ik ook nog niet! Je kunt op mijn toeslagen wel zien of het al in behandeling is. Bij mij staat er dat ze 7 juni mijn verzamelinkomen hebben geregistreerd (heb 1 maart aangifte gedaan…) En als status “nog te verwerken”.
Nog een paar dagen en dan kunnen we hem weer invullen.
Ik heb er ook echt heel veel zin in, krijg tot op heden altijd best een fors bedrag terug. Echter heb ik volledig 2018 fulltime gewerkt onder 1 werkgever, geen huis gekocht oid, dus vrees dat het wat tegen gaat vallen. Wil wel kijken wat middelen me op gaat leveren!
€0 hier :’)
Afgelopen jaren alleen maar terug moeten betalen, dus ik knijp hem een beetje.
Ik kreeg vorig jaar 700 euro terug, hopelijk dit jaar weer een leuk bedrag.
Zoals @Noomie zegt is het pas verplicht om te doen als je een brief hebt ontvangen. Je kunt hem ook invullen en kijken wat eruit komt. Je kunt hem namelijk invullen zonder te verzenden en dan weet je hoe je ervoor staat. Indien je meer dan €15 terug krijgt zou ik hem versturen, bedragen onder de €15 betalen ze namelijk niet uit. Mocht je meer dan €46 moeten betalen ben je ook weer verplicht hem te verzenden, bedragen daar onder hoef je niet te betalen. Indien je meer dan €46 moet betalen en je verstuurt de aangifte niet kun je een boete riskeren. Je hebt dan tot 14 juli de tijd om de aangifte te versturen, als zij je na die tijd een herinnering moeten sturen krijg je een boete.
Er zijn ook best veel aftrekposten waarmee je geld terug kunt krijgen bij je belastingaangifte. Dus wie weet is het sowieso handig om te kijken of er iets voor jou geldt, dan krijg je misschien wel geld terug.
En als je een brief krijgt, betekent het dan dat je sowieso moet betalen?
Nee, dat je aangifte moet doen.
Het wachten is weer begonnen.
Ik heb hem net ingevuld, maar moet hem nog laten controleren door de boekhouder van mijn ouders.
Maar zoals het er naar uitziet krijg ik <300 terug Ik had veel meer verwacht.
Yesss, ik krijg ook weer 1100 euro terug. Wel een stuk minder dan vorig jaar (toen kreeg ik ook wel erg veel terug). Ben blij! Kan ik mijn spaarrekening weer spekken.
Krijg maar 200 terug, vorige jaren was het bijna altijd wel 600+
Ik zie er een beetje tegenop om hem in te vullen. Al bedenk ik me net dat de aankoop en verkoop van ons huis in 2019 was en dat ik dat dus niet hoef in te vullen. Hmm daar wordt het alweer gemakkelijker van.
Wij krijgen sowieso geld terug, hoeveel ben ik wel benieuwd naar.
Ik heb vorige jaren 600+ euro teruggekregen had dit jaar eigenlijk niets of bijna niets verwacht, omdat mijn situatie zo veranderd is, maar ik krijg 300 euro terug! Het is een fijne verrassing
Ingevuld en krijg bijna 1300 euro terug. Had stiekem wel op iets meer gehoopt ook omdat ik van de studiekosten niks terugkrijg terwijl ik geen stufi meer krijg.