Belastingaangifte

Ik had dagtekening 12 juni en had het ook de 12e binnen, staat gelijk op m’n spaarrekening voor de vakantie :smiley:

1 like

ooh wel goed om te weten, ik hoop dat ook op deze week!

Hier nog steeds niks. :worried:
Ik heb net dubbel gecheckt of mijn aangifte wel echt verstuurd is.

1 like

Wanneer ben je verplicht aangifte te doen? Ik wist namelijk niet dat dit verplicht was, maar ik kreeg wel een brief dat ik het moest doen want anders boete en gevangenis

Als ze je uitnodigen om aangifte te doen is het verplicht, of als je zelf zou kunnen weten dat je belasting moet betalen (als je bijv. nog geen belasting hebt afgedragen via je werkgever, of als je vermogen hebt waarover belasting betaald moet worden).

1 like

Dit is beide niet het geval bij mij, daarom was ik zo verbaasd dat mij een ultimatum werd gesteld om mijn aangifte te doen.

Mijn ervaring is dat het geld op de datum van de dagtekening op je rekening staat. Nog 1 nachtje dus :wink:

1 like

Heb je niet de uitnodiging gemist toevallig? En moet je uiteindelijk ook betalen?

1 like

Ik hoef niet te betalen maar t zou kunnen dat ik de uitnodiging heb gemist. Dat zou t wel verklaren ja

Ik dacht altijd dat de regel was: heb je inkomsten uit werk gehad dan moet je sowieso aangifte doen. Doe al aangifte sinds ik 13 ben ofzo :stuck_out_tongue:

1 like

Ja ik doe het ook altijd braaf (maar kreeg vaak ook wel iets terug), maar als je bij het invullen ziet dat je minder dan €45 moet betalen/terugkrijgt hoef je hem niet te versturen, dus het is niet per se altijd verplicht als je inkomsten uit werk hebt.

1 like

Je krijgt het toch nooit eerder dan de dagtekening?

ik weet het niet daarom stel ik de vraag :stuck_out_tongue:

1 like

Wiehoe ik heb ook de brief, met dagtekening 20 juni. Komt mooi uit want ik ben mn uren vergeten door te geven deze maand en krijg dus pas eind juli weer salaris, terwijl ik wel collegegeld moet betalen en op vakantie ga :roll_eyes: Gelukkig heb ik gespaard, en nu deze flinke meevaller :grin:

En… Heb je het vandaag wel gekregen? :grin:

Nee!! Haha

Oh wat stom. Hoop voor je dat het alsnog snel komt!

oh ik kijk nu nog een x online en zie dat ik niet goed had gelezen: dagtekening 15 juni :stuck_out_tongue: dus idd hopelijk morgen dan!

1 like

Ik had dagtekening 14 juni en vandaag ook mijn geld gekregen!

Hopelijk vandaag geld. :crossed_fingers:t2: