Ah oke, ik dacht dat er een grens was net zoals met vanaf een bepaald bedrag betaald de belastingdienst pas uit, maar dan vergis ik me dus.
Dankjeweeeel, het is gelukt & heb m ingeleverd!!
Hi girls! Ik ben eindelijk bezig met de belastingaangifte, ik heb het zo lang uitgesteld omdat ik het zo een kut klusje vind. Ik loop nu tegen iets aan.
Ik reis elke dienst van mijn bijbaan 20 km heen en 20 km terug met het OV naar werk en de reiskosten krijg ik niet vergoed. Ik heb 85 diensten het afgelopen jaar gewerkt en volgens het tabel krijg je per km 0.23 vergoed en voor alle enkele reisjes kreeg ik volgens dat tabel ā¬391 vergoed.
Ik vraag mij af of ik alleen de enkele rit vergoed krijg of gaat dit nou ook om een retour rit?
Woehoe ik krijg 1500 euro terug Komt dat omdat ik pas sinds mei vorig jaar werk en er daardoor meer belasting is ingehouden dan ik gewerkt heb, of hoe werkt dat?
Er is dit jaar niets veranderd in mijn situatie. Vorig jaar kwam ik uit op 0 en nu moet ik 300 + euro terugbetalen. Begrijp er niets van en ben bang dat ik iets fout heb gedaan?
Als ik het goed heb wordt er belasting ingehouden alsof je een heel vol jaar werkt. Dus dan is er inderdaad teveel ingehouden.
Heb je ook geen loonsverhoging gehad?
Ik ben wel iets meer gaan verdienen. Kan dat zoveel verschil maken?
Ja dat moet het dan wel zijnā¦
Ja dat heb ik ook, meer gaan verdienen en nu moet ik helaas ook zoān bedrag terugbetalen. Jammer!
Volgens jaar heb ik het als het goed is omgekeerd, ga vanaf deze maand minder verdienen
Wow heb mijn voorlopige aanslag nu al in de berichtenbox staan, dat is snel!
Ooee dat is fijn! Ik kan echt niet wachten tot het geld binnen is. Zin in.
Wow dat is echt snel. Afgelopen jaren hadden wij het begin mei ontvangen. Hoop stiekem nog iets eerder want wil er baby spullen van kopen.
Ik ook, was echt verbaasd!
Belastingaangifte doen is echt super tof als je in dat jaar een huis gekocht hebt. Kom maar op met die centjes!!
Hahaha same!! En hier ook vandaag al de voorlopige aanslag, feest!
Ik moet dus betalen, maar heb de aanslag nog niet verstuurdā¦ voor wanneer moet dat eigenlijk?
Voor 1 mei moet je aangifte doen.
Mmm oke, thanks! Moet je het dan ook meteen betalen? Sorry heb me hier nog totaal niet in verdiept en het soort van āweggestoptā toen ik erachter kwam dat ik voor het eerst in mijn leven moest betalen
Nee, je moet eerst een aanslag krijgen, als je die hebt gekregen dan pas hoef je te betalen.