Joe ik wil zo gewoon richting de speelgoedwinkel om een barbie te kopen. Gewoon voor dat gevoel van vroeger haha
Nieuwste aanwinst! Ik had haar pas in augustus verwacht maar ze werd gisteren al bezorgd. Ze is zo mooi.
Ze heeft een ‘petite’ lichaam, wat inhoudt dat ze een beetje kleiner is dan een normale Barbiepop. Haar lichaam is volledig Made To Move en daarmee is ze de eerste petite MTM-pop in mijn collectie.
Toen ik haar promo-foto’s zag was ik niet kapot van haar kapsel. Zulke korte kapsels staan vaak bol van de gel of lak en je kunt er niet zoveel mee. Maar haar gezichtje overtuigde me, ze heeft veruit het mooiste Aziatische gezichtje dat ik ooit heb gezien op een Barbiepop.
De andere poppen uit de collectie laat ik links liggen denk ik. Ken-poppen verzamel ik niet, en de andere 2 Barbiepoppen uit de collectie vind ik niet bijzonder genoeg.
Maar met de 2 dames die ik nu heb ben ik echt heel blij.
Misschien laat ik haar haar nog rerooten maar daar ben ik niet over uit.
Wat ontzettend leuk! Kan me voorstellen dat je heel blij wordt van zulke mooie poppen. Echt een gave hobby!
Kun je dan ook weer uit alle kleuren/kapsels kiezen?
In principe wel. Het haar wordt dan geschoren en alle pluisjes worden uit het hoofd gehaald. Het hoofd moet dus wel los zijn van het lichaam om te rerooten.
Barbies hebben vaak wat verf op hun hoofd in de tint van hun haarkleur, zodat het er voller uitziet en je geen huidskleur door het haar heen ziet. Als je Barbie blond was, en je wil haar bruin haar geven, dan geef je het hoofd dus ook wat bruine acrylverf aan de bovenkant.
Als ik nu deze Barbie neongroen haar zou willen laten geven tot op haar rug, dan kan dat. Barbiehaar is er in alle kleuren van de regenboog.
Voor mensen die Instagram hebben en het eens willen zien, is dit een leuk account:
https://instagram.com/pink_plastique?utm_medium=copy_link
En een mooi voorbeeld waar je de verf kan zien:
https://www.instagram.com/reel/CQFnn-ypZsV/?utm_medium=share_sheet
Ik heb besloten de pop te laten zoals ze is, ik verander niks aan het kapsel. Het staat haar goed, vind ik.
Wel hou ik de verkooppunten in de gaten om te zien of ze weer ergens opduikt voor een nette prijs, dan koop ik een tweede exemplaar. Bij die pop ga ik het haar uitborstelen en kijken hoe het dan zit, en eventueel laten rerooten. Maar ik wil in ieder geval één exemplaar in originele staat houden.
Hahahaahahhaahahahahaa wat deed jij met je Barbies???
Babys maken, deed ik ook.
Ik had 1 knappe ken en die heeft letterlijk met alle Barbies naakt gelegen in bed het was deze trouwens:
OMG BLANE!!! DIE HAD IK OOK en de twee middelste, echt zo leuk
childhood memory unlocked omg geweldig
Dit is trouwens nog een leuke webwinkel voor wie handgemaakte kleertjes wil bestellen:
https://www.etsy.com/shop/BarbiesLV
Ik heb hier al zoveel besteld. Alles wordt handgemaakt, en de eigenaresse van de winkel maakt ook kleertjes op bestelling. Als je bijvoorbeeld een paars topje wil hebben dan maakt ze dat voor je. Ze verzendt vanuit Letland (wat voordelig is; geen extra belasting omdat het EU is) en dat gaat eigenlijk altijd snel.
Ze heeft ook Instagram: https://www.instagram.com/barbies.lv/
Ik ben echt fan van haar stijl.
En Kosucas heeft heeeeel veel moois. Een hele andere stijl, meer katoen dan tricot, maar alles is zo mooi en kundig gemaakt. Haar prijzen liggen wel wat hoger maar de kleding die ze maakt heeft over het algemeen ook meer details. Ook een absolute favoriet van mij. Zij maakt ook kleding voor Monster High en Blythe. Zij verzendt vanuit Spanje.
Instagram (niet heel actief helaas): https://www.instagram.com/kosucas/
Ik had nieuwe barbies voor mn kind besteld en ze zijn zoooo leuk en pretty. Eigenlijk wil ik er gewoon zelf mee spelen/prutsen.
@FrauHelga ik was ook al verdwenen in de etsy rabbit hole van handgemaakte kleertjes
Haha pas op want dat gaat je geld kosten. Ik heb niks ‘nodig’ maar bestel toch regelmatig.
Ik had inderdaad al vanalles in mn mandje “och leuk, een topje voor 4,50! Mooi broekje voor 5 euro!” En toen zag ik het eindtotaal…
Ik zal binnenkort wat meer fotootjes posten en linkjes!
Ik vond the generation girls echt zooo leuk, dat was ook de eerste keer dat ik echt diversiteit had in mijn barbies. Ik had de eerste en tweede generation poppen. Hieronder nog een foto van internet geplukt (en nog een link gevonden erover My Plastic Life • TBT: Generation Girls)
Zo leuk!
Ja, die diversiteit viel mij eigenlijk laatst pas op. Ik heb schijnbaar vaak gekozen voor Barbies die NIET blond / wit waren. Ik was ook helemaal weg van hula Barbies
Toen ik vroeger om een babyborn vroeg kreeg ik de zwarte babyborn, vind het echt tof van m’n ouders dat ze dat toen al hebben meegegeven door me niet alleen maar witte poppen voor te schotelen.
Ik was hier ook zo gek van! Ik had ook de boeken en heb die echt stuk gelezen. Door hen ontstond ook mijn droom om ooit naar New York te gaan. Mijn broertje had trouwens Blaine gevraagd voor zijn verjaardag, zo schattig.
We want this, we need this!
Serieus kunnen ze dit opnieuw uitbrengen? Net zoals Bratz die weer opnieuw uitkomen.
Doe dan ook meteen weer Ever After High