Baktopic (Deel 1)

Lekker! Mijn visite zat ook te smullen. De brownie was nog wat klef in het midden, maar niet te overdreven en de toevoeging van koek maakt het een lekkere bite.

1 like

Goed om te horen, dan ga ik hem ook bakken binnenkort! Dank je wel voor het reviewen!

Ja! Is heel makkelijk en lekker. Heeft wel een typische smaak en is wat kleffig, maar ik zou het zeker proberen.
Ik raad Paul Hollywood aan, die geeft hele goede adviezen over hoe je het precies moet doen:

1 like

Ik kom toevallig net van de supermarkt met de ingrediënten voor dit recept. Morgen ga ik aan de slag! :grin:

2 likes

Dankjewel voor de tip ik ga het op die manier proberen :blush:

1 like

Sodabrood is zo lekker! Echt een geslaagd recept!

Ik heb op het moment rijstevlaai in de oven staan. Ik had nog nooit eerder vlaai-deeg gemaakt, dus ik vind het wel spannend.

Nu moet alles in mijn oven altijd 2x zo lang, maar is de vlaai na 20 minuten al heel donker en hard aan het werken. Dat lijkt me niet de bedoeling. Iemand tips hoe ik dit de volgende keer voorkom? Ik heb dit recept gebruikt: https://rutgerbakt.nl/taart-recepten/rijstevlaai-recept/

OMG ik ben de eidooiers vergeten toe te voegen :sob:

3 likes

Folie erover doen?

Inmiddels heb ik ze gemaakt en ze zijn top geworden dus dankjewel nogmaars voor de tips!

1 like

Mooi, en graag gedaan!

1 like

Ik heb een vraagje. Elke keer als ik zelf karamel maken (suiker, water, boter, slagroom) dan wordt de karamel een kwartiertje nadat hij van het vuur is gehaald heel fudge achtig. Niet keihard maar hij is niet meer vloeibaar. Bij de recepten van de karamel zie je altijd dat mensen de karamel in kannetjes kunnen bewaren. Wie weet hoe dit komt?

Te lang laten doorkoken misschien? Heb je al eens een andere pan geprobeerd? Waar zet je hem neer als je hem van het vuur haalt? Te zeer afkoelen kan daar ook voor zorgen, maar dan kun je hem normaal gezien gewoon weer wat opwarmen, zodat hij wat vloeibaarder wordt.

Bananenbrood gemaakt deze middag, met cashewnoten en rozijnen :grin:

9 likes

Heb je een specifiek recept gebruikt? Ik wil het ook weer een keer maken, ik kan het recept van die ene keer dat ik het gemaakt heb niet meer vinden helaas.

https://antonio-carluccio.co.uk/recipes/tiramisu/

Dit is mijn favoriet. Simpel, zoals het hoort.
Wel met rauw ei, maar dat is ook wel hoe het hoort.

1 like

Als je hem als een soort saus wil bewaren moet je er boter en slagroom doorheen doen! Karamel blijft vloeibaar zolang het warm is, maar bij afkoelen wordt hij inderdaad hard. Dat ligt verder niet aan jou!
Je zou de karamel ook in een kan kunnen bewaren en hem voor gebruik au bain marie kunnen opwarmen, maar dat is wel wat meer gedoe!

Ze doet er toch ook boter en slagroom doorheen?

Oh dom zeg! Ik dacht dat ze alleen suiker met water gebruikte. Haha ik ga nog eens goed lezen.

1 like

Ik heb onderstaand recept gebruikt. Het is een recept zonder eieren, want die had ik niet meer in huis :grin: Ik heb wel een klein scheutje melk gebruikt, en de chocolade heb ik vervangen door rozijnen.

2 likes

@sweetener welke verhoudingen/recept gebruik je? Ik denk dat je te weinig slagroom gebruikt eigenlijk.