Haha oke thanks! En dat suiker moet je dan dus vervangen door iets anders vloeibaars? Of werkt het niet zo?
Hangt af van het recept in welke mate, natuurlijk, maar over het algemeen: ja!
Beetje een moeilijke vraag maar heeft iemand misschien een leuk recept voor diabetes-friendly gebak? Mijn vader heeft onlangs te horen gekregen dat hij het heeft, maar voor de feestdagen zou ik hem toch graag verrassen met iets lekkers.
Mijn moeder maakte vroeger voor een vriendin altijd een appelbol in bladerdeeg.
Appeltje schillen en doorboren met een appelboor. Op een (niet te klein) stuk bladerdeeg zetten, gat vullen met rozijnen en kaneel, evt nog wat kaneel op de appel, dichtvouwen met de bladerdeeg en bakken maar. Ik schat zelf zo’n 20 minuten op 180-200 graden.
Edit: zoiets als dit dus maar dan zonder de suiker:
Heeft iemand tips? Mijn suikerglazuur lukt niet.
Als ik kaneelrolletjes maak, dan wil ik graag zo’n mooie dikke suikerglazuurlaag erop maar het lukt gewoon niet. Of ik mijn poedersuiker nu met melk of water doe, meer of minder poedersuiker, de glazuur blijft er gewoon niet op liggen!
Ietsje dikker maken met boter/monchou misschien? Dan wordt het ook wat witter ipv transparant. Meerdere laagjes en dan laten drogen?
Ik ga het volgende keer eens proberen met boter erbij!
Doe ik al, gisteren zelfs een hele dag bijna laten afkoelen maar het bleef alsnog niet liggen.
Weeg je alles wel goed af?
100 gr poedersuiker
2 theelepels vanille
Halve eetlepel water/melk per keer erbij doen
Die werkt bij mij altijd.
Even iets heel anders… Jij bent toch snackdetectives op Instagram? Ik mis je posts Wilde ik even kwijt.
Ja, klopt! Leuk om te horen, ben er even mee gekapt omdat mijn account het zo slecht deed en ik via stories wel veel interactie heb. Ben wel van plan het weer op te pakken, want heb wel de foto’s, ik plaats ze alleen niet haha
Ik wilde dit weekend een kerststol bakken, maar ben er niet aan toegekomen Sowieso was ik vergeten het spijs te maken dus dan had ik het waarschijnlijk (bijna) kant-en-klaar in de winkel moeten kopen wat ik minder lekker vind, maar toch baal ik er van. Zo stom dat ik er niet aan heb gedacht.
Is er een recept?
Begrijp ik!! Ik heb zelf geen social media, behalve LinkedIn. Jouw account is serieus de enige die ik bekijk (dit klinkt heel eng en stalkerig, my bad!!).
Dus ik kan iig niet wachten
Haha ja die Amerikaanse recepten voor frosting en botercrème bevatten altijd zo veel suiker, echt bizar vind ik dat!
Wat is jullie ultieme lemon poppyseed cakerecept?
Thanks voor het delen! Ik heb toevallig net boodschappen gehaald voor een recept van Yvette van Boven, maar als die niet bevalt weet ik waar ik een ander recept moet vinden
Oeh dankje! Deze ga ik opslaan :). Ik had een heel ander recept, met opgeklopt eiwit. Dus ben benieuwd naar het verschil.
Allerbeste brownierecept?
Ja! Hij was echt heerlijk licht. Ik zal vanavond een receptje sturen
@jigglypuff Het is officieel een chocoladetaart, maar snijd hem in vierkantjes en het is een brownie! Het heeft geen cake achtige structuur, dus als je daar naar opzoek bent, is een ander recept beter. Maar zelf vind ik dit recept echt heerlijk.
https://rutgerbakt.nl/taart-recepten/chocoladetaart/recept-smeuige-chocoladetaart/