Baktopic #2

Heeft iemand wel eens mirror glaze gemaakt zonder gelatine? Welke vegetarische optie komt het meest in de buurt qua smaak/glans/stijfheid. Ik wilde eigenlijk het recept van tasty volgen, maar ze gebruiken gelatine (Mirror Glaze Recipe by Tasty)

Wat leuk gedecoreerd met die mini stroopwafels erop :grinning_face_with_smiling_eyes:, mooi dat hij zo goed gelukt is! Nog gefeliciteerd met je verjaardag :smiley::birthday::tada:

Vandaag weer lekker gebak :grinning: Boterkoek met pecanspijs. Het recept is van Rutger.

afbeelding

21 likes

Ah wat leuk, graag gedaan! Hij ziet er goed uit!
Gefeliciteerd met je verjaardag :birthday:

1 like

Ik heb zelf nog geen mirror glaze zonder gelatine gemaakt, maar ik gebruik agar agar altijd als vegetarisch bindmiddel. Agar moet je al kokende oplossen in een vloeistof en kun je dan toevoegen aan de rest van je gerecht. Als je zoekt op “mirror glaze agar” kun je best veel recepten vinden!

1 like

Vind het altijd zo leuk om jou berichten te lezen :blush: Als ik dit recept ergens was tegengekomen had ik er waarschijnlijk verder niks mee gedaan, maar door jou uitgebreide review en hoe je alles omschrijft ben ik helemaal enthousiast haha!

zet op to bake list :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Haha, ahhh wat een lief bericht! :heart:

Inmiddels heb ik een gedeelte van de koekjes naar mijn jarige broer gebracht en die was ook enthousiast, die vond ze heerlijk.

Het fijne aan het recept is dat je met een makkelijk te bereiden deeg een hele stapel koekjes maakt.
Ideaal om uit te delen.
En als je geen hele stapel wil, deel je het recept eenvoudig door bijvoorbeeld 4. Doordat er geen ei in gaat, gaat het delen heel makkelijk.

Daim is natuurlijk niet verplicht voor de koekjes, met andere chocola is het vast ook heerlijk. Dan mis je alleen wel die kleine stukjes caramel.
Ik ga zeker vaker experimenteren met dit recept. Stukjes fudge, Rolo of noten etc lijken me ook lekker.

4 likes

Leuk om te zien dat je recepten van Roy gebruikt, ik werk in zijn bakkerij. Als je nog een lekker recept zoekt kan ik deze ook aanraden: Budapestrulle med apelsin och hallon | Recept från Köket.se

Zo ontzettend lekker, een van mijn favoriete recepten! :drooling_face:

6 likes

Ik heb deze gisteren gemaakt. Ik had nog zelfgemaakte lemon curd dat op moest. Hij is inderdaad heel lekker!

1 like

Serieus :scream: Wat ontzettend gaaf dat je voor Roy Fares werkt! Dat lijkt me echt een droombaan (ik ben verder helemaal niet jaloers of zo, ahem…).
Het recept dat jij post lijkt me ook heerlijk zeg! Het ziet er wel een stuk moeilijker uit dan de kolasnittar maar hij gaat op het lijstje voor als ik in een dappere bui ben. :smiley:

Ik heb vanochtend wafels gebakken in heel andere verhoudingen dan normaal, met een recept waar een halve liter karnemelk in gaat.
Het resultaat was weer heel anders dan mijn eerdere wafels; het beslag was heel erg vloeibaar en het duurde ook langer per wafel voor ze goed bruin waren. Er gingen maar liefst 5 eieren in.
Ze waren lekker, maar de textuur vond ik iets te rubberig (ik denk door de eieren), en ik heb liever knapperige wafels. Mijn favoriete recept is tot nu toe deze. Wel heel leuk om met verschillende recepten te experimenteren en een beetje inzicht te krijgen in wat verschillende ingrediënten doen.

4 likes

Ah heb net een appeltaart gebakken, tijd niet bijgehouden. Het deeg lijkt goed gaar maar de appelstukjes zijn nog helemaal hard😅 Wat heb ik fout gedaan?

Welke appels heb je gebruikt?

Elstar en jonagold. Heb wel een oven waar al het vocht heel snel uit vervliegt, dus misschien moet ik het afdekken oid en op lage temperatuur?

Ik kwam deze tegen en moest meteen aan jou denken: SPEELGOEDWAFELIJZER | ZARA Nederland / Netherlands

Geen idee hoe oud je kind is, maar dan kunnen jullie lekker samen bakken :heart_eyes:

16 likes

OMG die ga ik bestellen! Mijn dochter is 2,5 en doet alles na wat ik doe, en in haar speelgoedkeukentje is ze vaak aan het ‘koken’ en bakken. As we speak heeft ze koekjes van klei in haar oventje gedaan.
Wat een geweldige tip zeg, dank je wel! :heart:

Edit: besteld! :smiling_face_with_three_hearts:

27 likes

Zo leuk! Die gaat een gouden baktoekomst tegemoet :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

IMG_20210327_111822 IMG_20210327_111202

Mokkataart :heart_eyes: Ik heb verschillende recepten gecombineerd en wat dingen gefreestyled, maar het resultaat mag er zijn! Alleen zou ik de volgende keer nog iets meer siroop over de biscuitlagen doen (het leek nu al veel, maar het had echt nog wel een beetje meer gekund om het iets minder droog te maken).

Begon met een laagje chocolade, dan chocoladebiscuit, ganache, koffiemascarponeroom, vanillebiscuit, ganache, koffiemascarponeroom, vanillebiscuit en dan helemaal afgesmeerd met de room. De biscuitlagen heb ik allemaal met een koffie/amarettosiroop bedropen(?) maar dat had dus nog wel wat meer gekund

32 likes

Mijn KitchenAid wordt straks bezorgd :heart_eyes:

31 likes

Welke kleur heb je genomen?

Keizerrood

5 likes