Ik vind al die feestjes juist leuk! Komt denk ik ook omdat ik een vriendinnengroep heb met weinig poespas. Op babyshowers hebben we tot nu toe altijd een zelfgemaakte high tea gedaan waarmee iedereen wat mee neemt en gewoon wat leuke kadootjes enzo. Een vrijgezellenfeestje kon ik niet mee naar toe, maar bij de andere hadden we een super leuke activiteit en s avonds lekker uit eten. Ook zonder opdrachten ofzo, dat lijkt me zelf wat minder. Maarja als de bruid dat wel leuk vind doe ik het ook graag hoor, het gaat erom dat zij het een leuke dag vind
Dat klinkt juist geweldig!
@Daantje Klinkt juist fantastisch!!!
Krijg helemaal zin om vrijgezellenfeesten te organiseren nu. Zie al helemaal voor me hoe ik voor vriendin A een bootje zou huren en veel wijn zou regelen en voor vriendin B zou ik levend stratego in het bos organiseren met een bbq en bier na.
@August Laat ff op tijd weten wat jij wil mocht je ooit gaan trouwen met je date
Ik heb hier eigenlijk geen ervaring mee want in mijn vriendenkring zijn er nog weinig kinderen en bruiloften. Ik heb één echt goede vriendin met baby en toen ze me vertelde dat ze zwanger was zei ze ‘het is nog vroeg dus ik weet nog niet of het blijft zitten, en ik wil GEEN BABYSHOWER’. Verder is maar één goede vriend getrouwd en die zag een vrijgezellen echt niet zitten dus daar ook niks gedaan. Gender reveal party’s vind ik verschrikkelijk en het zou me enorm verbazen als een van mijn vrienden daarmee aan kwam zetten. Als iemand voor mij een vrijgezellen zou organiseren zou het ook echt niet in piemelkostuum op een bootje varen zijn. Dat vindt gewoon niemand van ons leuk.
Iets wat er voor mij wel bijkomt is dat ik, en eigenlijk de meeste van mijn vrienden, niet echt ‘vaste groepjes’ heb. Mijn vrienden kennen elkaar wel van mijn verjaardagen ofzo, maar het is niet dat ik echt een clubje heb waarbij iedereen met iedereen omgaat. Meer een-op-een vriendschappen of hooguit 3 mensen per ‘set’. Dus eerlijk gezegd zie ik niet voor me dat mensen zoiets voor mij gaan organiseren tenzij iemand daar best wel veel organisatiewerk in gaat steken. Dat hoeft voor mij gewoon niet zo, als ze maar allemaal op mijn bruiloft komen als het zover is en allemaal op mijn toekomstige baby’s gaan passen .
Houd eens op joh. Je wordt ontvriend als je zoiets voor me organiseert
Ik weet denk ik trouwens ook wie van ons bij welke activiteit je bedoelt hahaa
Ik was vrij teleurgesteld in mijn vrijgezellenfeestje. Achteraf gezien had ik gewoon moeten zeggen dat ik liever een citytripje wilde met één of beide getuigen, maar ik had zelf nog maar weinig vrijgezellenfeestjes meegemaakt dus wist niet echt wat me te wachten stond. Ik heb die teleurstelling uiteraard niet gedeeld met de organisatoren, want zij hadden er natuurlijk wel wat voorbereiding ingestoken, maar ben eerder wat kwaad op mezelf dat ik het citytrip-plan niet heb doorgeduwd.
Heb wel eens bij de vrijgezellen van een vriendin een escape-room gedaan en dat vond ik superleuk en origineel. Samenwerking ging ook best goed ondanks het feit dat we allemaal ‘losse’ vriendinnen waren die elkaar niet kenden. De euforie dat de escape ook werkelijk gelukt was heeft natuurlijk ook bijgedragen, kan me voorstellen dat de sfeer anders was geweest als het niet was gelukt. Was achteraf bekeken wel een vrij duur vrijgezellenfeest.
Ok ik heb echt hulp nodig van ervaringsdeskundigen wat betreft een babyshower, help!!
Een goede vriendin van mij is eind aug uitgerekend. Aangezien de zomervakantie er nog tussen zit leek me dat als ze uberhaupt op een shower zit te wachten (antwoord is JA!) dan kun je daar niet te lang mee wachten? Dus ik heb haar vriend gebeld en gevraagd of iemand al contact met hem heeft opgenomen omdat diegene bezig is met de organisatie. Het antwoord is dus nee…
Ik zit nu met het dillema, zal ik het op me nemen of niet? Ik ben een goede vriendin maar zij heeft vooral een aantal losse goede vriendinnen die ik niet ken, een zus en een aantal schoonzussen. Ik heb haar vriend nu maar gevraagd haar een lijstje op te laten stellen van mensen die zij erbij wil hebben. Dit kan wel toch? Ze is sowieso wel iemand die graag de controle houdt haha, dus dit zal wel ook wel prima vinden. En dan kan ik een paar mensen contacten om te vragen of er al plannen zijn. Toch??
Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die dit ooit hebben georganiseerd. HOE pak je zoiets aan?
Ja dat kan hij prima aan haar vragen. Zo weet je zeker dat iedereen die zij erbij wilt hebben ook echt gevraagd wordt!
En dan is het vooral een kwestie van een groepsapp aanmaken, een datumplanner ein gooien, heeeeel lang wachten omdat niemand dat ding invult, een datum kiezen, commentaar krijgen, een plan maken en alles daarvoor regelen. Niet vergeten te communiceren naar de groep want die wil ook alles weten en dan op het laatste moment nog dingen regelen omdat je iets bent vergeten/ iemand afzegt/ etc.
Nu lijkt het net alsof het kut is, maar ik ben gewoon iemand die dat kut vindt dus trek je daar vooral niets van aan ;). Mijn zusje vond het leuk om te regelen!
En ik denk dat je al wel veel leuke ideeën uit de reacties in dit topic kunt halen!
Succes en veel plezier Laat je weten hoe het gaat?
ik heb hier nu al zoveel zin in hahaha! Dit is ook precies hoe ik verwacht dat het gaat zijn maar ik voel me bijna soort van verantwoordelijk omdat ik het stom vind dat niemand nog iets heeft geregeld!
Bedankt voor al je informatie ik ga er mee aan de slag!
Ik moet een vrijgezellenfeest organiseren in Rotterdam. We hebben nu bedacht dat we bij Hotel New York willen lunchen, met de watertaxi willen en een kroegentoch willen doen. Geen strippers en voor lul zetten maar wel gezellig drankjes doen en een feestje ervan maken.
Mijn collega had vertelde laatst dat bij een vrijgezellenfeest kroegentocht de vrijgezel wat opdrachtjes had. Hij moest bv bij een kroeg voor het hele gezelschap cocktails bouwen. Later wilden ze kebab en moest hij ook kebab in elkaar draaien voor iedereen. Dit was van tevoren besproken.
Echt super grappig idee vind ik! Wel een opdracht, maar niet met voor schut zetten. Hopelijk kunnen wij ook zoiets regelen.
Als iemand nog leuke kroegen weet waar 15 vrouwen in passen (foute R&B is een pre), dan hoor ik het graag! Of nog andere ideeën voor in Rotterdam.
Ik heb er een paar gehad in mn studententijd en toen deed ik vaak maar aan een deel van de dag mee omdat het gewoon te duur was.
Vorig jaar vrijgezellenfeest van vriendin gehad waar ik hele dag bij was en was echt wel leuk, maar erg duur en ik woon anderhalf uur rijden bij haar vandaan dus had ook nog flinke rijkosten en kon niks drinken mja. Vind het wel lastig altijd omdat je al snel 80 euro kwijt bent als je iets wilt gaan doen.
Vrijgezellenfeesten zijn wel snel prijzig inderdaad, helaas. Ik vind vrijgezellenfeesten op zich wel leuk, maar wel erg afhankelijk van het gezelschap en of je een goede band met diegene hebt. Babyshowers heb ik echt helemaal niks mee.
Ik ging met een vrijgezellenfeest in Rotterdam op zo’n hele snelle speedboot. Volgens mij heette het bedrijf of het type boot iets met Rib oid. Was gewoon vlak bij het centrum en het was wel lachen om een meer mee te maken! Allemaal gillen natuurlijk haha het ging echt super hard.
Maar ik vond dat wel echt een goed bedachte activiteit!
Ik vind het altijd zo jammer dat ik een hele dag moet doorbrengen met vrienden van vrienden. Is nooit echt superleuk ofzo.
Haha! Zo kut dit soort feestjes. Ik hoef later zelf echt geen vrijgezellenfeest of babyshower. Overdreven gedoe. Hoop gekrijs met verkleden en piemels en weet ik veel wat voor dingen die zogenaamd leuk moeten zijn. Gender reveal parties vind ik al helemaal verschrikkelijk.
Het ergste vind ik nog wel dat je wordt aangekeken als je ergens niet aan wilt meebetalen of het te duur vindt. Dan ben je ineens een slechte vriendin (jup, dat is mijn ervaring).
Wat vinden jullie ervan als een vriendin al een tijd aangeeft geen babyshower te willen mocht ze ooit een kindje hebben - toch een babyshower krijgt? Want: ‘ze vindt het vast heel leuk als het zover is’. Ik ben tegen: ze zegt het niet voor niets en ik zou het ook niet willen. Lief bedoeld, maar dit moet je toch gewoon niet doen? Wat jullie?
Ik vind ook niet doen. Precies om jouw reden, ze zegt het niet voor niets.