Babynameninspiratie

Zie daar echt zo’n bomenklimbuitenspeelkind bij.

1 like

Noora
Lexi
Kae
Lucy
Lune
Julie
Juul
Maddie/Maddy
Lara
Jolie
Naja (beetje gek, maar vind het wel mooi)

Lewis
Ollie (Oliver)
Bram
Jonas
Joas (Joowas niet Djoowas)

Zo leuk al die namenlijstjes!

Ik heb al jaren dezelfde naam in gedachten voor een meisje: Lena. Lea vind ik ook prachtig, maar dat vindt vriend niet mooi. Maar beide zijn zulke lieve, mooie, klassieke namen.

Deze naam ga ik denk ik niet gebruiken, want te ‘vreemd’: Papaver. Naar het boek Maanzaad van Lydia Rood. Maar vind dat ook zo’n mooie bijzondere naam.

Voor een jongen vind ik alles leuk wat in 1900 in de mode was haha. Onder andere Barend en Jacob. Mijn vriend wil ook een ‘zeemansnaam’ voor ons kind, dus dat komt goed uit.

1 like

Heel leuk topic! Grappig wel dat ik m’n naam al een paar keer bij de jongensnamen voorbij heb zien komen. Vroeger dacht ik met vriendinnen vaak over babynamen na, tegenwoordig minder haha. Maar heb wel wat namen in m’n hoofd:

Meisjes:
Veerle
Tessel
Elin
Suze
Jula/Julie/Juul
Saar (maar past niet bij de achternaam van m’n vriend haha)

Jongens:
Abel
Thije
Jonas
Aron
Hessel

1 like

Ik vind meisjesnamen zo vreselijk moeilijk! Ik vind het al snel tuttig, saai of te populair.
Jula, Ela en Nika vind ik leuk maar kunnen niet met achternaam of kinderen in de familie. Er is nu welgeteld 1 naam waar we allebei blij mee zijn, als het 2 meisjes blijken wordt het nog lastig :sweat_smile:

Jongensnamen hebben we er meerdere van die we allebei geweldig vinden, en ook leuke combinaties mee kunnen maken, dat is al een geruststelling

Ik was voor een jongensnaam al vrij overtuigd van Oscar, maar nu blijkt de baby een meisje te zijn haha. Vind meisjesnamen ook heel moeilijk @Zitzak! Ik wil inderdaad graag een beetje een stoere naam die ook internationaal goed klinkt. Denk nu aan namen als Mila en Juno, maar ga dit topic wel even volgen voorlopig.

Jaaa Oscar vind ik ook super, maar vriendin heeft al een zoontje met die naam.

Mila (of Elin, vind ik beetje zelfde soort naam) vind ik ook leuk, maar beide voor mij te populair.
Meisjesnamen die ik verder nog leuk vind maar het om verschillende redenen niet gaan worden, misschien zit er nog wat voor je bij:
Julie
Lara
Mare
Ella
Lea
Lenne
Ava
Merle
Nine

1 like

Hier nog steeds de zoektocht naar een jongensnaam …

“Onze” naam is hier maar 1x genoemd en degene die het noemde is zwanger van een jongetje :tada:

We zoeken alleen nog steeds een Vietnamese naam, aangezien ik haar niet naar mezelf mag vernoemen van m’n vriend.

2 likes

Elias voor een jongetje, Dolores (Lola) voor een meisje. Maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat we het zeker zouden weten voor we echt een baby in onze armen hebben. Misschien zie je de baby en denk je neeeee, dat is geen Elias!

2 likes

Ik vind Linh een leuke meisjesnaam! Moet wel zeggen dat het gelijk de enige Vietnamese naam is die ik ken, denk ik haha

1 like

Past ook supergoed bij de 1e voornaam die we al hebben…alleen heet m’n tante al zo :sweat_smile:

Oh ja, dan wordt het zo’n vernoemen-idee gelijk ook al is dat niet je insteek.

Onze meisjesnaam was Cerys > roepnaam Kess. Beetje jammer wel dat we die nooit kunnen gebruiken nu. :slightly_frowning_face:

1 like

Waarom niet?
Het enige wat ik kan bedenken: het lijkt in de verte (heel ver weg) op kech of waar moet ik aan denken?
Edit: het is blijkbaar een Duits woord, vind het wel een leuke betekenis hebben.

Omdat we een jongen krijgen👻

1 like

Oh hahha ik begreep hem verkeerd, dacht dat je juist een meisje zou krijgen maar je een associatie met de naam had ofzo. (al vind ik het wel lastig hoe je van Cerys bij Kess komt haha, maar snap vaker de brug van roepnaam naar een officiële naam niet)

Haha is met onze andere kids ook zo. Buitenlanders korten wat creatiever af.

1 like

Vind Kess meer een jongensnaam dan een meisjesnaam eerlijk gezegd! Eigenlijk wel unisex.

1 like

Het is ook unisex maar ik vind het voor een jongen niet leuk.