Babynameninspiratie

Idd heel veel Mezen momenteel! Maar ook Skip en Fayenne en Luca en Fedde en Sara zijn heel populair.
Volgens mij ga ik nooit een naam vinden voor dit kind.

Er komen hier voorlopig nog geen kinderen, maar heb uiteraard al mijn lijstje klaar (al wordt die regelmatig bijgewerkt :tipping_hand_woman:

Meisje

Elsa
Ella
Lot
Lize
Isa
Rosa/Roos
Sofie

Jongen

Mees
Jelle
Jules
Olaf
Willem
Jonas
Gijs
Thijn
Sam

1 like

Theodora - Teddy?

Theodora - Doris/Doortje kan ook.
(Theodora is in onze familie toevallig een veelgebruikte naam.)

1 like

https://www.kindengezin.be/zoekvoornaam/

Ik vond dit wel een handige site om namen te zoeken, te bekijken van populariteit. Is wel Belgisch maar mss ook eens leuk voor de inspiratie voor jullie?
De naam van mijn zoontje is bv. maar 8x gegeven het laatste jaar in België. Eerlijk gezegd zou ik liever hebben dat het iets meer wordt maar het moet ook geen Jan of Piet worden.

2 likes

Het wordt vast een vrolijke vogelboel als m’n zoontje uiteindelijk naar school gaat haha. Zijn back-up was Raaf, dus een kwetterend vogeltje hadden we sowieso.

Whaha helemaal niet bij nagedacht! Italië is ons favoriete vakantieland dus we komen daar redelijk vaak ja

Oh dat lijkt me zó moeilijk! Ik zit sowieso in een fase waar veel mensen kinderen krijgen, en dat maakt het echt veel lastiger nog. Twee meisjesnamen uit mijn top 5 zijn aan mn nichtjes gegeven, en mijn beste vriendinnetje heeft haar zoon mijn favoriete jongensnaam gegeven. Mijn lijstje uit notities:

Boris
Charlie
Olaf
Willem
Elliot

Marie
Nina
Nine
Chloé
Elin
Lotta
Thirza
Ida

1 like

Jongens:
Finn
Joppe
Raaf

Meisjes:
Pien (maar die gaat niet lekker samen met achternaam)
Sofie
Sterre

Vind de suggesties op vernoeming.nl altijd wel kloppend voor ons.

Jongens
Felix
Otto
Abel
Midas
Jacob

Meisjes
Amélie
Isolde
Marise
Elodie
Juliëtte

2 likes

Abel en Jacob staan ook op onze shortlist! Felix en Midas vind ik zelf heel leuk maar mijn vriend niet. Abel is alleen heul populair aan het worden helaas, dat houdt ons misschien wel tegen die naam te kiezen

Lucía
Catalina
Dolores (Lola)
Leonor
Madalena
Letitia
Ana
Valentina
Salome
Isabel

Thiago
Santiago
Mateo
Bruno
Lucas
Matias
Salvador
Victor
Gael
Iskander

Maar ik neem geen kinderen.

4 likes

Dat is inderdaad wel het nadeel van Abel. Midas is mijn lievelings en daarna Felix. Jacob is een van de namen van mijn zoon.

1 like

Ik zie veel ‘engelse’ namen voorbij komen.
Hierbij mijn lijstje, ook al duurt het nog wel ff voor het zover is:

Meisje:
Sara
Evi
Eva
Janne
Tessa

Jongen:
Sven
Lars

Ik vind Rox zoooo’n leuke afkorting ook

1 like

Huh, zijn er meerdere manieren waarop je Mia en Lena uit kan spreken? :smiley:

2 likes

Ik denk dat het komt omdat ik een Mia ken en zij spreken het uit als Maya, vraag me niet waarom. Lena ken ik ook als Liena.

1 like

Oee mijn dochters naam staat hierbij en die hoor je bijna nooit, leuk!

Haha sorry dubbelpost, maar Ronja is mijn jongste en we krijgen zulke leuke reacties er op! Scheelt ool dat het een lekker druk kind is, past er wel bij!

2 likes

Jammer he. Wij hebben een naam gegeven die wij op de engelse manier uitspreken (vriend heeft ook engelse namen) maar hier wordt t altijd “verkeerd” uitgesproken. Achja. Gelukkig is het wel dezelfde naam alleen de uitspraak van 1 letter is anders.

1 like