Ik zou het denk ik ook wel even van te voren zeggen. Je kan nu zeggen dat jullie erover denken maar het nog niet zeker weten. Ik zou het trouwens echt leuk vinden. Een collega van m’n moeder heeft haar kind dezelfde naam als ik heb gegeven, mijn naam komt niet zoveel voor dus het was duidelijk waar ze de inspiratie vandaan had haha. Die collega had het ook eerst tegen m’n moeder gezegd (of gevraagd, weet niet meer) en m’n moeder vond het suuuperleuk, was echt een beetje trots.
@Foucher @mhysa Neeee, ik bedoel dat m’n vriendin zelf zo heet! Ik zou nooit de favoriete naam voor haar kindje “inpikken”.
Oh jezus, wat een ongelukkige woordkeuze heb ik gebruikt
Gisteren erachter gekomen dat ik zwanger ben en meteen de app Kinder gedownload onderstaande namen had ik al grotendeels verzameld, maar heb nog een aantal toegevoegd.
Meisje: Joël, loïs, sem, mae
Jongen: kars, lou, lex
Ok, stel: jij bent m’n beste vriendin en je heet Oprah en ik overweeg mijn kind ook Oprah te noemen. Zou je dit dan vervelend/raar vinden?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik zou het niet vervelend vinden, wel lief maar ook een beetje raar. Zelf zou ik het nooit doen omdat * naam persoon * voor mij dan die vriendin is. Daar kunnen er in mijn ogen geen 2 van zijn die zo dicht bij me staan haha. Kindje zou ik een unieke persoonlijke naam willen geven.
Ok, ik heb de poll gesloten. Ik heb de situatie even omgedraaid in m’n hoofd en ik denk dat ik me lichtelijk ongemakkelijk zou voelen als zij haar kind mijn naam zou geven. Ik schrap hem met pijn in m’n hart van m’n lijst.
Zo vind ik de naam van mn zusje heel mooi, maarja…
Wij hadden dit met de naam van de beste vriend van mijn man. Heel lang gedacht dat het een leuke vernoeming zou zijn, maar toen puntje bij paaltje kwam wilde mijn man het toch niet omdat er voor hem maar èèn NAAM is. En daar kon ik me wel wat bij voorstellen. Dus denk dat ik het ook niet zou doen
In mijn geval was het Jonas, die het dus niet geworden is
Oprah!
Nee grapje, in mijn geval was het Sophie.
Bij ons ook! Vind het ook een hele mooie naam, enige nadeel is dat het een van de populairste namen is op het moment.
Wij hadden deze twijfel met de naam van het zusje van mijn beste vriendin.
We hebben toen besloten dat we het wel zouden doen. Maar het werd een jongetje dus we schuiven de issue op naar een eventuele volgende hahaha
(We wisten het pas bij geboorte)
Precies dit inderdaad, ik zou dan ook echt moeten wennen aan het feit dat er ineens 2 mensen met zo’n belangrijke rol in je leven zijn met dezelfde naam. Zou het zelf niet snel doen
Zou ik zelf niet doen want in het Spaans betekent dat ‘lelijk’.
Ook dit inderdaad, dat zou in mijn hoofd gewoon niet eens kunnen, haha. Wel balen dat die naam dan afvalt!
Week 31 en nog steeds geen naam
Wat vind je van Fia ipv Fea?
Lijkt teveel op via