Babynameninspiratie

Ava Josephine
Ava Celeste
Ava Isolde
Ava Philippa
Ava Charlotte
Ava Juliette
Ava Sandrine
Ava Rosalie
Ava Marguerite
Ava Olivia
Ava Georgette
Ava Lilith
Ava Claire
Ava Cecile
Ava Victoria

7 likes

Oooh ja Aafje :heart:

1 like

Mijn zoontje heet Astor. Hier in België hoor je het af en toe ( nog meer als je de o in een e verandert) maar in Nederland praktisch niet geloof ik. Vind het wel passen bij de naam van jouw zoontje.
Andere namen die ik mooi vind met een A
Astrid, Anna, Anton, Adriaan, Arthur, Abel werd al genoemd maar vind ik ook zeer mooi.

8 likes

Aitor vind ik ook leuk, is een Spaanse jongensnaam.

1 like

Oo die kende ik nog niet is ook mooi!

Wij hebben onze baby een naam gegeven die in Nederland heel erg leuk is, maar in het land waar we wonen ongewoon is. Het is een woord dat ook twee andere dingen betekent, niks stoms, maar wel dat mensen even twee keer vragen “hoe heet ie?”. Of ze het wel goed verstaan hebben.

Ik merk dat ik me dan heel erg ga verantwoorden (“jaaa het is Hollands en het komt daar en daar vandaan, blabla”), terwijl mijn vriend er echt schijt aan heeft. Dat moet ik ook gaan krijgen :flushed: het is echt niet zo gek dat je je ervoor moet schamen (en ik zou de naam zó weer kiezen) maar ik merk toch dat ik af en toe denk: handig is anders. Baal dan echt dat ik zo’n watje ben haha.

1 like

Nu ben ik wel benieuwd naar de naam of de betekenis in het land waar je woont. Als je het niet wil zeggen snap ik het natuurlijk!

Maar je moet je er inderdaad proberen niks van aan te trekken. Als het niks ergs betekent is het prima toch? Ik heb bijvoorbeeld een vriendin die haar naam vaak twee keer moet zeggen omdat mensen het de eerste keer niet goed hebben verstaan. Haar naam betekend ook niks raars maar is gewoon een naam dat mensen zeggen ‘hoe?’ ‘Ja 
’ ‘oohhh zo’. Lekker vaag zo. (Haar naam klinkt als Johan maar zo heet ze niet).

Ben ook super benieuwd naar de naam haha! Je woont in ons buurland rechts toch?

Herkenbaar! De naam van mijn dochter moet ik ook steeds herhalen of spellen.

Ik heb zelf een naam die niet veel voorkomt, die in het Engels lastig is, die ik al-tijd moet spellen en fonetisch ook nog iets ranzigs betekent in het Duits. Ik wilde daarom eigenlijk namen die iedereen wel kent en in het Engels ook goed uit te spreken zijn, maar toch niet veel voorkomen in NL. Kan wel zeggen dat het voor geen van beide kinderen helemaal gelukt is :joy: De naam van mijn zoon vind ik hier zelf iets te vaak voorkomen, en die van mijn dochter is weer te onbekend. Beide zijn wel goed uit te spreken in het Engels, dus denk dat ik maar verhuis :stuck_out_tongue_winking_eye:

In verband met poets ontwijkend gedrag heb ik net mijn lijstje ge-update en ik wil nu 50 kinderen zodat ik iedere naam kan geven. Of ieder geval 10 zodat ik de top 5 van beide geslachten kan geven.

Veel namen

11 likes

Haha herkenbaar, zo hebben wij twee namen op het oog en mogelijk gaan we die als eerste en tweede naam gebruiken maar elke naam an sich vind ik te leuk om er een ‘tweederangs’ naam van te maken die in praktijk toch niet echt gebruikt gaat worden behalve met voorletters. Maar ja, we vinden het ook weer zonde om niet allebei de namen te gebruiken want stel we willen het houden bij Ă©Ă©n kind (zijn we nog niet over uit, eerst even ervaren hoe het leven met 1 kind is) of als we wel in de toekomst voor een tweede gaan maar wordt het geen meisje dan kunnen we de naam alsnog niet inzetten en raakt ook die andere mooie naam in de vergetelheid. Echt first world problems hoor.

2 likes

Mijn naam staat er in omg

Dont touch me im famousssss

3 likes

Dit doet me denken aan mijn schoonzusje, zij heeft haar jongste dochter als eerste naam de tweede naam van haar middelste dochter gegeven. Deze laatste zwangerschap was niet gepland en ze vonden die naam destijds zo mooi dat ze hem toch wilden gebruiken, want toch laatste zwangerschap enzo.
Nu hebben ze die naam dus ‘hergebruikt’ voor dochter 3 en ik vind dat een beetje inspiratieloos ofzo?

Ja, ik zou daar ook een dubbel gevoel bij hebben. Hergebruiken van een naam zou niet snel in me opkomen.

We hadden een naam voor een meisje en nu twijfel ik zo? M’n vriend ook een beetje. Qua jongensnamen zitten we echt totaal niet meer op een lijn.

@Zitzak mogelijk wil ik over een paar maanden even een inspiratiesessie met je :joy:

Anytime!

Jij mag uiteraard ook meedenken! Maar heeft @Zitzak niet inmiddels de titel ‘namengenerator’ verdiend?

1 like

Jula, Elin en Ivy vind ik leuk! En wat vind je van Nela? Combinatie van paar namen.

1 like

Ik vind Hannah mooi, maar dan met een -h op het einde.

1 like

Ik vind alleen Elin en Emilia leuk in je lijstje. Dat zijn voor mij namen die ik heel weinig hoor en echt mooi vind.

1 like