Ik vind Mare heel erg mooi!
Ik vind Maren heel erg mooi
Maren!
Welke namen zouden jullie absoluut niet geven aan kinderen? Ik vond Sophie vroeger vreselijk en sinds een paar jaar supermooi, maar er heeeel veeel zoveel Sophies in mijn omgeving. Als ik dan ergens op een feest ben en iemand roept een Sophie, draaien alle Sophietjes in de leeftijd van 2 tot 20 hun hoofd om.
Alles wat ik teveel hoor en wat te trend gevoelig is.
Saskia haha. Heb nog nooit een Saskia leren kennen die ik aardig vond. Dus eigenlijk als ik een hele sterke associatie heb met de naam
Een top-10 naam. Hoe mooi ik 'm ook vind. Wat dat betreft ben ik een snob. Ik wil geen naam voor mijn kind die de rest van Nederland ook aan zijn/haar kind geeft. Dat idee staat me gewoon heel erg tegen, ik vind een naam dan al niet leuk meer. De hele goegemeente is er dan al mee aan de haal gegaan, al die mensen met wie ik mij niet identificeer. Nee, laat maar⊠Ik hoop dat je er toch iets van eigenheid in kunt stoppen, en met Sem en Lotte gaat dat niet meer lukken zeg maar. Wat ik zei, een snob.
Groetjes!
Namen als storm, winter, vlinder etc. Past totaal niet bij me, vind het echt te zweverig klinken
Alle namen die eindigen op een Y. Sowieso alle trendgevoelige namen (a la Zoey True Rosy Janssen). Ook té populaire namen, niet uit de top 10 maar eventueel wel uit de top 20.
Alle te âbijzondereâ namen als in: kijk ons een orgineel doen en niemand spreekt het de eerste keer goed uit.
Namen van exen, alle namen met een Y op het eind, namen met een onnozele extra letter 'want dan is âie uniekâ. Zoals Djesse etc.
Ik wilde zelfs geen naam die sterk stijgend is, ook al staat ie niet in de top 20. Heb serieus gekeken naar hoe vaak namen gegeven worden voor we de keus maakten. (evengoed komt de naam van mijn zoontje vaker voor dan ik zou willen (220x per jaar), maar de andere namen op de lijst voelden toch minder goed)
Hahahahaaha dan vind je mijn naam en die van mân broertjes niks
Conny, Kay & Danny
Of Bikkel of Storm. Vind ik meer hondennamen dan babynamen.
Ik denk trouwens ook wel na over de vraag of de naam nog leuk is als volwassene. Ik vind bijvoorbeeld (en ik hoop niet dat ik iemand beledig of wat ook) een naam als Jip of Puck bij een volwassene heel raar klinken.
Wat ik momenteel merk is de trend van jongensnamen aan meisjes geven. Ik vind het niet perse lelijk of stom, maar kan mij wel voorstellen dat het irritant kan zijn. âOh huh we hadden een jongen/man verwachtâ. Of voer voor pesters als je niet helemaal een perfect schattig meisje bent met toevallig een stoere naam.
Voorbeelden: Bobby, Billy, Sam(my), James, Alex.
Ik vind het vrij unisex namen, behalve James. James voor een meisje???
Geen idee of deze altijd al unisex zijn, hou ook niet echt van unisex namen.
James vooral als tweede naam voorbij zien komen trouwens.
Blake Lively heeft ook een dochtertje die James heet
Namen die âhipâ worden gespeld. Zoals Xarah in plaats van Sarah, of Miya in plaats van Mia, of Iza in plaats van Isa, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Een normale naam die dan door Ă©Ă©n random letter zogenaamd uniek wordt gemaakt. Niet voor mij.
Miya is niet per se hip gespeld, het is de Japanse (naam) schrijfwijze . Wel beetje raar als ouders niet bewust voor de Japanse betekenis gekozen hebben, maar wel die schrijfwijze hebben genomen, vind ik dan. Iedereen moet het zelf weten natuurlijk