Babynameninspiratie

Wil iemand meedenken?
Ik houd van Britse jongensnamen, maar mijn vriend vindt alles te kak haha. Ik zou zo een hockeyteam kunnen vullen met mijn favoriete namen.

Liever niet te kort (Alex, Jack vind ik al kort)
Niet te hip/Amerikaans
Klassiek en stoer

Afgeschoten namen door mijn vriend: Laurens, Daniel, Julian, Morris, Ralph. Oh ik vind Ralph zo mooi haha.

Onze zoon heet

Naam

Naam weg

Wel van oorsprong Schots.

Haal het straks weer weg.

1 like

@Mhysa Nathan en James vind ik allebei heel mooi!

@WBJNE Mooie naam zeg!

1 like

Oeh nu ben ik wel nieuwsgierig. :sweat_smile:

1 like

Oliver, Ethan, Joshua, Caleb, Jonah, Alec, Evan?

2 likes

Engelse namen:
Oliver
Lewis
Flynn
William
Arthur
George
Harvey

Nederlandse namen:
Thijmen
Matthijs
David
Floris
Reinier
Florian

2 likes

Jason, Philip, Melvin, Marvin

1 like

Thomas, Elon, Scott, Charles, Elloit, Anderson, Alfred, Cameron.

1 like

We weten sinds woensdag dat we een meisje krijgen. Sindsdien bezig met namen. Ook kinder geĂŻnstalleerd, hele lijst al door en 4 matches. Vriend is helemaal overtuigd van 1 naam. En ik denk alleen maar “Hoe kun je nou zeker weten dat een naam dĂ© naam is”?

1 like

Ja, geen idee eigenlijk. We hadden de 2 namen bedacht, maar verder niet echt meer uitgesproken. Pas toen we ze op de proefdruk van het geboortekaartje hadden laten zetten dachten we ‘yes, dit is het!’

Je mag het hier best plaatsen hoor :stuck_out_tongue:.

Haha sorry ben nieuwsgierig

1 like

In mijn geval; niet. :sweat_smile: Ik moet er nog steeds een beetje aan wennen dat mijn zoontje nu echt die naam heeft (1 wk oud).

Maar ik vond / vindt het echt een super leuke naam en ik denk dat ‘t ook vanzelf echt meer groeit.

4 likes

Ik vond het ook raar die eerste weken. Helemaal als iemand anders haar dan bij d’r naam noemde

1 like

Ik vind het na een half naar nog steeds “vreemd” klinken maar dat vind ik ook als mensen het hebben over mijn “dochter.”

@360 vind jullie naam zo tof!

2 likes

Ik moest ook zo wennen aan de naam in het begin. Tijdens de zwangerschap gebruikte wij altijd zijn “werknaam” en nooit de naam die we hem zouden geven. Heb hem zelfs in het begin nog per ongeluk genoemd bij zijn werknaam. Na 3 maanden nog steeds niet gewend en idd vooral gek als anderen zijn naam zeggen.
Ik ben wel benieuwd hoe jou zoon heet @360. Heb het nergens zien staan maar veel reacties hier gelezen dat het zo’n toffe naam is!

2 likes

Jaaa ben ik ook heel benieuwd naar @360! Wil je het niet heel snel in een spoiler posten en weer weghalen? :blush:

@Oelek @Glitch haha oh nou zijn de verwachtingen wel hoog hoor! Ik stuur jullie wel even een PB :smiley:

2 likes

Ik ben ook heel benieuwd, idd ook vanwege alle enthousiaste reacties haha

1 like

Hahaha niet idd. Vooral voor een jongen vond ik het super lastig want alles was het net niet. En voor een meisje had ik wel al heel lang een naam in mn hoofd maar we vonden dat wel een naam die moet “passen”. We wilden eigenlijk de laatste twee weken nog ff goed voor zitten maar ja geen tijd voor :joy::joy::joy: dus we hebben aan het einde van de eerste dag/begin dag 2 pas de knoop door gehakt. En ook tegen iedereen gezegd dat we nog geen naam hadden. Pas toen de aangifte rond was :grinning:
Ik zei vanochtend toevallig nog tegen mn vriend dat ik al niet meer kan indenken dat ze anders zou heten.
Bij Kinder kan je ook allemaal namen uit andere landen selecteren en celebrity namen :joy::sunglasses:

1 like

En Pokémon namen :rofl:

2 likes