Als je één ding mag zeggen tegen je 16-jarige zelf

Laat je niet alles door iedereen aanpraten en geloof in je eigen kunnen.

1 like

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

1 like

Je bent wel leuk! Je bent wel aardig en je bent wel de moeite waard!
Misschien moet je je een beetje meer bezig houden met kleding zodat je er wat verzorgder uitziet ( wat waarschijnlijk de grootste rede was dat je buiten de boot viel)

Maar dat je geen vriendinnen hebt betekend niet dat je niet leuk bent! Het ligt niet aan jou!

Jongeren zijn behoorlijk zwart wit en kunnen iemand al heel snel buitensluiten als ze net ietsje “anders zijn”

En dat je zo onzeke bent helpt ook niet mee, juist jouw eigen persoonlijkheid is spontaan en gezellig.

Wees jezelf x

3 likes

Wil je de komende 8 jaar niet zoveel chips eten? Je 24-jarige zelf is er niet blij mee xx

7 likes

Doe niet zo hard je best om leuk gevonden te worden, zeker door jongens

2 likes

Wees niet zo jaloers/onzeker :tipping_hand_woman:‍♀ die arme jongen gaat echt niks met iemand anders doen.

Het ging uit door mijn domme jaloezie/onzekerheid :sweat_smile:

Het komt allemaal goed, stop met die zorgen en oja: overweeg ook technische studies

Draai je om en loop (hard) weg.

Geniet,leef en durf.
Je bent mooi zoals je bent.
Probeer verder te kijken dan het bekende , sta 100 % achter je eigen keuzes. Investeer in vrienden en spaar wat meer.
De scheiding van je ouders is heftig,maar ook dat red je.

Nu moet ik even een tissue gaan pakken.

2 likes

Ik denk niet dat ik echt wat zou kunnen zeggen want alles wat ik weet heb ik geléérd en zou ik nooit van iemand hebben aangenomen. Maar ik zou gezegd hebben “alles komt goed. je bent perfect zoals je bent”

1 like

Je kan het wel.

1 like

Leef! Maak je niet te druk en geniet.
Je bent mooi en niet dik maar let wel wat op je eten(10 jaar later wel)

1 like

Verkeerde topic, sorry!

Keep it going :love_you_gesture:t2:

Je blijft niet altijd eenzaam, al is het nu nog een paar jaar zwaar. Uiteindelijk vind je zoveel liefde om je heen. En ook nog iets in de trant van dat ze wel wat losser mag leven en meer mag experimenteren. En ga op kamers in plaats van thuis te blijven en dichtbij te studeren.

Ik was altijd zo braaf en netjes, heb echt geen toffe jeugdherinneringen waar ik anderen altijd over hoor.

2 likes

Leer meer, probeer meer dingen uit en treed uit je comfort zone!

1 like

Sorry dit moest geen reactie zijn op jou maar gewoon algemeen, krijg het niet meer weg :joy:

Wees niet zo onzeker en probeer schijt te hebben aan wat anderen van jou vinden, 9 van de 10 keer letten ze toch niet eens op jou. Steek lekker tijd in leuke dingen doen met je vriendinnen en probeer te voorkomen dat al deze vriendschappen gaan verwateren. Je zal blijven zitten in de 4e klas maar dat is geen ramp, het zal je juist goed doen. En wees blij met je prachtige krullen, je hoeft niet steeds wanhopig urenlang met die stijltang te kloten, maar dan moet je wel leren dat je krullen nooooit buiten de douche moet borstelen!

Even dit topic een nieuw leven inblazen. :relieved:
2 dingen die ik zou willen zeggen, of eigenlijk schreeuwen, tegen mijn 16 jarige zelf;

  1. JE HEBT GEEEEEEEEEEEN HANGBILLEN
  2. RUN. Met de snelheid van het licht wegwezen daar.

Sidenote bij nr 1, en dat is echt heel erg. Pas na 12 jaar realiseerde ik mij dit pas toen ik een foto toegestuurd kreeg waarin ik in bikini op mijn buik lag te braden in de zon. Die foto is gemaakt toen ik 20 was. Mijn eerste reactie die er hardop uit floepte was ; “crisis wat een goeie kont!”
Ik kreeg wel wat opgetrokken wenkbrauwen gezien ik in de appie stond maar ik ben nog nooit zo zelfverzekerd de appie uitgelopen héhé

2 likes